Kai Xin Gui Zhuang Gui (1986)

Alternatieve titel: Happy Ghost III

Hongkong
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Johnnie To
met Bak-Ming Wong, Maggie Cheung en Danny Poon

Een jonge, onsuccesvolle zangeres wordt na haar zelfmoord gereïncarneerd in een muzikale familie. Haar geest moet naar het ziekenhuis toe, waar haar toekomstige moeder klaar ligt om geboorte aan haar te geven. Helaas mist ze de geplande geboortetijd, twee keer, door de toevallige interruptie van een jonge man, Mr. Hong. Eerst is ze boos en maakt ze hem het leven zuur, maar later worden ze verliefd op elkaar. Ze kan echter niet lang blijven, want ze heeft nog maar één laatste kans om geboren te worden.

Mnee.

Die oude To's zijn niet echt te pruimen. Nu is dit ook bandwerk natuurlijk. Deel 3 uit een populaire serie (de andere delen wijslijk nog niet gekeken, maar buiten het einde weet To er maar erg weinig uit te halen.

Wel érg zwak acteerwerk in dit filmpje, verder ook erg flauw en voorzien van compleet brakke effecten. Buiten het einde, waar de film aardig absurd wordt, viel er weinig te genieten behalve dan het vlotte tempo.

Puur een film voor To completisten of filmserie kijkers. Maar dan nog zou ik aanraden om deze film tot op het laatst te houden. Enkel de laatste 20 minuten zijn wel aardig, de rest ben je zo weer vergeten.