• 8.518.229 stemmen

Rab Ne Bana Di Jodi (2008)

Romantiek / Muziek | 160 minuten

Genre: Romantiek / Muziek

Oorsprong: India

Geregisseerd door: Aditya Chopra

Met onder meer: Anushka Sharma en Vinay Pathak

Oorspronkelijke taal: Hindi

Releasedatum: 11 december 2008

Plot Rab Ne Bana Di Jodi

"There Is An Extraordinary Love Story In Every Ordinary Jodi."

Surinder Sahni (Sarukh Khan) is een simpele maar eerlijke man die werkt voor Punjabi Power. Zijn oninteressante, alledaagse bestaan straalt een en al saaiheid uit. Wat een verschil met de vrolijke en grappige Taani (Anushka Sharma), die het leven ziet als een blanco doek waarop ze haar eigen creaties en kleuren kan tonen. De twee zijn absolute tegenpolen, maar de liefde kent geen onderscheid. En zo kan het gebeuren dat Surinder smoorverliefd wordt op Taani. Er volgt een ervaring vol met blijdschap, gelach, pijn, verdriet, tranen, muziek en heel wat liefde. Een ervaring die ons laat geloven dat er altijd wel een bijzonder verhaal zit achter elk koppel.

imageimage

Dance Master

Dance Instructor

avatar van Artemis_fowl

Artemis_fowl

Ik ga deze zaterdag bekijken, kan niet wachten!

avatar van roc12345

roc12345

Artemis_fowl schreef:

Ik ga deze zaterdag bekijken, kan niet wachten!

ja hoe waar en welke site

ik zelf woon in Antwerpen maar daar zenden ze alleen ghajini op25

december in de ugc bios en metropolis bios uit

geen RNBJ

zeg maar waar in België of moet ik toch de moeite nemen van Antwerpen naar Amsterdam arena pathe

avatar van shakti

shakti

Ik ben gisteren geweest. Ik geef het 2,5 sterren en dan ben ik nog in een goede bui ook anders had die 2 sterren gekregen. Reden hiervoor is omdat het verhaal erg ongeloofwaardig is. Shah Rukh Khan probeert er het beste van te maken, maar het is een standaard verhaal dat zeer voorspelbaar is. Enigste wat wel leuk is, is het liedje met al die bekende actrices.

avatar van Artemis_fowl

Artemis_fowl

Ik vond het een grappige film, maar het verhaal kennen we nu wel...

Toch vond ik de liedjes leuk, en de hoofdrolspelers ook.

avatar van SanneW

SanneW

Opzich een leuke bollywood, maar vond hem minder vrolijk dan Dostana. Dit had steeds wel iets triests in het verhaal. De nummers en het dansen blijft geweldig!

avatar van roc12345

roc12345

net gekeken en ik moet je zeggen ik vond het beter dan om shanti om en zeker de grappigste film van shahrukh khan en het is echt een sfeervolle rappige hartverwarmde film in een woord prachtig een 4 dit keer omdat surinder sahni echt een saaie gast was toen ik hem zag dacht ik oo nee dit was toch geen goeie keuze maar toen toverde hij zich in de legendarische raj en toen werd het toch nog wat vrolijker.

had eigenlijk meer ingezeten

in ieder geval zeker een blockbuster hit

loves

avatar van MovieQueen

MovieQueen

zeer voorspelbaar en saai.toch nog 2* voor Shahrukh Khan's acteerprestaties in deze film.

avatar van Fayarazz

Fayarazz

Het is niet de beste film ooit gemaakt, maar ik zou deze film nog net een voldoende willen geven.

De setting (een doodsaaie Indiaas dorp trekt me eerlijk gezegd helemaal niet aan. En zo'n saaie punjabi-man ook niet.

Toch heb ik de film wel bekeken, aangezien er ook veel positieve criteria was.

Om te beginnen: De film wilt proberen om op twee doelgroepen te richten: Jeugd en Volwassenen, en dat is wel aardig orgineel uitgewerkt.

Vervolgens zijn de liedjes aan de beurt. Geen enkel nummer trekte mijn aandacht (ook niet dat vreselijke 'Dance Pe Chance-liedje'). De enigste lied die ik wel goed vond is 'Phir Milenge Chalte Chalte' van Sonu Nigam.

En ook deze film varieert té weinig. Dezelfde locaties worden gewoon te vaak achter elkaar weergegeven, en ook dezelfde personen zijn te vaak in beeld.

De film zal ook 'grappig' moeten zijn (in de trailer was te zien: 'You will laugh'), nou mooi niet dus. Ik heb geen 1x gelachen.

Het verhaal is in princiepe niet slecht bedacht, en ook wel aardig uitgewerkt. Je weet vanaf het begin al dat Taani, later Surinder toch zal nemen, maar omdat je benieuwt bent wat voor problemen zich ondertussen opdoen ben je toch geneigd om te blijven kijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 40 minuten gewoon bijna in slaap viel van de saaiheid, totdat Shahrukh Khan een make-over kreeg, vanaf dat punt werd het wel weer leuk.

Conclusie:

Rab Ne Bana Di Jodi is vreselijk overrated. De film verdiend het absoluut niet om zo hoog te scoren. Overgins viel er ook meer uit te halen, want alles is best wel slapjes uitgewerkt. Ook de muziek is echt lelijk te noemen (niet mijn smaak, vergeleken met andere bollywoodfilms).

Maar buiten dat is het acteerwerk wel weer in orde, en het verhaal is wel redelijk goed uitgewerkt. Omdat je dus benieuwd bent hoe Surinder dit gaat aanpakken, en welke problemen daarbij komen kijken, ben je toch niet geneigd je bankstel snel te verlaten.

Drie sterren

avatar van tn2543

tn2543

Op zich wel een leuke film. Goed acteerwerk van shahrukh khan. Helaas is het verhaal wel wat te voorspellend (zoals de meeste bollywoodfilms). Maar hij kijkt lekker weg! Ook zitten er veel grappige momentjes tussen.

avatar van Katharina

Katharina

Ik vond dit nogal een saaie film, heb me aardig lopen vervelen en de muziek vond ik niet zo goed als in andere bollywoodfilms. Een beetje een teleurstelling dus. Wel goed geacteerd, vooral door Khan. En het einde vond ik opzich wel mooi verzonnen.

avatar van Katharina

Katharina

Ik vind trouwens dat liedje dat Taani aan het einde zingt als ze besluit dat ze toch niet bij hem weg gaat, echt super mooi! Jammer dat het zo kort duurt.

avatar van Bollywood

Bollywood

De eerste 40 minuten waren veel belovend, maar daarna word het voorspelbaar en het oude gedoe weer. Liedjes waren terleurstellende behalve het lied chalte chalte. Maar toch is het wel een kijken waard.

avatar van Bollywood

Bollywood

na 8 jaar komt van aditya chopra befikre word op dit moment in parijs opgenomen en word vrijgelaten op 9 december. ben benieuwd !