The Navy Comes Through (1942)

Oorlog / Drama

geregisseerd door A. Edward Sutherland
met Pat O'Brien, George Murphy en Jane Wyatt

Michael 'Mike' Mallory en luitenant Thomas L. 'Tom' Sands, beiden van Ierse afkomst, gaan aan boord van het Amerikaanse oorlogsschip van kapitein McCall. Mike en Tom maken deel uit van een groep gunners, waaronder de Australiër Joe 'Babe' Duttson, Richard 'Dutch' Kroner uit Brooklyn en Pat Tarriba, die van Oostenrijkse afkomst is. Ondanks hun verschillende achtergrond en temperament zullen zij goed in teamverband moeten samenwerken om het tegen de Duitsers te kunnen opnemen. Tijdens diverse patrouilles weten de gunners diverse Duitse onderzeeboten uit te schakelen. Op een dag maken ze een bevoorradingsschip van de nazi's buit en zijn van plan dit schip tegen hun eigen marine in zetten.