The Saint of Fort Washington (1993)

geregisseerd door Tim Hunter
met Danny Glover, Matt Dillon en Ving Rhames

Twee zwervers, Jerry en Matthew, ontmoeten elkaar in Fort Washington, een slaapzaal voor daklozen in de Bronx. Geleidelijk ontwikkelt zich een hechte vriendschap. Zelfs in de meest komische, tragische of gewelddadige momenten blijft Jerry een echte optimist. Zijn levensmoed en humor zijn zo aanstekelijk dat je meteen met hem zou optrekken, zelfs op het onzekere en gevaarlijke zwerverspad....

FisherKing
Met een superbe Danny Glover !

avatar van Ibrahim
Deze film raakte mij. Ik vond vooral Dillon goed.

avatar van Koos
Kijken mensen!! Goede film!! top cast

yorgos.dalman
Zeer aangrijpend en ontroerend maar ook bij vlagen humoristisch drama.

Een jonge Matt Dillon speelt met overtuiging een schizofreen die dakloos raakt. De oude oorlogsveteraan Danny Glover ontfermt zich over hem met zijn vaderlijke vleugels. Er ontstaat een oprechte vriendschap.

Die vriendschap wordt op de proef gesteld door het harde leven op straat, de afschuwelijke 'shelters' (reuzachtige nachtopvang zalen) en de persoonlijke 'demonen' die onze hoofdpersonen kwellen.

Veel kleurrijke bijrolfiguren ook, zoals de oude zwijgende zwerver met de ansichtkaart, het verliefde koppel dat Dillon en Glover tijdelijk onderdak biedt, de intimiderende 'gangsta' (een toen nog onbekende Ving Rhames)...

Het einde brengt een brok in de keel.

avatar van Rebel80
Mooie film, ik ben zelf ook een jaar dakloos geweest in Amerika en kon er veel van terug vinden in de film.