The Experts (1989)

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Dave Thomas
met John Travolta, Arye Gross en Kelly Preston

Travis en Wendell, twee rasechte New Yorkers, worden op straat benaderd door een zekere Bob Smith. Hij gaat een nieuwe nachtclub openen in Indian Springs en wil dat het duo de zaak gaat runnen. Travis en Wendell verdenken hun vriend Daryl ervan Smith op hen te hebben afgestuurd, maar besluiten het spel mee te spelen. Er zijn te veel voordelen: een leuk salaris, kost en inwoning gratis en ze krijgen een auto ter beschikking. Wat Smith niet vertelt, is dat hij een Russische KGB-agent is en dat Indian Springs, een exacte kopie van een VS-stad, in de Sovjet-Unie ligt.

avatar van jackie
Erg grappige film, de dans scene tussen Travolta en Preston is geweldig !

avatar van Quentin
Een van de laatste anti-communistische films en ook een van de slechtste en minst vermakelijkste. Het dansje en Prestion redden nog wat. 2*

lizard
deze film komt uit de tijd na nightfever en voor fiction en die films er tussen zijn vaak erg slecht uitzondering voor deze best grappig 2,5

avatar van D-ark
Zeer aardige pulp maar wel snel vergeten

avatar van jordybeukeboom
Travolta en Preston trouwden later na hun ontmoeting voor deze film. Ze zijn nog steeds samen en hebben twee kinderen

avatar van Biosguru
Vergeleken met dit is zelfs Invasion U.S.A een meesterwerk.