Give 'em Hell, Malone (2009)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Thomas Jane, Ving Rhames en Doug Hutchison

Malone (Thomas Jane) is een privédetective die wordt ingeschakeld om een belangrijk geheim te beschermen. Hiervoor gaat hij het gevecht aan met gangsters en misdadigers, die ervoor zorgen dat Malone door een ware hel gaat, maar tegelijkertijd doet hij zijn best om het zijn tegenstanders zo moeilijk mogelijk te maken.

avatar van Killerkip
Als ik de trailer zo zie, zit er genoeg actie in
Binnen slurpen dus die handel

super strakke film en die moeder, whahahaha

avatar van Roel-
Matige film waar mij toch niet helemaal duidelijk werd dat Malone een detective was.

De psycho, mister Lucifer (o.i.d.), had blijkbaar The Dark Knight erg vaak gezien. De gelijkenissen tussen hem en the joker waren schrikbarend.

avatar van Lexcoaster
Maximilian schreef:

Valt tegen

Ik heb het over de acteur, niet de film. Die lijkt mij wel gaaf namelijk.

avatar van Maximilian
Lexcoaster schreef:

Ik heb het over de acteur, niet de film. Die lijkt mij wel gaaf namelijk.

Jane valt dus tegen

niet echt bijzonder,** 1.5

Wel vermakelijke misdaad/actiefilm.
Behoorlijk geweldadig en dat wordt nog eens extra geaccentueerd door close up slow motion beelden tijdens de harde actie scenes.
Op sommige momenten is acteer niveau niet al te best en de special effects betreffende de scenes met de pyromaan komen wel erg over duidelijk uit de computer maar verder is "Give 'em Hell Malone" wel leuk vertier.
En men laat aan het einde geen twijfel over bestaan, er komt een vervolg.

Roel- schreef:

kwam ook al in mij op tijdens zijn scenes in de film.

avatar van nairobi
Deze film komt geen moment echt lekker uit de verf.
Setting is mooi, filmwerk redelijk, acteerwerk bij vlagen zeer slecht.
leuk om gezien te hebben, maar blijft niet hangen.

matig

avatar van subwoofer henk
Lekkere rag film mee ook niet

avatar van Lexcoaster
Maximilian schreef:

Jane valt dus tegen

Ik vind hem geen goede acteur.

avatar van Timecop
Roel- schreef:

yep, klopt helemaal. Film deed me ook denken aan Max Payne.

avatar van b00ts
Ik had het eigenlijk al na een paar minuten kunnen weten toen iemands neus in slowmo aan gort geschoten werd. Helaas (wat mij betreft) aan het eind ook nog de mededeling "to be continued". Ik continue niet meer mee......

wat een rotfilm, we hebben hem na ongeveer 20 minuten uitgezet, wat een flater!

avatar van chrisje2525
zeer leuke film met vette scenes

avatar van erpunited
Ik vond hem tegenvallen. Had er meer van verwacht. Het is een matige film. Het verhaal is redelijk. Acteren is gewoon slecht. Kortom een matige film

avatar van tal1b
beetje ala dick tracy, of zo'n strip verhaal.
begin was veel belovend, maar begon op een gegeven moment toch te vervelen.

avatar van james_cameron
Belabberde, inferieure rip-off van Sin City. Begint nog niet eens zo slecht, met een aardig in beeld gebrachte ultragewelddadige shootout, maar al snel daarna waren blijkbaar zowel budget als inspiratie op. Jane is heel slecht in de hoofdrol; de rest van de cast is niet veel beter. Slechts om het personage van Frank The Crooner kon ik nog wel lachen, maar verder is het huilen met de pet op. De film ziet er niet uit, is veel te dik aangezet en daarnaast dodelijk saai. Het slechtst van allemaal is akteur Doug Hutchison, die als Matchstick een bijzonder foute Heath Ledger/ Joker-imitatie weggeeft. To be continued, melden de eindcredits dreigend... Vermijden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geforceerd en fout.

Ondanks een letterlijk knallend begin en de verwoede pogingen van de makers om hier met iets bijzonders te komen, glijdt de film gaandeweg al verder de afgrond in. Het verhaal is rommelig en stelt teleur. Met name door de vaart die het onnodig gekunstelde plotje uit de film haalt, terwijl het verdere tempo hetzelfde blijft. Een vreemde kloon van Ledgers Joker zorgt voor een klein beetje vermaak, maar vrijwel alles voelt geforceerd en fout aan.

Twee sterretjes.

avatar van joey1973
het begint geweld(ad)ig! Daarna weet de film nog maar nauwelijks te boeien ondanks genoeg actie.

avatar van antilasergun
Leuke niet al te realistische film met leuke humor

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film-noir dat nergens echt origineel wil uit de hoek komen. Misschien wel wil, maar niet kan. Malone zelf is een typisch detectivefiguur zoals er al veel zijn gepasseerd. De link met The Punisher is niet ver weg, maar dat figuur had wel meer inhoud. De tegenstrevers lijken wel weggelopen uit The Avengers, Mr Magoo of Dick Tracy. Maar dan wel niet voldoende gedurfd. Visueel neemt het je wel deels mee naar de goeie ouwe tijd, maar het blijft een vrij doorsnee filmpje. Niet bepaald een aanrader...

avatar van Number23
Kijk hier heb ik me nu mee vermaakt. Jane is de perfecte acteur om malone te spelen en hij doet het ook goed, sowieso leuke acteur, die Thomas. Gewoon knallen, niet zeiken, geen onoverwinnelijke badguys die moeilijk uit te schakelen zijn, gewoon iets stoers zeggen, afmaken die hap en nog een keer wat stoers zeggen. De badguys zijn zowieso beetje kleurloos. Rhames doet zijn ding en Hutchinson heeft inderdaad iets te goed op Heath Ledger gelet. Het enige leuke aan zijn personage is dat hij, zo stoer hij maar doet, constant op zijn kloten krijgt. Leuk vermaak....

avatar van Noodless
Degelijk, niks mis mee qua actie en personages. Thomas Jane speelt zijn rol droogjes, Elsa Pataky is de femme fatale van dienst, Rhames verveelt niet , maar het is vooral de rol van Chris Yen die haar momenten volledig benut als Mauler. De scènes waarin zij voorkomt zijn interessanter om te volgen. Bv. De scène op de kermis
Het verhaal komt wat warrig over, maar er valt voldoende te genieten. Lijkt wat stripachtig gefilmd en origineel is het niet....maar ja dat kunnen we van weinig films zeggen 6/10

avatar van Bakema NL
Onverwacht leuke film. Het begint meteen goed waardoor je echt er voor gaat zitten, dan Rhames met zijn droge kop/opmerking wanneer hij die lift instapt....ik lag dubbel....en ja, dan zit ik er toch echt in hoor. Een beetje dat Spillane gevoel, maar compleet over the top...heb me prima vermaakt met deze toch wel lompe film.

avatar van Waackx
Bij elke andere film had ik me geergerd aan het plotje van niks, de overdreven stoerdoenerij en het overmatige gebruik van close-ups.
Maar bij deze film-noir dus niet, alles wat ik zonet opnoemde past gewoon bij deze film.
Iedereen is goed gecast voor zijn rol van Thomas Jane tot het kleinste rolletje.
Sowieso ik mag deze Thomas Jane wel, geen wereldacteur maar altijd zeer degelijk en meestal overtuigend zoals ook in The Mist.
Het resultaat is een soort combinatie van Sin City en de game Mafia.
En het is een vermakelijke combinatie.
Ik hoop eigenlijk wel op een deel 2.

Matig, niet bepaald de moeite waard.

avatar van Decec
Een redelijk actie/misdaad/thriller film...
Redelijk verhaal, saai...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Ving Rhames...
Redelijk HD kwaliteit breedbeeld...
Te snel camerabeweging...
Redelijk achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen moeite waard...

avatar van Gang_Star
Redelijke misdaad/thriller.
Waar Give 'em hell malone nog ontzettend tof begint met fijne actie, slaat de verveling al vrij snel toe. Er wordt teveel druk gelegd op een detective verhaaltje, met hier en daar een redelijke actiescène, maar tegelijk tussendoor ook teveel saaie momenten. Thomas Jane acteert vreselijk slecht in deze film, en het is dan ook het personage Matchstick die met zijn rol gejat van Heat 'The Joker' Ledger nog het meest van allemaal opvalt.

avatar van StevenMighty
Als je een tijdje na elkaar films hebt gekeken en dan deze Give 'm Hell Malone, is dit eentje die er absoluut tussen opvalt.

De film had iets van een videogame/comic in jaren '30 stijl. Interessant.
Malone is een gaaf personage met leuke, droge one-liners. De slechterikken zijn eng en levensgevaarlijk.. Matchstick was mijn favoriet

Ik verwachtte wel dat het geen film voor iedereen is en dat blijkt uit de stemmen en reacties hier, wie hem wel heeft gekeken heeft in elk geval goeie smaak.

Een tegenvaller vind ik wel de belofte aan het einde dat het vervolgd wordt, maar dat is er tot op heden nog niet van gekomen.. erg jammer.

4 sterren