• 8.251.760 stemmen

Geregisseerd door: Jack Hill

Met onder meer: Pam Grier, Antonio Fargas en Peter Brown

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Foxy Brown

"A chick with drive who don't take no jive!"

Foxy Brown (Grier) heeft haar liefde gevonden in een undercover narcotica-inspecteur, maar wanneer hij op brute wijze wordt vermoord, zweert zij wraak te nemen op de verantwoordelijke bende. Door zich voor te doen als een callgirl ontdekt ze hoe ver de corruptie is uitgestreken. Een vernietigde oorlog volgt, wanneer zij plannen smeedt om de moordenaars van haar vriend voorgoed uit te schakelen.

imageimage

avatar van You_bastard

You_bastard

It's a whole another woman !!!

ik denk dat dit de lekkerste film borsten zijn van de jaren 70

zijn jullie het niet mee eens dus

avatar van ichi

ichi

Hee, op de oude filmposter van Foxy Brown staat het logo wat Tarantino heeft gejat(eerbetoon natuurlijk) voor Jackie Brown. Hier dus niet. Jammer. Pam Grier sure looks foxy.

hans vd togt

nee er is een hele "nieuwe" serie uit. deze en oa coff hebben nu zo'n look. errruug jammer want die oude posters vind ik heel cool

avatar van Jordy

Jordy

zijn jullie het niet mee eens dus

als ik op bovenstaand plaatje af moet gaan...

ja dan...

avatar van Jordy

Jordy

..dan ben ik het er niet mee eens

hans vd togt

mmm, ok ok, check "coffy"

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Pam Grier die haar characters naam 'Foxy' eer aan doet. Wel standaard allemaal maar wel vermakelijk. 3*

avatar van feanaro surion

feanaro surion

Niet veel bijzonderder dan Coffy over het geheel van de film. Maar wel een erg coole eindscene en supercoole scène met idem countrymuziekje in de ranch 3*

avatar van mikey

mikey

Bizarre wansmaak (m.n. het racisme in deze flick was echt te erg) van grootmeester Hill. 2 uitstekende rollen van Grier trouwens. 3.5 stern

avatar van Ramon K

Ramon K

Slecht geacteerd, eigenlijk nog slechter dan in Coffy, maar dat kan de pret echter niet drukken. Een leuke opeenvolging van scenes met exploitatief geweld, (poiltiek-)incorrect (maar cool) taalgebruik en blote borsten. Als Pam Grier niet naakt is, dan is ze wel weer in 1 of ander sleezy, hip pakje te zien en ook de soundtrack is lekker funky. Jack Hill maakt leuke B-films met af en toe nog hele originele vindingen ook (gun verstopt in Grier's Afro, zeer cool. Leuk filmpje! 3*

avatar van lesamurai

lesamurai

Ramon K schreef:

Af en toe? Het is ontzettend origineel, ik vindt echter geeneen nageaapte scene terug van voorgaande blaxploitationfilms zoals bv Shaft.

avatar van Ramon K

Ramon K

Af en toe ja. En dan vergelijk ik het niet met blaxploitation alleen.

avatar van rokkenjager

rokkenjager

blaxploitation Kan idem geinterpreteerd worden als ''goedkoop vermaak

met een kunst-sausje''

Want hoe goedkoop het allemaal mag uitzien, biedt de genre tergelijk zoveel originaliteit en leuke vondsten. Ben het min of meer eens met Ramon's kritiek op de acteerprestaties. Toegevend, er wordt slecht geacteerd (niet slechter dan Coffy). Grootste minpunt die ik bij die blaxploitation kan vinden. Maar er wordt ook bij vlagen uitstekend geacteerd. Vooral mededoor Pam Grier. Niet bepaald een keizer zonder kleren. De film schitterd min of meer in alle opzichten. Op een snelle tempo vindt ie zijn weg tot de climax, met als hoogtepunt als Sid Haig op het witte doek verschijnt. blaxploitation is een cinema met vooral als bedoeling vermaak, maar toch ook tergelijk kunst biedt. Een zeer ondergewaardeerde cinema die absoluut meer aandacht verdient.

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

De eerste blaxploitation die ik zie met Pam Grier. Eigenlijk weinig anders dan een vrouwelijke Shaft. De dialogen en actie zijn vanouds blaxploitation als de pest. Hoogtepunten zijn toch wel de klassieker "A drip of honey ain't enough, I want the whole beehive" en de racistische boer die Foxy beschrijft als een "big jugged jigaboo". Zo fout dat het hilarisch is.

avatar van T.O.

T.O.

• 1911 stemmen

Well, I got a black belt in barstools !

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

You_bastard schreef:

It's a whole another woman !!!

Volgens mij zegt hij daar She's a whole lot of woman!, waar ik hem zeker geen ongelijk in geef, trouwens.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Beste blaxploitation-flick? Zou heel goed kunnen. Ik heb in ieder geval ontzettend genoten van dit groovy 70's festijn. Foute pakjes, clashende kleurencombinaties, zeer coole 'one-liners', een overtuigende villain en zelfs wat exploitatief geweld. Dit allemaal verpakt in een wraakfilm die de ruimte biedt aan de op dreef zijnde Pam Grier om haar 'coolness' en 'a whole lotta woman' tentoon te stellen. Erg slim hoe Jack Hill zowel op het vrouwelijk als mannelijk publiek weet in te spelen met het personage van Grier. Foxy Brown heeft eigenlijk alle ingrediënten in zich wat de blaxploitation-film zo vermakelijk maakt en we krijgen onze eigen Captain Spaulding nog eens op de koop toe ook! Slecht acteerwerk e.d. lees ik hier? Who cares! Foxy Brown is de coolheid zelve.

avatar van neo

neo (crew films)

Samen met Coffy de meest evenwichtige blaxpoitation film met Pam Grier. De geweldige, uiteenlopende prachtige sexy kleding van Grier en het excessieve geweld zorgen voor fijn vermaak. Tel daarbij op de lekker klinkende dialogen en de aanstekelijke funk/soul muziek van Willie Hutch, en je hebt een goed vertier.

avatar van pompompom

pompompom

Waanzinnig toffe film dit. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas; ik denk dat hallywood zich wel 2 maal achter de oren zou krabben om een scene op te nemen waarin de hoofdpersoon a) topless op bed ligt, b) een spuit heroine in haar arm krijgt en c) nog eens verkracht ook wordt daarna.

En acteerorestaties? Who cares!!

Nodeloos om te vermelden is dat Pam Grier echt een ontzettend lekker wijf is.

avatar van judgepaddy

judgepaddy

• 2005 stemmen

"When Foxy Brown comes to town, all the brothers gather around... A chick with drive, don't take no jive... She's sweet brown suga with a touch of spice..."

Super bad!

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Prima film met Grier.

Ook hier is niks mis mee met deze blaxploitation. Foxy Brown is een prima film met weer een lekker stapeltje geweld en wat naaktscene's. Ook de sexy Grier deed het weer erg goed als de ''engel der wrake'. Ook de soulmuziek en het jaren 70 sfeertje is erg lekker. Deze film krijgt een 4,0.

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

And i got my black belt in bar stools .

Toen ik Foxy Brown voor het eerst zag kon ik er niet veel mee, ik vond het vermakelijk maar dan hield het ook wel op. Ik ben nu al een tijd een fan van het exploitation genre en ook de blaxploitation stroming komt nu aan de beurt en eindelijk zie ik in hoe briljant dit werkelijk is. Pam Grier is een geweldige protagoniste, een enorm hoog cool gehalte en hetzelfde geldt voor het sex-appeal gehalte. Grier is dus echt foxy. Die secenties setting, die foute kleding, die felle vloekende kleuren, die heerlijke oneliners en het goed uitgewerkte revenge plot met een toffe en haast cartooneske villain. Gooi er nog wat non functional nudity tegenaan en je hebt een winning team. Anderhalfuur genoten van dit 'foute' festijn. Ook nog even een diepe buiging voor mijn held Sid Haig . Jammer dat dit soort films enorm tijdgebonden zijn en dat dit in de moderne tijd gewoon niet meer kan. Gelukkig dat er in die tijd genoeg moois is uit gekomen om te koesteren.

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Net als 'Coffy' best vermakelijk. Verder dan een brede glimlach kom ik helaas niet in dit ''foute'' geheel, maar het zit 'm voor mij bij dit soort films dan ook vooral in de sfeer.

Als blaxploitation had ik er iets meer van verwacht. Oké, het is vermakelijk en kijkt lekker weg; toch heb ik volgens mij maar één (echt) exploitatieve moordscéne gezien (vliegtuig) en een enkele tiet. Daar verwachtte ik eerlijk gezegd wat meer van, maar oké.

Voor de rest is dit gewoon leuk. Lekker slecht acteerwerk, foute dialogen en quotes en vooral een heerlijke 70's sfeer. Die huizen, kleren, kapsels; alles. Erg leuk.

scorsese

Redelijk actiefilmpje met een aantal leuke scenes, zoals het gevecht in de bar vol lesbiennes en het 'augurkenpotje' op het einde. Ook heerlijke, retro begintitels. Pam Grier draagt deze film, en doet dat net zo goed als in 'Coffy'. Maar die film was toch wel een stuk leuker. Zoals HarmJanStegenga hierboven ook zegt, had ik ook wat meer naakt en harder geweld verwacht zoals in 'Coffy'.

avatar van goongumpa

goongumpa

Hele leuke blaxploitation met een hoofdrol voor de talloze sexy pakjes van Pam Grier. Fijne jaren '70 sfeer en veel foute sensatie. Coffy was nog iets beter, maar deze is ook groovy.

Theunissen

Film in ongeveer dezelfde stijl als Coffy en ook dit keer als thema "wraak". Hoewel de film zich best lekker wegkeek vond ik deze film iets minder dan Coffy want ik had het gevoel dat regisseur Jack Hill dit keer meer op het cliché verhaal heeft ingezet wat ten koste ging van de actie (zeg er wel lekker fout en nep uit en was ook regelmatig onnozel en lachwekkend) en het bloot. Dat laatste is maar sporadisch te zien (inclusief Pam Grier) en het aantal vrouwen was ook maar zeer beperkt. Ondanks het mindere bloot en actie was het toch nog wel genieten, want er zitten best een aantal leuke scènes in die het kijken zeker waard zijn zoals de bar scene met allemaal lesbiennes (inclusief het stereotype van een manwijf), het gedoe op de ranch en zeker ook het einde wat best grof was (de augurkenpot was best grappig bedacht). Net zoals in Coffy is het taalgebruik best racistisch (de goeie zijn in deze film overigens allemaal zwart en de slechteriken allemaal blank) en vliegt het woord "Nikker" je regelmatig om de oren. Ook een zin op de ranch was best wel op het randje "Ik laat die roetmop met memmen even denken dat ze kan ontsnappen". Gezien het om memmen ging had die zin natuurlijk betrekking op Pam Grier

De cast deed het best leuk en dan natuurlijk vooral Pam Grier die vooral in de jurken zeer sexy uitzag, ze had in deze film ook iets weg van Bruce Lee Ook Sid Haig was weer van de partij maar zijn rol was dit keer maar minuscuul klein. Maar ondanks dat zag hij er weer fraai uit en was hij komisch. De rol van slechterik (waar Pam Grier wraak op wil nemen) wordt dit keer gespeeld door Kathryn Loder die ook al eens samen te zien was met Pam Grier in de film "The Big Doll House". Daar speelde ze ook zo'n soort gelijke rol (maar dan harder). Ze ziet er altijd apart en een beetje eng uit maar dat kwam natuurlijk vooral omdat ze leed aan diabetici die haar een paar jaar (1978) later helaas fataal is geworden.

Ach gewoon weer een lekkere eenvoudige jaren 70 film die zich best goed wegkeek.

avatar van Decec

Decec

Een leuke actiefilm...

Prima verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Wel ouderwetse kleren, bol haren, auto...

Wel leuk bekende acteur Terry Carter,

maar speelt erg te kort...

Geen HD aanwezig, kleiner breedbeeld...