Schlaraffenland (1999)

Duitsland
Drama / Actie

geregisseerd door Friedemann Fromm
met Heiner Lauterbach, Franka Potente en Jürgen Tarrach

Een groep verveelde en rebelse hangjongeren die hun kicks krijgt in het winkelcentrum Paradise Mall, komt er achter dat het beveiligingssysteem van het winkelcentrum is uitgeschakeld. Ze komen op het idee om een feest te geven in het winkelcentrum, door zichzelf er te verbergen, tot de deuren op slot gaan voor de nacht. Wat ze niet realiseren is dat er 2,5 miljoen DM in de kluis van het winkelcentrum zit en dat het goedbewapende beveiligingsteam al op weg is om het winkelcentrum in het weekend te beveiligen. Wat begon als onschuldige pret, wordt een dodelijk kat en en muis spel als de leider van het beveiligingsteam realiseert dat hij het geld kan stelen, en de jongeren er voor op kan laten draaien.

Hier ging dus mijn duitse examen over, ik heb er niets van begrepen