The Fighting Seabees (1944)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Edward Ludwig
met John Wayne, Susan Hayward en Dennis O'Keefe

Constructiewerkers zijn in de Tweede Wereldoorlog nodig om militaire kampen te bouwen, maar het werk is gevaarlijk en ze twijfelen eraan of de marine hen wel genoeg beschermd. Na een serie van aanvallen door de Japanners, wordt een nieuwe groep in werking gesteld: de Construction Batalions, die zowel kunnen vechten als bouwen.

Dick2008
Nog een oorlogsfilm met John Wayne uit die tijd. Op de BBC had je en heb nog steeds veel oude films, vaak achterelkaar van een bepaald genre of bepaalde filmster. Zo ook deze, John Wayne is goed in deze films die mijn voorkeur hebben boven de westerns.

Zels de Duke kan deze prent niet redden vooral de flauwe grappen maken de film bijna ondragelijk.