• 8.352.759 stemmen

Tough Guys (1986)

Komedie | 104 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Zware Jongens

Geregisseerd door: Jeff Kanew

Met onder meer: Burt Lancaster, Kirk Douglas en Eli Wallach

Releasedatum: 29 april 1987

Plot Tough Guys

"They're Out To Teach A New World Some Old Tricks."

Harry en Archie worden vrijgelaten uit de gevangenis en mogen van hun pensioen gaan genieten. Hoe kunnen ze op hun leeftijd nog in de problemen komen? Wel, daar hoeven ze eigenlijk niet echt hun best voor te doen, de problemen komen wel naar hen toe en als klap op de vuurpijl willen ze zelf ook nog steeds een trein overvallen.

imageimage

Archie Long

Deke Yablonski

Richie Evans

Leon B. Little

First Old Man Eating(onvermeld)

Red Hot Chili Peppers Member

avatar van neo

neo (crew films)

lancaster en douglas zijn samen wel grappig, maar de vele cliches maken de film stukken minder.2.5 sterren

avatar van Jos2

Jos2

Aardige poster. Beter dan de Nederlandse videohoes.

avatar van ewalk

ewalk

Film valt een beetje tegen. Het acteerwerk is niet erg sterk en de humor erg flauw.

Met een nog jonge Dana Carvey en een bijrol van Sally Spectra van de Bold and the Beautiful.

avatar van Waku

Waku

Sterke cast maar redelijk saaie en matige komedie.

Niet bijzonder.

Beetje belegen.

avatar van Diekmans

Diekmans

Ach, leuke film, maar een 70-jarige die een jonge sterke vent een pak rammel geeft en vervolgens met de leukeste dame van de film naar bed gaat is wel erg ongeloofwaardig.

avatar van zoutzak

zoutzak

"What is this, Gunfight at the O.K. Corral?"

Leuke, en bij vlagen sterke comedie. Toch een fantastisch duo.

avatar van akka

akka

echt een fantastische film vooral de acteurs waren erg goed

4.0

avatar van fdewit

fdewit

Ik vond 'm ook erg leuk, met een mooie (of pijnlijke) eindshot. Wel erg foute muziek .

avatar van sorsa

sorsa

ik heb hem (nog) niet gezien maar ik wil hem wel zien al is het eigenlijk alleen maar vanwege red hot chili peppers:P

avatar van Legan

Legan

Een simpele doch leuk film met een charismatische duo dat echt voor elkaar gemaakt is en elkaar ook aanvullen. Zeer vermakelijk, maar Eli Wallach ( ) steelt zonder twijfel de show als de eenogige huurmoordenaar.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dat Lancaster en Douglas twee grootse acteurs zijn bewijzen ze toch ook weer in deze film. Niet echt een super film toch wel onderhoudend.

avatar van Dick2008

Dick2008

Lang geleden dat ik deze film voor het eerst zag, het zal wel rond 1990 zijn geweest. Maar toch mooi dat ik hem nu weer hebben kunnen zien.

Hoewel de film leuk begint waren de eerste 10 minuten toch wel van dien aard dat het weer alle kanten op kon. Maar film kent daarna hilarische scènes. Na de helft wordt het weer wat minder maar richting het eind gaat het toch weer de goede kant op met een zowel leuk als ook mooi laatste gedeelte. Het is ook niet gemakkelijk om een film doorlopend komisch te houden, maar in deze film lukt het toch aardig.

Sympathieke film die op komische manier de achterliggende gedachte toch best goed weet weer te geven. 30 jaar brommen en dan weer terugkeren in de maatschappij die ondertussen toch al behoorlijk veranderd is. Kirk, die trouwens in de film nog bruist van de energie, kiest voor een drukker leventje, terwijl Burt het rustiger aan wil doen. Deze contrasten doen het goed in de film en door het spel van Kirk en Burt, die vaker in films hebben samengespeeld, blijft het wat mij betreft toch nog steeds een geslaagde film. 4.0.

avatar van mr rumson

mr rumson

Leuke film die echter ook hier en daar wat flauw is .

Maar desondanks heb ik toch genoten van de oudjes Burt Lancaster en Kirk Douglas.

Eli Wallach had de leukste rol en kon zich uitleven in zijn rol als huurmoordenaar.

Wallach die 30 jaar gewacht heeft om het duo Lancaster en Douglas om te leggen omdat hij ooit die opdracht gehad heeft en dat de opdrachtgever al lang dood is maakt voor Wallach niks uit .

Want hij stond erom bekend dat hij zijn opdrachten zou uitvoeren .

Dit alleen al levert veel klungelige momenten op van Wallach.

Maar ook Lancaster en Douglas hebben zo hun komische momenten zoals de scene in de gay bar.

avatar van Beertje45

Beertje45

De film sinds het videotijdperk niet meer gezien, maar ik herinner me een vlotte, leuke komedie. Naast beide hoofdrolspelers erg leuke rollen van Wallach en Charles Durning.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Sympathieke en geslaagde komedie over twee rovers die na 30 jaar cel opnieuw op vrije voeten komen. Het eerste uur vond ik schitterend. Er zaten een paar goede grappen tussen. Dat gedoe met die treinroof die ze nog eens willen overdoen was misschien niet echt nodig geweest maar past wel in de jaren '80 drang om in elke film minstens een spectaculaire scène te steken.

Kirk Douglas is inmiddels honderd en still alive, maar toen hij in Tough Guys acteerde was er van een opaatje nog geen sprake hoor: zijn lichaam was nog goed afgetraind wanneer je hem bezig ziet in de fitness-zaal. Hij is in de film de hipster van de twee die nog volop uit is op actie (lachen wanneer hij moderne outfits gaat passen en zijn achterwerk aan de wereld toont ), terwijl Lancaster degene is die het wat kalmer aan wil doen. Die flik voegde niet zoveel toe aan het geheel maar Eli Wallach daarentegen vond ik wel goed als een popup-hitman haha. Ook opvallend is het optredentje van de toen nog onbekende Red Hot Chilipeppers in een dancing waar Douglas uit de bol gaat.

scorsese

Goeie film over twee oude, criminele kameraden die na 30 gevangenis worden vrijgelaten. De humor is wat aan de voorspelbare en ook brave kant. Maar toch is deze jaren '80 komedie wel vermakelijk over de gehele lengte, voornamelijk vanwege de twee oude rotten Kirk Douglas en Burt Lancaster. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van Lebarron

Lebarron

Tough Guys is een zeer geestige en zeer energieke komedie met twee gedistingeerde oudere mannen in de hoofrol: de Hollywoodveteranen Burt Lancaster en Kirk Douglas. Ze spelen twee treinrovers die als jonge binken de bajes in draaide maar als oude bazen er weer uit komen. Daar lopen ze tegen allerlei vervelende dingen aan. Dus besluiten de twee krasse knarren om nog eenmaal te tonen dat ze hun mannetje staan.

Niet overal even leuk maar toch geslaagd dankzij het zichtbare plezier dat de cast toont. Welverdiende 3,5*!

avatar van thunderball

thunderball

Deze begin dit jaar aangeschaft en bekeken.

Destijds voor naar de bioscoop geweest om de twee legendes nog één maal samen in een film te kunnen aanschouwen en 'm daarna ooit nog eens op TV een keertje bekeken.
Eigenlijk -nu ik 'm weer eens heb herzien- is mijn mening niet echt over deze film veranderd:

nog steeds is het amusant om Douglas en Lancaster samen in een film te zien, maar toch zie ik deze film ook nog steeds als redelijk doorsnee en daarom een gemiste kans om hier echt iets goeds en legendarisch van te maken. Wat we nu krijgen is een vrij oppervlakkig doorsnee werkje met melige humor en met minder bekende hoofdrolspelers zou het dan ook waarschijnlijk een "straight to video" gevalletje zijn geworden.

Lancaster is goed als de in zijn lot en leeftijd schikkende ex-crimineel, die na dertig jaar samen met zijn maatje in de gevangenis te hebben gezeten, vrij komt en naar het bejaardentehuis wordt gestuurd, totdat hij het niet langer meer pikt,
terwijl daar tegen over Douglas wordt gezet, die na weer op vrije voeten te zijn gekomen, zich nog altijd jeugdig gedraagt: zo gaat hij trainen in een gym en fitnesscentrum, vervolgens weet hij daar een jonge dame van een jaar of dertig aan de haak te slaan en tot diep in de nacht met haar naar dancings te gaan en met haar de liefde te bedrijven.

Uiteindelijk zijn beiden niet tevreden met hun huidig bestaan en willen ze nog één keer een grote slag slaan, wat in hun geval betekent: een trein overvallen en jatten.

Darlanne Fluegel speelt de mooie jongere dame in kwestie en is zoals in al haar rollen in de jaren '80 oogverblindend mooi en charmant,

maar het is toch echt Wallach die de show steelt als de hitman, die al die jaren heeft gewacht totdat zijn twee doelen weer op vrije voeten zouden komen, omdat hij het nou eenmaal als een eren kwestie ziet om zijn werk af te maken (of zijn opdrachtgever nu wel of niet allang de pijp uit is). Hij heeft echter het probleem dat hij inmiddels enorm bijziend is geworden, wat in zijn branche uiteraard een behoorlijk nadeel te noemen is. Wallach weet hiermee in een aantal melige doch hilarische scènes de lachers op zijn hand te krijgen.

Voor de rest is deze film erg oppervlakkig en flauw en daardoor toch ook vooral een festijn van (heel veel) gemiste kansen.

Een vijf, ofwel 2,5 ster. Kan er helaas echt niet meer van maken.

PS: Wie een echt goede film met beide heren samen in de hoofdrol wil zien, moet gewoon nog eens "Gunfight at the O.K. Corral" opzetten.