• 10.583 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Juan Piquer Simón

Met onder meer: Jack Scalia, R. Lee Ermey en Ray Wise

Gesproken taal: Engels

Plot The Rift

"'You Can't Hold your Breath & Scream at the Same Time'"

Wanneer de onderzeeër Siren 1 vergaat, krijgt Wick Hayes, de ontwerper, onterecht de schuld in zijn schoenen geschoven. Hij wordt opgetrommeld om met een team op onderzoek te gaan in de Siren 2, om uit te vinden wat er gebeurd is, maar wanneer ze het signaal van de zwarte doos van de Siren 1 naar de diepzee volgen, vinden ze een geheim onderzoekslab waar iets gruwelijk misgegaan is.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

Toen ik de film had gezien in de jaren '90 kon deze me best wel boeien op IMDB echter heeft de film maar een 2 maar daar trek ik me weinig van aan. Toch denken 11.8% van de stemmers het zelfde als ik

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Wij hebben daar jaren geleden erg mee kunnen lachen, maar dat was waarschijnlijk niet de bedoeling van deze prent...

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Erg goedkoope film met een enorm trage opbouw, maar de tweede helft is veel beter met soms erg leuke cheesy effecten.

Het is natuurlijk allemaal gejat van The Abyss en Deep Star Six, maar toch weet de film te boeien tot het einde, op voorwaarde dat je van dit soort films houdt natuurlijk.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Eén van de allerminste films in het diepzee thriller genre, over een duikboot (Siren II) die belast is om een andere duikboot (Siren I) terug te vinden. Ze belanden in een onderwatergebied waar de regering duistere genetische experimenten deed en verborgen wil houden . Duidelijk een snel ingeblikte film met veelal matige acteurs. Ermey is nog het opvallendst, maar de man heeft in zijn hele carrière alleen maar militairen en politieagenten gespeeld. Veel jatwerk uit Alien films, cheesy special effects met een speelgoed-duikboot ... niet denderend allemaal, maar er gebeurt voortdurend wat zodat de film nog net te uit te zitten is.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

Ik heb er niet veel aan toe te voegen aan wat mijn voorgangers hebben gezegd. Het is nogal een lange en trage opbouw. De effecten en monsters zijn hoewel cheesy goed te pruimen. Leuk voor een keertje.

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Veel mooiere poster

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Lekker cheesy videotheek kijkvoer uit de keuken van begin jaren 90 van de vorige eeuw. Aangename speelduur en zoals al gemeld komt er na ongeveer 40 minuten vaart in The Rift. Acteur R. Lee Ermey vertolkte 3 jaar eerder de indrukwekkende rol van drill sergeant Hartman in Full Metall Jacket. Ik heb The Rift vanavond voor het eerst gezien en heb mij er best mee vermaakt en dat komt omdat ik liefhebber ben van videotheek B-Film kijkvoer. Een 2.5

avatar van Deepfreezer

Deepfreezer

Leuke cheesy film

Leuk om eens in de zoveel tijd te kijken

Kan alleen niet tippen aan

The abyss

Leviathan

En deepstar Six

Maar desondanks leuke film

avatar van Shadowed

Shadowed

Nietszeggend.

Onderwaterhorror is wat mij betreft vaak leuk om te zien, maar deze film krijgt het voor elkaar om zo'n interessant concept zo saai mogelijk uit te werken. The Rift neemt namelijk het concept van inspiratieloos zijn wel heel letterlijk en dat valt spijtig genoeg behoorlijk af te lezen in het eindresultaat.

Wat een leuke zeemonsterfilm had kunnen en moeten zijn is nu vooral een anderhalf uur wachten geworden. Wachten totdat er iets komt, dat vervolgens nooit komt. Op papier klinkt het echter wel leuk, en het monster belooft ook wat. Jammer dat ze zo geheimzinnig over het schepsel doen terwijl het al heel zichtbaar op de poster staat.

De film kent genoeg statusacteurs- en actrices om het als geheel een beetje op te beuren, maar komt niet erg ver. Enkel Ermey speelt een leuk personage met een type dat hem werkelijk op het lijf geschreven is. Verder kijken we vooral tegen de overduidelijke good-or-bad-guys aan. Erg veel diepgang krijgen ze niet, en een smoel evenmin. Ze lijken het oprecht niet eens te proberen.

Naarmate de film vordert stijgt het aan hoeveelheid actie wel, maar de hoeveelheid interesse vanuit mijn kant niet. Het is jammer dat deze film zich zoveel binnen een boot afspeelt, want op de onderwaterbeelden had het kunnen scoren. Van het monster krijg je weinig te zien eigenlijk, de film doet erg z'n best om het schepsel niet in beeld te brengen. En terwijl het wederom zo duidelijk op de poster staat.

The Rift is een interessante film als je de samenvatting leest, als je de film zelf kijkt wordt het al gauw duidelijk dat de film niet erg leuk gaat worden. Wat een leuke popcornfilm had moeten zijn neemt zichzelf veel te serieus en wordt op deze manier uiteindelijk een relatief saaie en nietszeggende film die je na een klein weekje alweer bent vergeten. Jammer.