Tess of the D'Urbervilles (1998)

Verenigd Koninkrijk
210 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Ian Sharp
met Justine Waddell, Jason Flemyng en Oliver Milburn

Als Tess door de armoede van haar ouders wordt gedwongen om te gaan werken op het landgoed van verre familie van haar, wordt haar komst onmiddellijk opgemerkt door de arrogante Alec. Hij is nogal vrijpostig en Tess probeert hem van zich af te houden. Zij komt de vogels van zijn oude blinde moeder verzorgen en kan zijn brutale charmes toch niet blijven ontwijken. Dat is het begin van een dramatische reeks gebeurtenissen in Tess' leven.

Heerlijke film geen seconde verveeld.

avatar van XfofaXX
Heeft deze film meer te bieden dan Polanski's versie?

Geen Nastassja Kinski, dat is al een minpunt.

erg mooie, indrukwekkende verfilming

Voor een vriend in Rusland ben ik op zoek naar een dvd van "Tess of the D'Hurbervilles", (1998)

Bol.com: niets
Amazon: niets
De site voor tweedehands films: niets

Heeft iemand een idee waar ik die dvd wel kan kopen?

Dank!

Spheres&Elements

avatar van Julie
Spheres&Elements schreef:

Bol.com: niets
Amazon: niets
De site voor tweedehands films: niets

Heeft iemand een idee waar ik die dvd wel kan kopen?

Dank!

Spheres&Elements

kijk eens op ebay

dvd's genoeg

ik heb 'm voor 2euro gekregen

mijn mening: wat een wondermooi, tragisch verhaal. en een wondermooie en tragische film tegelijk.
acteerprestaties: top
ik dacht dat de BBC miniserie beter zou zijn dan deze
maar voor één maal stelde BBC mij telleur

mooi!

avatar van qwertzu
viel me erg tegen, eerste deel duurde lang om er in te komen, had wel erg veel medelijden met Tess om alles wat haar overkwam, vooral op het moment dat ze door Angel in de steek gelaten wordt terwijl ze zich eindelijk weer voor iemand open durfde te stellen, het eind vond ik ronduit belachelijk en daardoor heb ik de film erg laag gewaardeerd, toen de aftiteling kwam bleef ik echt zitten met het gevoel "heb ik hier nu bijna 3 uur van mijn tijd aan besteed???" Waarom niet gewoon weggaan bij Alec i.p.v. hem neersteken.
Kortom jammer van het eind, had anders moeten zijn, ken het boek niet en snap dat ze het verhaal moeten volgen.....maar ik kijk deze in ieder geval nooit weer!