A Friend to Die For (1994)

Alternatieve titel: Death of a Cheerleader

geregisseerd door William A. Graham
met Kellie Martin, Tori Spelling en James Avery

Angela Delvecchio is een slimme scholiere van arme komaf, die net in een rijke stad is komen wonen. Ze heeft bewondering voor Stacy, leidster van de cheerleaders van haar school en heel populair. Ze wil graag vriendinnen worden met haar en haar vriendinnen en ze wil geaccepteerd worden, maar dat wil niet echt lukken. Dan wordt ze echter zelf het mikpunt van het populaire kliekje, en loopt het uit de hand...

onbeduidend tv-filmpje, die zijn punten (1,5) dankt aan een redelijk verrassende plottwist (hoewel de titel die al verraadt).

Tori Spelling moeten ze echt van de TV bannen. Was allang gebeurt als zij niet zo'n machtig vadertje had

Film over hoe walgelijk groepjesgedrag iemand tot het uiterste kan drijven.

avatar van Rujar
Een echte woensdagavond RTL 4 film.

Mister_Pink
Paar keer gezien als kind.

avatar van soom
wel aardige tv-film. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. de echte delvecchio kreeg langer dan de film-delvecchio. wel een mager filmpje, het plot is niet echt goed uitgewerkt.

avatar van Fran
Voor een tv film vond ik deze film aardig goed. Kellie Martin kon de wanhopigheid van haar personage goed overbrengen. Tori Spelling daarentegen vond ik nogal gemaakt overkomen. Soms leek het net of ze de zinnetjes een uur van te voren even in haar hoofd had gestampt. Maar voor de rest heb ik mij heel goed in kunnen leven in deze film. En bij dit soort films is dat toch vooral de bedoeling.

avatar van clubsport
goed tv drama over groepjes gedrag en pesten en hoe het uit de hand kan lopen .

avatar van Moviestar1979
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal dat zich destijds op de Miramonte High School in California op 23 juni 1984 heeft afgespeeld.

Het echte slachtoffer Kirsten Costas werd op 15-jarige leeftijd neergestoken. Bernadette Protti werd veroordeeld tot een gevangenisstraf van 7 jaar. In 1992 kwam ze op 23-jarige leeftijd vrij. Jenna Leigh Green maakte met deze TV-film haar acteerdebuut. Naar verluidt verdiende Tori Spelling 100,000 $ voor haar rol als Stacy Lockwood.

Een onderhoudende TV-film die zich dankzij de op waarheid beruste feiten nog weet te redden, en een belangrijke levensles meegeeft.

3,0 *