
The Day the Earth Stopped (2008)
mijn stem
1,02
(33)
33 stemmen
Verenigde Staten
Sciencefiction / Actie
90 minuten
geregisseerd door C. Thomas Howell
met C. Thomas Howell, Judd Nelson en Reiko Kaneshiro
Op een dag verschijnen in alle grote hoofdsteden van de wereld honderden gigantische buitenaardse robots. Deze robots hebben één doel; er moet worden bewezen dat het menselijk bestaan wel degelijk zin heeft of de robots zullen de planeet en haar bevolking compleet vernietigen.
Links
IMDb (2,8 / 1743)zoeken in:
0
Chainsaw (moderator)
geplaatst: 20 november 2008, 09:53 uur
On December 16th, The Asylum is set to release The Day The Earth Stopped, their mockbuster version of Fox's big budget The Day The Earth Stood Still remake starring Keanu Reeves and Jennifer Connelly opening on December 12th. At least that was the plan. I know from my communications with past Asylum employees that they've raised the ire of Hollywood studios before, but never before has it led to legal action - until now.
Yahoo News has a story about Fox taking issue with The Asylum's The Day The Earth Stopped and firing up their legal department to do something about it. Quoting Yahoo, "This week, the studio quietly took action against the Asylum, firing off a lengthy cease-and-desist letter and hiring attorneys to go after the prolific purveyor of high-end, low-budget knockoffs of Hollywood blockbusters." High-end?
Continuing about the nature of the complaint, "Produce a movie with themes similar to an upcoming blockbuster, then borrow a trick from the porn industry and title it something comically derivative, create parallel marketing materials and take advantage of the millions the studios spend to promote their hits. Can they do that? Fox, especially litigious among media conglomerates, seems to be willing to find out."
Bron: Dreadcentral.com
Blijf het altijd hilarisch vinden om te zien waar die lui van Asylum weer mee op de proppen komen als een grote blockbuster zijn opwachting maakt. Verwacht overigens niet dat Fox echt iets voor elkaar krijgt met zo'n rechtzaak, maar toch altijd leuk, dat gedoe rond Asylum en diens pareltjes.
Yahoo News has a story about Fox taking issue with The Asylum's The Day The Earth Stopped and firing up their legal department to do something about it. Quoting Yahoo, "This week, the studio quietly took action against the Asylum, firing off a lengthy cease-and-desist letter and hiring attorneys to go after the prolific purveyor of high-end, low-budget knockoffs of Hollywood blockbusters." High-end?
Continuing about the nature of the complaint, "Produce a movie with themes similar to an upcoming blockbuster, then borrow a trick from the porn industry and title it something comically derivative, create parallel marketing materials and take advantage of the millions the studios spend to promote their hits. Can they do that? Fox, especially litigious among media conglomerates, seems to be willing to find out."
Bron: Dreadcentral.com
Blijf het altijd hilarisch vinden om te zien waar die lui van Asylum weer mee op de proppen komen als een grote blockbuster zijn opwachting maakt. Verwacht overigens niet dat Fox echt iets voor elkaar krijgt met zo'n rechtzaak, maar toch altijd leuk, dat gedoe rond Asylum en diens pareltjes.

0
geplaatst: 20 november 2008, 12:06 uur
Nadat zijn acteercarrière toch niet bracht wat het in de jaren 80 beloofde is-ie zich nu blijkbaar gaan richten op ((zeer) slechte) SF?
0
geplaatst: 12 december 2008, 19:51 uur
Zeer slechte film, kan niet anders zeggen.
Slap verhaal, weinig boeiend.
Komen heel veel fouten in voor: dat ze dat niet eens gezien hebben voordat ze de film vrij op de markt lieten.
Nagenoeg geen aktie en als er wat is dan is dat gewoon heel simpel.
Slap verhaal, weinig boeiend.
Komen heel veel fouten in voor: dat ze dat niet eens gezien hebben voordat ze de film vrij op de markt lieten.
Nagenoeg geen aktie en als er wat is dan is dat gewoon heel simpel.
0
geplaatst: 12 december 2008, 20:50 uur
Wat een super slechte film met slechte effects. Wat een Ripp-off. niet echt een goede remake. Ga ik toch voor de tegenhanger the day the earth stood still.
0
geplaatst: 13 december 2008, 09:28 uur
Sommigen zijn duidelijk niet bekend met het fenomeen Asylum. Ik moet er toch altijd wel weer om lachen.
Asylum is een soort Mecado, maar dan voor films.
Asylum is een soort Mecado, maar dan voor films.
0
geplaatst: 9 januari 2009, 10:31 uur
Asylum plus B acteurs die regiseren dan krijg je DIT.
en waarom een moderator engelse info op een nederlandse site zet snap ik ook niet.
en waarom een moderator engelse info op een nederlandse site zet snap ik ook niet.
0
geplaatst: 6 februari 2009, 22:18 uur
Hilarisch, wat een B-film.
Trouwens mooie scene met de carjack, jullie zijn de enige waarvan de auto nog werkt, en warempel er rijdt er nog één, achter door het beeld heen, dus niet de enige die nog rijdt, ha, ha.
Enne, de wereld zou toch vergaan met de zonsondergang, volgens mij was het toch behoorlijk donker toen ze die wezens terug brachten naar het schip, of hoe ze dat ding ook mogen noemen, Transformers, maar dan heel slecht.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat The Day The Earth Stood Still mij ook niet erg kon boeien. Had daar ook meer van verwacht. Blijf erbij dat The Day After Tomorrow toch de betere is van al deze films.
Trouwens mooie scene met de carjack, jullie zijn de enige waarvan de auto nog werkt, en warempel er rijdt er nog één, achter door het beeld heen, dus niet de enige die nog rijdt, ha, ha.
Enne, de wereld zou toch vergaan met de zonsondergang, volgens mij was het toch behoorlijk donker toen ze die wezens terug brachten naar het schip, of hoe ze dat ding ook mogen noemen, Transformers, maar dan heel slecht.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat The Day The Earth Stood Still mij ook niet erg kon boeien. Had daar ook meer van verwacht. Blijf erbij dat The Day After Tomorrow toch de betere is van al deze films.
0
geplaatst: 7 februari 2009, 14:04 uur
ik heb zitten genieten van de knulligheid, de fouten zijn te veel om op te noemen, ze doen het er gewoon om, dit is kassa voor nu en voor later een klein pensioentje.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 16:09 uur
Is dit dan een zwakke concurent van The Day the Earth Stood Still (2008)?
0
geplaatst: 27 juni 2009, 08:39 uur
jumpstylemovie schreef:
Is dit dan een zwakke concurent van The Day the Earth Stood Still (2008)?
Is dit dan een zwakke concurent van The Day the Earth Stood Still (2008)?
Volgens mij ook! De naam lijkt er verdacht veel op en volgens mij gaat het allemaal precies om hetzelfde als bij The Day the Earth Stood Still!
0
geplaatst: 24 mei 2010, 22:26 uur
Een mix van War Of The Worlds en The Day The Earth Stood Still maar o zo fout en slecht.
Inderdaad de vele foutjes. Een man die roept: Dit is de enige auto die nog start en 5 minuten later een shot waarop je duidelijk de snelweg ziet met rijdende auto's. En dat gebeurd meer dan 1 keer.
Verder nog een paar in en in slechte scenes, medemogelijk gemaakt door de special effects en die Angeline Jolie look a like.
't meiske heeft wel pracht borsten, maar dat is dan ook het enige plus puntje van deze wan vertoning.
Inderdaad de vele foutjes. Een man die roept: Dit is de enige auto die nog start en 5 minuten later een shot waarop je duidelijk de snelweg ziet met rijdende auto's. En dat gebeurd meer dan 1 keer.
Verder nog een paar in en in slechte scenes, medemogelijk gemaakt door de special effects en die Angeline Jolie look a like.
't meiske heeft wel pracht borsten, maar dat is dan ook het enige plus puntje van deze wan vertoning.
0
geplaatst: 28 augustus 2010, 17:48 uur
'The Day the Earth Stopped' is één van de vele Asylum titels die ik enige tijd geleden vroegtijdig heb moeten afbreken omwille van problemen met de synchronisatie. Vandaag stuitte ik gelukkig op een gerestaureerde versie, zodat ik eens te meer van de typische, ongeziene schoonheid kon genieten. Een prikkelende belevenis, zeker en vast.
De eerste beelden gaven meteen aan dat ook in deze productie het ‘gevaar’ uit de ruimte zou komen. Honderden robots en een paar androïden zijn op weg naar moeder Aarde, om een belangrijke boodschap mondeling te overhandigen. Nog vooraleer duidelijk wordt wat de bedoeling precies is, is er alreeds sprake van erg gebrekkige dialoogvorming. Denk aan het moment waarop Josh, het hoofdpersonage, en de man met de kleine blaas op het dak staan te lullen. Slecht geschreven en direct verantwoordelijk voor het hangende hoofdje van ondergetekende.
We zien tevens een naakte vrouw uit een ruimteschip stappen en met een verdwaasde blik in een bos wandelen. Nu, dit blijkt erg vreemd te zijn, want ondanks het feit dat de vrouw geen kleren aanheeft, is er op haar thuisplaneet alleszins wél de mogelijkheid om botox toe te passen, alsook oogschaduw en dergelijke aan te brengen. Kleine, doch opvallende tegenstrijdigheid. Konden ze niemand vinden met kleinere lippen?
Het komt erop neer dat de vrouwelijke nudiste een ultimatum komt stellen. Honderden buitenaardse wezens staken het halve universum over om de dreiging die de mensheid uitstraalt vroegtijdig de kop in te drukken. Tenzij er aangetoond kan worden dat een mensenleven waarde heeft. Oei. Eveneens een vreemd uitgangspunt. Op welke manier kunnen wij, met onze stoere geweertjes en raketjes, winnen van een ontzaglijk robotleger, dat op de koop toe in staat is verschillende mensen tegelijk weg te flitsen en blauwe drukgolven uit hun lichaam te persen? Zelfs met twee Steven Seagals lukt ons dat niet. Tot nu toe kan je niet anders dan aannemen dat het script weinig voorstelt. Zeer willekeurig allemaal.
Wat volgt is een sjofel uitgewerkt verhaaltje, dat zich vooral toespitst op de reis van Josh en Sky, de voormalige naaktloopster. Ze gaan samen op zoek naar wat de significantie van de mensheid nu werkelijk moet voorstellen. De eerste poging om de waarheid in een kerk te zoeken mislukte gelukkig, daar deze film een schelle Christelijke boodschap kan missen als kiespijn.
Ik kan eigenlijk met gemak een uur overslaan en direct naar het einde bladeren, aangezien er in tussentijd helemaal niets gebeurd. Ik ben bijna van mijn stoel gedonderd uit verveling, er is niets noemenswaardig te vermelden. Veel beelden van een soort kantoortje waar twee computers staan en Josh die simpelweg rondjes rijdt en af en toe in aanvaring komt met de geheime dienst, of hoe die gewapende sufferds ook mogen heten. Dat staat op het menu, smakelijk.
Het einde ontspruit uit de toevallige ontmoeting tussen het rondrijdende duo en een gestrand koppel, waarvan de vrouw zwanger is. Vanaf dan is alles vrij voorspelbaar en is het enkel wachten op de aftiteling, die spijtig genoeg pas 10 minuten later in beeld verschijnt.
Nadat de robots het aardoppervlak vaarwel hadden gezegd blijft echter de vraag wat er nu fundamenteel veranderd is. Vormt de mensheid nu plots geen bedreiging meer? Heeft het menselijk bestaan nut, enkel en alleen door het vasthouden van een pasgeboren baby? Ik trek het mij in ieder geval niets aan. Deze film is totaal niet serieus te nemen en verdient geen respect. De personages zijn niet boeiend, wat ook geldt voor het hele verhaal. In plaats van de leegte op te vullen met de torenhoge robots die een hele stad verpulveren, blijven ze de hele tijd rond de pot draaien en komen ze met niets origineel of zelfs maar lachwekkend op de proppen.
1,00
De eerste beelden gaven meteen aan dat ook in deze productie het ‘gevaar’ uit de ruimte zou komen. Honderden robots en een paar androïden zijn op weg naar moeder Aarde, om een belangrijke boodschap mondeling te overhandigen. Nog vooraleer duidelijk wordt wat de bedoeling precies is, is er alreeds sprake van erg gebrekkige dialoogvorming. Denk aan het moment waarop Josh, het hoofdpersonage, en de man met de kleine blaas op het dak staan te lullen. Slecht geschreven en direct verantwoordelijk voor het hangende hoofdje van ondergetekende.
We zien tevens een naakte vrouw uit een ruimteschip stappen en met een verdwaasde blik in een bos wandelen. Nu, dit blijkt erg vreemd te zijn, want ondanks het feit dat de vrouw geen kleren aanheeft, is er op haar thuisplaneet alleszins wél de mogelijkheid om botox toe te passen, alsook oogschaduw en dergelijke aan te brengen. Kleine, doch opvallende tegenstrijdigheid. Konden ze niemand vinden met kleinere lippen?
Het komt erop neer dat de vrouwelijke nudiste een ultimatum komt stellen. Honderden buitenaardse wezens staken het halve universum over om de dreiging die de mensheid uitstraalt vroegtijdig de kop in te drukken. Tenzij er aangetoond kan worden dat een mensenleven waarde heeft. Oei. Eveneens een vreemd uitgangspunt. Op welke manier kunnen wij, met onze stoere geweertjes en raketjes, winnen van een ontzaglijk robotleger, dat op de koop toe in staat is verschillende mensen tegelijk weg te flitsen en blauwe drukgolven uit hun lichaam te persen? Zelfs met twee Steven Seagals lukt ons dat niet. Tot nu toe kan je niet anders dan aannemen dat het script weinig voorstelt. Zeer willekeurig allemaal.
Wat volgt is een sjofel uitgewerkt verhaaltje, dat zich vooral toespitst op de reis van Josh en Sky, de voormalige naaktloopster. Ze gaan samen op zoek naar wat de significantie van de mensheid nu werkelijk moet voorstellen. De eerste poging om de waarheid in een kerk te zoeken mislukte gelukkig, daar deze film een schelle Christelijke boodschap kan missen als kiespijn.
Ik kan eigenlijk met gemak een uur overslaan en direct naar het einde bladeren, aangezien er in tussentijd helemaal niets gebeurd. Ik ben bijna van mijn stoel gedonderd uit verveling, er is niets noemenswaardig te vermelden. Veel beelden van een soort kantoortje waar twee computers staan en Josh die simpelweg rondjes rijdt en af en toe in aanvaring komt met de geheime dienst, of hoe die gewapende sufferds ook mogen heten. Dat staat op het menu, smakelijk.
Het einde ontspruit uit de toevallige ontmoeting tussen het rondrijdende duo en een gestrand koppel, waarvan de vrouw zwanger is. Vanaf dan is alles vrij voorspelbaar en is het enkel wachten op de aftiteling, die spijtig genoeg pas 10 minuten later in beeld verschijnt.
Nadat de robots het aardoppervlak vaarwel hadden gezegd blijft echter de vraag wat er nu fundamenteel veranderd is. Vormt de mensheid nu plots geen bedreiging meer? Heeft het menselijk bestaan nut, enkel en alleen door het vasthouden van een pasgeboren baby? Ik trek het mij in ieder geval niets aan. Deze film is totaal niet serieus te nemen en verdient geen respect. De personages zijn niet boeiend, wat ook geldt voor het hele verhaal. In plaats van de leegte op te vullen met de torenhoge robots die een hele stad verpulveren, blijven ze de hele tijd rond de pot draaien en komen ze met niets origineel of zelfs maar lachwekkend op de proppen.
1,00
* denotes required fields.
* denotes required fields.