Alien Raiders (2008)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Ben Rock
met Carlos Bernard, Mathew St. Patrick en Courtney Ford

Een gezellige supermarkt wordt overvallen op wat een doodnormale avond lijkt te zijn. De overvallers, tot op de tanden bewapend, maken zich kenbaar als een groep wetenschappers die een buitenaardse invasie moeten stoppen. Ze zijn ervan overtuigd dat er zich onder de gijzelaars verschillende aliens bevinden en ze zijn vastberaden om uit te zoeken wie.

heb hem volledig uitgekeken ... enkel jammer dat er verlopig nog geen vervolg komt hoop van wel maar ja ... wist jij al wie de queen was in de film na 10 minuten ik niet hoor enkel jammer van diene ene gast op het einde wat er gebeurt zeg ik niet maar degene die hem gezien hebben weten wel wat ik bedoel ... maar anders zeer goede film

avatar van 606
Aardige alien film met een redelijk verhaal dat wel boeiend blijft.
Locatie supermarkt is leuk en de effecten waren best goed.
Acteren was ook redelijk goed te doen.
En Wat ook goed gedaan was dat je echt dat dat die ene de Queen was.

3 sterren

avatar van xxc
xxc
Voordat ik deze film had gezien dacht ik dat het een beetje met 'The Mist' overeenkwam. Nu heeft het wel een paar overeenkomsten met The mist.. (Supermarkt, aliens) , maar dat is dan ook alles.

Carlos bernard. Dit is, als ik het me goed kan herinneren, de eerste keer dat ik hem zie spelen. En wat vind ik hem goed! Hij heeft een bepaalde blik op zijn gezicht die zo gefocust is op zijn rol. Ja, van hem zou ik wel meer willen zien.

Maargoed, over de film zelf.

Al heel snel weet je dat de man (agent) er een van is. Dit haalde voor mij de spanning een beetje weg. Ook het meisje verrade zich vrij snel. Als er iets gezegd werd over de 'aliens' kon je het van haar gezicht al aflezen..
En ja, ik had heel graag wat meer van de aliens gezien. Het was allemaal veel te donker, en ze kwamen elke keer maar ong 3 seconden te voorschijn.
Toen de film afgelopen was heb ik even op imdb.com gekeken en op die foto's ziet het er allemaal prima uit.. Helaas kon ik dat niet van de film zeggen, want ik zag simpelweg bijna niks.
Het team wat de winkel binnen komt stormen en de mensen vervolgens gijzelt vond ik wel erg sterk. Tenminste, niet het team. Maar hun prestaties. Die kwamen toch wel erg goed en sterk over.
Ook jammer vond ik het dat ze de titel Alien Raiders hebben gegeven en op de kaft al hebben laten zien dat het echt om aliens gaat.. Persoonlijk zou ik het mooier hebben gevonden als het voor ons een vraag is wat ze eigenlijk zijn.. Ze hebben het elke keer over ' one of them ' , en ja.. Het lijkt me mooier als je dan benieuwd ben naar wat het eigenlijk is. Maargoed, dat is niet gebeurd.

Dit is mijn derde film van Raw Feed die ik heb gezien. En tot nu toe blijft Rest Stop het fijnst om na te kijken. Ik zou graag meer van ze willen zien.

Hmm ja, ik ben er toch nog niet helemaal aan uit over deze film. Een mooi, sterk verhaal, maar ze hadden er zoveel meer van kunnen maken. Als ze maar wat meer hadden laten zien!

dominion
xxc schreef:

Ik zou Believers eens proberen

avatar van xxc
xxc
Die staat inderdaad ook op mijn lijstje..

avatar van jeroentjuhhhhh
Vrij middelmatig. Wat uiteindelijk best als een verrassing kwam. De setting was er en het verhaal heeft potentie genoeg.

Soort uitgespannen ''The Thing'' test scene. Alleen - de spanning en de special effects. Wat blijft er over? Niet bijster veel.. schommelig gefilmd, andere keer weer onscherp....of een combinatie van beide.

Leuke toevoeging van een spotter en de gijzeling begint enthousiast. Het daalt echter met de minuut en de sfeer die er in de gangetjes van de supermarkt hangt wordt niet benut aangezien het allemaal in het magazijn e.d afspeelt...hmm

Jammer dus, weinig is de moeite waard en er is veel om je af te stoten.

avatar van gizmo_o
Een doodgewone avond in een lokale supermarkt, krijgt een wel erg vreemde en dodelijk wending nadat een groepje wetenschappers binnenvalt!

De beperkte omgeving waarin Alien Raiders zich afspeelt, vind ik altijd een erg toffe, nl. een supermarkt. De beperkte begrensde omgeving wordt redelijk gebruikt en het is dan ook regelmatig spannend. Er wordt redelijk tot goed geacteerd door de volwassenen, maar de twee kids i.h.b. Streets (Whitney) is irritant. Helaas wordt er maar beperkte achtergrond informatie gegeven over deze buitenaardse levensvormen die blijkbaar mensen via een beet o.i.d. infecteren / bezwangeren. Ook de aliens zelf zien er niet fantasievol uit.

Toch redelijk vermaakt, 3*.

avatar van schumacher
Goeie film van begin tot het einde.
Geen dooie of saaie momenten, de fun en spanning zijn er al in de eerste minuten ook.
Alleen jammer sommige mensen hier in hun reciew doodleuk al hints gaan geven en daardoor wist ik zeer snel wie uiteindelijk de koningin was, houd dat voor u aub, er zijn mensen zoals mij die deze film nog niet gezien hebben, men verpest het als men hints gaat gaan geven.

Soit: de film is gewoon super, daar heb ik met plezier mijn tijd aan besteed.

avatar van Humphrey
Op een heel originele en aparte wijze wordt een klassiek aliens invasie probleem (on)handig aangepakt in de film. Het hele verhaal is leuk om volgen en is spannend tot het einde toe. Goed acteerwerk, maar zoals reeds opgemerkt in het topic, acteren de kinderen uitermate irritant. 3*.

avatar van ILDIB
De spanning en t vreemde zijn meer dan prima. Helaas is de logica ver te zoeken. En naar t einde toe gaat dat heel erg storen.
Loop gewoon met die kids naar buiten. Maar nee, blijven goochelen om uit de handen te blijven. De Sherriff die ineens niet weet hoe de supermarkt er van binnen uitziet terwijl ie er dagelijks komt. En zo nog wel t een en ander.

avatar van baspls
Meh.. B-film. De hele film is op één locatie opgenomen en waar? In een supermarkt. De effecten waren niet echt geweldig en je ziet de alien nauwlijks.

De film begint vrij abrupt met een overval die later een zoektocht naar aliens blijkt te zijn. Het verhaal vond ik redelijk origineel maar wel erg vaag. Ook zitten er een paar vraagtekens in de film. Die lui hebben al honderden aliens gepakt maar deze ene is dan zo moeilijk dat ze er allemaal aan gaan. Een agent die de weg niet weet in een supermarkt waar hij die zelfde dag nog is geweest. Een plotselinge relatie tussen Benny en Whitney. En daarbij zijn een hele boel dingen ook facking raar.

Ik vond het wel goed dat de film niet zo heel erg voorspelbaar of cliché is. Vooral het einde kan ik wel waarderen. Whitney (de dochter van de agent) die de hele tijd binnen was blijkt een mega alien te zijn! Wel vreemd zo'n abrupt einde want nu zit ik toch met En hoe loot het nou af?

Samantha Streets vond ik hier erg op Lea Thompson lijken op een of andere manier, ze is opzich wel goed. Er zaten een paar redelijke acteurs in maar het acteerwerk was niet optimaal.

avatar van Tebbie5
Een erg slechte b-film. Ze hebben de Aliens niet goed in beeld en ze filmen alleen maar op één plaats.

avatar van Daan258
Vreselijke film.
Eerste 20 min waren best vermakelijk maar man, wat ik me kapot verveeld bij de rest van de film.
Saai, saai en nog is saai.

avatar van knusse stoel
"Ach en wee" over deze film door veel kijkers voor ons. Wij hebben ons redelijk vermaakt met deze film maar.......je moet de lat niet al te hoog leggen. Voor ons wel een voldoende, daarmee 3*!

avatar van Gang_Star
Behoorlijke verrassing deze science fiction film waarbij een overval in een supermarkt een heel andere bedoeling heeft dan de gebruikelijke reden. Een zoektocht naar aliens die menselijk lijken te zijn. Qua verhaallijn best interessant, maar qua setting wat simpel. Toch weet deze setting met de beperkte grootte de spanning er goed uit te halen, want ondanks dat de killcount beperkt is weet de film tot het einde te boeien.