Renegade Force (1998)

Alternatieve titels: Rogue Force | Counterforce

Actie / Thriller

geregisseerd door Martin Kunert
met Michael Rooker, Robert Patrick en Louis Mandylor

Een Amerikaans SWAT team wordt verdacht van het liquideren van criminelen. Op een zekere dag worden er 2 agenten vermoord die hebben gezien dat dit SWAT team verschillende mensen heeft vermoord, die gezocht worden door de politie, in een discotheek . De FBI wordt op de zaak gezet en het ATF team van de FBI komt oog in oog te staan met het SWAT team.

neo (crew)
gewoon een leuke film met uitstekende actiescenes.

djelle
Dat klopt! Veel actie, goeie actie en de machtige combinatie van naakte vrouwen en vuurgevechten is hier weer plezant en goed verfilmd. Toffe effecten, enkele leuke clichés, stoerdoenerij, mooie muziek, goed camerawerk en montage, amusante sfeerschepping, een goed werkend verhaaltje en plezante, zalig kitcherige decors. Goeie genrefilm. 4

damon
zitten leuke scenes bij, maar Rooker is echt een irritant ventje. Ik was meer voor T-1000 2*

avatar van 606
Aardige film met een toch wel goed verhaal.
Acteurs doen het ook prima.
Actie is er volop.

3,5 ster

avatar van Mike 1984
Uitstekende acteerprestaties en opwindende vuurgevechten maken deze film tot wat hij is, steengoed. Lage score op imdb maar vind het een beetje onterecht. Er werd goed op de details gelet, zoals de smiley op de stormram om er maar eentje op te noemen. Ik heb natuurlijk wel al betere films gezien,maar 3,5 verdient deze prent zeker en vast.

avatar van Gang_Star
Redelijk, maar ook niet meer dan het spreekwoordelijke 13-in-een-dozijn. Heeft met Rooker en Patrick nog enkele (redelijke) blikvangers, maar meer dan redelijk vermaken doet Counterforce ook niet. Heeft gelukkig wel een behoorlijke hoeveelheid actie, welke scenes ook zeer degelijk waren, maar na de vrij vlotte opening had ik meer verwacht. Het verhaal is al eveneens niet al te bijzonder, waardoor de actie wel enigszins iets wat goedmaakt. Toch weet de film niet boven het gemiddelde werk in het genre uit te komen.