ad
  • 8.182.935 stemmen

Patient Seven (2016)

Horror | 113 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Danny Draven, Nicholas Peterson, Paul Davis, Ómar Örn Hauksson, Dean Hewison, Erlingur Thoroddsen, Joel Morgan, Johannes Persson en Rasmus Wassberg

Met onder meer: Michael Ironside, Jack Plotnick en Grace Van Dien

Over Patient Seven

"Try to remain calm."

Een omnibusfilm bestaande uit verschillende verhalen over geestelijk gestoorde patiënten. Deze worden geïnterviewd door Dr. Marcus, om hem te helpen bij het schrijven van een nieuw boek. Elke patiënt heeft een verschrikkelijke misdaad begaan. Al snel doet Marcus de ontdekking dat er één persoon die is die alle patiënten met elkaar verbindt: de nog onbekende patiënt nummer zeven.

imageimageimage

Patient Five (Jessa)

Patient Six (Damon)

avatar van Elchapo

Elchapo

Het plot was best aardig,de rest mmmm nou ja laat ik zeggen geen hoogvlieger...

avatar van Atomaster

Atomaster

Reeks korte matige verhalen terwijl de cast best aardig is. Inderdaad geen hoogvlieger

avatar van Collins

Collins

De verhaallijntjes van deze mengeling aan thematische filmpjes waren op zich best interessant. In aanzet waren ze dat filmisch gezien ook nog. Interessant door het gebruik van realistische harde kleuren en door effectieve inzet van de camera, die een paar aardige op psychedelische leest gestoelde shots aflevert. Dat bevalt goed en zorgt ervoor dat aan de filmpjes in beginsel zeker een ongemakkelijke sfeer kleeft.

Eng is het allemaal niet. Zoals gezegd zijn de filmpjes in aanzet interessant, maar vlakken de filmpjes na inname van de sfeer ook weer snel af. De verhaaltjes zijn simpelweg niet boeiend genoeg. Ze tasten voorzichtig wat horrorthematiek af, waarbij het oppervlakkige aftasten voorkomt dat een filmpje echt indringend of spannend wordt. De verhaaltjes blijven dobberen op de oppervlakkige aanzet zonder verdere uitdieping of zonder verrassende toevoeging. Ze zijn gewoon weinig enerverend en weinig boeiend.

Acteertechnisch is het niveau niet hoog. Houterigheid en overacting. Best erg eigenlijk.

De sfx zien er tamelijk nep uit. Dat laatste hoeft niet per sé erg te zijn, maar de beroerde sfx accentueren in dit geval de armoedige uitstraling van de productie behoorlijk.

Niet geslaagd.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1971 berichten

Behoorlijk goeie omnibus. Vooral de eerste drie verhalen waren zeker de moeite waard.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Net niet allemaal.,,goed spel .concept wat ook oké .

Maar met hier en daar een uitzondering voelt het wat traag aan .

Niet eng,geen gore , ( niet super indrukwekkend in ieder geval)

Vond net moeilijk,mijn gedachtes er bij te houden .

Einde is wel redelijk .maar eerlijk gezegd ,wat het eind plot goed uitgewerkt, ik,voelde het na 10 minuten al op mijn klompen aan .

Het geheel ook, maar dus eigenlijk verder , Net niet .

Onderhond

Best een aardige anthology.

Enige probleem is dat de film net wat te lang is. Het was beter geweest had men één van de kortfilms geschrapt. Anderzijds is het best lastig kiezen welke, want de kwaliteit van de fillmpjes is best consistent, terwijl er onderling toch ook wel wat varieteit is.

Echt origineel zijn ze geen van allen, da's misschien het enige minpuntje. Er wordt soms wel naar een originelere invalshoek gezocht, maar het komt toch altijd wel neer op iets wat je al eerder gezien hebt. Voor een horror niet echt een probleem, zolang het maar goed uitgewerkt is.

Verder ook veel aandacht voor het verhaaltje dat alles aan elkaar bindt. Meestal zijn dat wat vergeten stukjes film, maar hier vormt het echt wel het geraamte voor de rest van de kortfilms. The Body was uiteindelijk het filmpje dat er toch een beetje bovenuit stak, de rest is eigenlijk allemaal wel goed, maar niks is echt geweldig. Fijne filler dus.

avatar van umbra

umbra

Mwaah niet beister goed... verhaaltjes zijn vrij pover en bevatten weinig spanning. Diene ondervrager was nog wel çva, zeer geschikt vr deze rol.