Dark Signal (2016)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Edward Evers-Swindell
met Siwan Morris, Gareth David-Lloyd en Joanna Ignaczewska

Presentatrice Laurie en producer Ben werken voor een radiozender. Voor de laatste radio-uitzending begeven zij zich naar een afgelegen locatie in Wales. Ze nodigen een medium uit voor de uitzending. Zij zal de laatste gast zijn. Het medium komt echter in contact te staan met de geest van een dood meisje. Voor het drietal krijgt de dag daardoor een heel andere wending.

avatar van Collins
Een heel behoorlijke horrorverrassing bestaande uit twee verhaallijnen die door elkaar lopend elkaar raken. Spannend. Spooky. Schriks. Prima onheilspellend sfeertje. Het acteerwerk is heel behoorlijk. Er is zelfs (onderkoelde) humor te bespeuren bij de personages. Ja, helemaal niet onaardig.
Na een klein uurtje film ontspoort het helaas allemaal een beetje. Het acteerwerk (tot dan toe goed) zakt wat in. De acties, de gebeurtenissen lijden onder die plotselinge 'overacting' en zien er opeens belachelijk uit. Het sinistere sfeertje is weg. De boeiende factoren zijn verdwenen.
Tegen het eind vindt de film de eerdere sfeer gelukkig weer enigszins terug. De slotscènes zijn dan wel weer 'over the top' maar absoluut heel genietbaar.
En zo kon de film toch nog als een prettig verrassinkje gekwalificeerd worden.

avatar van tattoobob
Ik zal hem eens een poging geven.

avatar van Daan258
tattoobob schreef:
Ik zal hem eens een poging geven.

Mijn advies is lekker laten liggen, je mist niks.

Lange zit.

Het eerste uur is echt flink doorbijten. Geen spanning, sfeer, verhaal wat niet wist te boeien en het vreselijk slecht acteerwerk van de cast helpt ook niet echt, etc, etc.
Dan de laatste kleinte 20 a 30 min gebeurt er iets meer maar ook dat stelt allemaal niets voor.
De rede waarom ik de film afkeek was toch omdat ik wel nieuwsgierig was hoe het zou eindigen, je krijgt dan een kleine twist te zien wat niet meer oké te noemen is maar dat was dan ook het enige hele kleine pluspunt aan de hele film.

Gewoon een heel matig werkje.