Harakiri (1919)

Duitsland

geregisseerd door Fritz Lang
met Paul Biensfeldt, Lil Dagover en Georg John

Een Boeddhistische geestelijke wil dat de dochter van de Daimyo ook een geestelijke wordt, maar dan in de Verboden Tuin. De Daimyou denkt hier echter anders over. Hij denkt dat, als hij in Europa was, zijn dochter hier zelf over kon beslissen, maar hier heeft hij weinig te zeggen. Zijn dochter ontmoet de Europese politieagent Olaf. Ze worden verliefd en trouwen met elkaar. Helaas moet Olaf na een korte tijd alweer terug naar Europa. Inmiddels heeft ze een kind gekregen en wacht ze op de terugkeer van Olaf. Maar zal hij ooit terugkeren?