Betty Fisher et Autres Histoires (2001)

Frankrijk / Canada
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Claude Miller
met Sandrine Kiberlain, Nicole Garcia en Mathilde Seigner

De succesvolle schrijfster Betty woont gelukkig samen met haar zoontje Joseph. Carole werkt als serveerster en kan geen interesse opbrengen voor haar ongewenste zoon Jose. Ze komen met elkaar in aanraking wanneer Margot,de hysterische moeder van Betty, de zoon van Carole ontvoert.

avatar van narva77
Als je even kan, probeer dan deze film te kijken; lijkt me wel goed.

neo (crew)
zowel de regie als het script is afkomstig van claude miller. lijkt me ook wel interessant.

FisherKing
wil die zeker graag zien, die film van onze Betty

sydney
Lijkt me inderdaad een goeie film. Ga hem ook zien.

avatar van narva77
Niemand anders deze gezien?

kappeuter (moderator)
Stukjes. Ben er niet voor gaan zitten. Wat ik er van zag, vond ik dat dit teveel een Franse praatfilm is. Sprak me niet zo aan.

Franse Praatfilm; klopt helemaal

FisherKing
Ik ook stukjes ; kon er ook niet echt voor gaan zitten.

kappeuter (moderator)
Dat meisje van A Vendre is trouwens in deze film lang zo mooi niet.

avatar van narva77
Ach ik had toch al Amelie achter de rug vrijdagavond; ik dacht, laat ik er een Franse avond van maken; was nog even van plan om mijn dvd van Deep in the Woods (met DTS) er ook nog bij te betrekken...

avatar van narva77
Dat meisje van A Vendre is trouwens in deze film lang zo mooi niet.

Nee, viel me ook tegen. Ze leek veel ouder. Ze was een echte moeder. In L'Appartement was ze ook leuker.

kappeuter (moderator)
Speelde ze daar ook in ? Kan ik me niet voor de geest halen.

avatar van narva77
Als ik het goed heb, was ze de huidige vriendin van Max (met dat blonde haar). Als Lisa (of Alice) dat cafe binnenkomt, botst ze tegen haar op, en dan slaakt ze een heel geinig gilletje

neo (crew)
ik had hetzelfde als kappeuter. na 10 minuten maar ff de rest opgenomen, moe tik nog maar eens ff verder gaan kijken.

avatar van mikey
Misschien een franse praatfilm zoals zovelen, toch een aardig en snel verhaal en grappige plotwendingen. Lang niet slecht. 3.5

avatar van 93.9
Kan niet anders zeggen als een goede film.
Voor liefhebbers van goede franse films zonder opsmuk een aanrader.