Super Hybrid (2010)

Alternatieve titels: Hybrid | Hunter | Hybrid 3D

Horror / Thriller

geregisseerd door Eric Valette
met Shannon Beckner, Oded Fehr en Ryan Kennedy

Een mysterieuze auto met een eigen wil, transformeert in een dodelijke machine. Een vrouwelijke werktuigkundige die in een politiegarage werkt, brengt met deze auto een vreselijke nacht door.

avatar van Goldenskull
Kruising tussen Death Proof en Transformers?

Eerder een losse remake van Christine...

Hahaha, wel eigentijds met zo'n hybride.

Zit de olie-industrie hier weer achter? .

avatar van voomzap
gotti schreef:
Eerder een losse remake van Christine...

Of The Car

avatar van Lexcoaster
Leuke trailer, ziet er spannend uit.

avatar van PsychoTiger
Titel: Hybrid (Hybride)
Gaat over: Auto met eigen wil.

Uhh, is het een Prius? xD
Priussen zijn cool.

avatar van hendriks
wat een bagger film zeg die oded feher is flink achteruit gegaan
na films als de mummy en dan die manwijven weer bah een 1 voor de moeite

avatar van Grunner
Killercars from out of space, pfff

Ik heb de trailer gezien en dat lokt mij totaal niet de film te gaan kijken...

avatar van FillumGek
Logischerwijs wordt de vergelijking met de klassieker Christine meteen gemaakt, maar natuurlijk komt de film daar van zijn lang zal ze leven niet in de buurt. Waar Carpenter's werkje uitblinkt in sfeer en een goede spanningsopbouw, is deze Hybrid niet meer dan een matig actiefilmpje.

Valette kan zich blijkbaar niet inhouden want na een dik kwartier weet de kijker én de cast al precies hoe de vork in de steel zit. De auto met een eigen wil is namelijk geen auto met een eigen wil. Het is een alien die kan transformeren! De tentakels en de lelijke CGI deden me denken aan een Deep Rising on wheels. Erg jammer dat de spanning zo snel verdwijnt, maar ook de hele opbouw van de film is daardoor om zeep geholpen. Er valt namelijk niks anders meer te tonen dan ruim een uur lang 'vechten' tegen de auto. En of je daar nu naar wilt kijken...

Zo gebeurd er wel erg weinig boeiends. Je zit veel te lang te kijken naar een auto die met spinnende wielen door een autogarage scheurt. Die garage is overigens de enige locatie waar de hele film zich afspeelt dus ook dat is een teleurstelling. In P2 werd een parkeergarage nog effectief gebruikt door het creëren van... juist, spanning. Maar daar moet deze film het niet van hebben. De cast is niet indrukwekkend en zie je het liefst zo snel mogelijk op de pijnbank eindigen. Echter, ook de kills zijn wel erg tam voor een horror. Er hadden in potentie een aantal flink bloederige kills getoond kunnen worden, maar keer op keer gebeurt het buitenbeeld of helemaal niet. Wanneer iemand zijn been tussen het portier krijgt is het pijn, maar waarom niet gewoon dat hele ding er af? Ik neem aan dat Hybrid zich toch ergens in wilt onderscheiden... De elektrocutiescene was wel mooi in beeld gebracht.

Een teleurstelling dus. De schrale opbouw en belabberde spanningsboog doen de film de das om. Een uur lang kijken naar een beukende auto is gewoon niet leuk, zeker niet als er qua kills ook niks leuks getoond wordt. Het overdreven slechte einde beloofd niet veel goeds, wellicht komt er een sequel.

avatar van edwin1205
ik ga hen fff van het net halen en kijken dan geef ik mijn mening

avatar van Draconian
Hier komt dus die Rubber vandaan
De moordende autoband.

Voor mij is dit eerder een Thriller dan een horror.
Ook zijn er veel foutjes in de film duidelijk zichtbaar.
BVB: Eerst zijn de rechter koplampen volledig stuk, en het beeld daarna zijn die als gloednieuw.
En zo zijn er tal van foutjes op te merken, en na een posje begnt dat wel te ergeren.

Men had deze film veel indrukwekkender kunnen maken, als men de moorden duidelijk in beeld had gezet, maar deze gebeuren meestal uit het beeld, wat voor mij wegneemt dat dit een horror is.
Jammer, maar het veel beter gekund.

avatar van edwin1205
edwin1205 schreef:
ik ga hen fff van het net halen en kijken dan geef ik mijn mening

redelijke film ik geef het een 2

avatar van zorro
voor deze film wel aardig er zaten genoeg spannende momenten in

Ja sorry hoor dit neem ik niet serieus, dit slaat nergens op, de acteurs en decors van gtst zijn beter dan dit..... ongelooflijk wat slecht vind ik........

avatar van 606
Best wel oke op sommige momenten.
Het idee is erg leuk en wordt redelijk uitgevoerd.

2,5 ster

avatar van blessing
vond deze film niet zo slecht als sommige beweren
is helemaal geen topper maar toch goed genoeg om te bekijken
van mij een 2.5

avatar van daxclusive
Het lijkt op een vernieuwde versie van Christine van Stephan King.
Het idee is leuk uitgewerkt en was best wel spannend.
Kan natuurlijk niet aan Christine tippen. Maar wel een 2.5 waard.

avatar van Noodless
Het idee is toch heel wat anders dan de versie van Christine. Lijkt er natuurlijk wat op, maar de film heeft toch een andere benadering. De film verloopt vlot en de regisseur weet een spannende sfeer te creëren in de werkgarage. Het verhaal heeft zijn clichés, maar heeft toch ook zijn verrassingen : bv. het lot van bepaalde personages.
Leuk voor een avondje vertier zonder nadenken. 7/10

avatar van lars-pixar
Prima film goed uit gewerkt en op elk moment best vermakelijk maar op sommige momenten toch erg eentonig en daar kan de film de fout in gaan zeker omdat het dan kan uit lopen tot een saaie film ook bij het eind ga je toch denken dat het erg slecht was en ongeloofwaardig en dat is niet de bedoeling maar gelukkig had ik hier geen last van. Verder dus niet voor iedereen een geslaagde film maar voor mij was die erg leuk. 3,0*

avatar van Vascago
Best een vermakelijke film. De sfeer is best aardig en er wordt ook wel een zekere mate van spanning gecreeerd. Behalve als de auto zijn binnenkant laat zien, want bij die momenten wordt het lachwekkend. Acteerwerk kan er wel mee door. Niet goed, maar zeker niet irritant. Soundtrack is heel aardig, behalve de geluiden van die auto. Het einde is een stuk minder.
Goed genoeg voor 1.5 uur vermaak zonder erbij na te moeten denken
2.5 *

avatar van tattoobob
Matig....

avatar van Shinobi
"That thing is not a machine."

De hedendaagse versie van Christine (1983) zou je kunnen zeggen, helaas niet zo bijzonder.

De opbouw van de film is matig te noemen, want al snel weten de medewerkers wat er aan de hand is met de auto en verzandt Super Hybrid in een nogal spanningsloze kat-en-muisspel. Het is jammer dat de verrassing er zo snel af is, ik had graag gezien dat de kijker nog enigszins in spanning werd gehouden. De 'origin' van de auto was ook nogal vaag, volgens mij is het één of andere alien dat zich in elke auto kan veranderen.

Daarnaast gebeurt er eigenlijk vrij weinig noemenswaardig. De kills worden nogal tam in beeld gebracht, dit heeft deels te maken met de PG-13 rating en hier hoef je zeker niet veel van te verwachten. Tevens had het vage einde ook beter gekund.

Al met al erg matig, hier had zoveel meer mee gedaan kunnen worden.

2,0 Sterren.

avatar van Gang_Star
Niet eens zo slecht. Origineel is het niet qua verhaallijn, maar het is bij vlagen toch best spannend genoeg om je aandacht erbij te kunnen houden. Ook is de sfeer redelijk.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk. Is natuurlijk niet het meest originele uitgangspunt en echt een eyecatcher is de auto zelf ook niet, maar de bovennatuurlijke tentakels en action packed style van deze horror/thriller maken het een makkelijk uitzitbare rit. Lijkt trouwens wel een thema voor mij vandaag, eerder kwamen er al geest-tentakels uit het zand met The Sand (2015) ..

Films als Christine (1983) en The Car (1977) doen het veel beter, door meer karakter aan het moordvoertuig mee te geven. Zelfs Rubber (2010) , wat slechts een onderdeel van een auto is, doet het beter Maar Super Hybrid is dan ook een film uit een andere categorie. Oersimpel B-voer. Nergens een echte toevoeging aan het bestaande aanbod killer cars, maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen prima filler.