The Other Half (2016)

Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Joey Klein
met Tatiana Maslany, Tom Cullen en Henry Czerny

Nickie, een zelfdestructieve einzelgänger, rouwt om de verdwijning van zijn jongere broer. Hij heeft een beloftevol leven in zijn geboorteland Groot-Brittannië achter zich gelaten en verwerkt zijn verdriet in alcohol en geweld. Op de vijfde verjaardag van de verdwijning van zijn broer ontmoet hij Emily. Het is liefde op het eerste gezicht en de twee zijn al snel onafscheidelijk. Beiden kennen ze een grote bedroefdheid.

avatar van IH88
The Other Half

Wat een fabelachtige acteerprestaties van Tatiana Maslany en Tom Cullen. Maslany ken ik van Orphan Black en ik kan me wel een fan noemen. Hier speelt ze een vrouw met een bipolaire stoornis, waardoor ze heftige stemmingswisselingen heeft en moeite heeft om een normaal leven op te bouwen.

Cullen speelt een man met een traumatisch verleden. Samen kan dit erg fout en explosief aflopen, maar ze weten elkaar te helpen en je voelt de band. Dat komt voornamelijk door de sterke chemie tussen Cullen en Maslany (in het echte leven ook een stel). De regie van Klein vond ik een minpunt. Hij zit met zijn camera dicht op de acteurs, maar de montage en voice-overs waren soms erg vervelend en haalde me uit de film. Maar de acteurs houden je gelukkig bij de les.