Tough Guys (1986)

Alternatieve titel: Zware Jongens

geregisseerd door Jeff Kanew
met Burt Lancaster, Kirk Douglas en Eli Wallach

Harry en Archie worden vrijgelaten uit de gevangenis en mogen van hun pensioen gaan genieten. Hoe kunnen ze op hun leeftijd nog in de problemen komen? Wel, daar hoeven ze eigenlijk niet echt hun best voor te doen, de problemen komen wel naar hen toe en als klap op de vuurpijl willen ze zelf ook nog steeds een trein overvallen.

neo (crew)
lancaster en douglas zijn samen wel grappig, maar de vele cliches maken de film stukken minder.2.5 sterren

Aardige poster. Beter dan de Nederlandse videohoes.

avatar van ewalk
Film valt een beetje tegen. Het acteerwerk is niet erg sterk en de humor erg flauw.
Met een nog jonge Dana Carvey en een bijrol van Sally Spectra van de Bold and the Beautiful.

Sterke cast maar redelijk saaie en matige komedie.
Niet bijzonder.
Beetje belegen.

Ach, leuke film, maar een 70-jarige die een jonge sterke vent een pak rammel geeft en vervolgens met de leukeste dame van de film naar bed gaat is wel erg ongeloofwaardig.

avatar van zoutzak
"What is this, Gunfight at the O.K. Corral?"

Leuke, en bij vlagen sterke comedie. Toch een fantastisch duo.

avatar van akka
echt een fantastische film vooral de acteurs waren erg goed

4.0

Ik vond 'm ook erg leuk, met een mooie (of pijnlijke) eindshot. Wel erg foute muziek .

ik heb hem (nog) niet gezien maar ik wil hem wel zien al is het eigenlijk alleen maar vanwege red hot chili peppers:P

avatar van Legan
Een simpele doch leuk film met een charismatische duo dat echt voor elkaar gemaakt is en elkaar ook aanvullen. Zeer vermakelijk, maar Eli Wallach ( ) steelt zonder twijfel de show als de eenogige huurmoordenaar.

Dick2008
Dat Lancaster en Douglas twee grootse acteurs zijn bewijzen ze toch ook weer in deze film. Niet echt een super film toch wel onderhoudend.

Dick2008
Lang geleden dat ik deze film voor het eerst zag, het zal wel rond 1990 zijn geweest. Maar toch mooi dat ik hem nu weer hebben kunnen zien.

Hoewel de film leuk begint waren de eerste 10 minuten toch wel van dien aard dat het weer alle kanten op kon. Maar film kent daarna hilarische scènes. Na de helft wordt het weer wat minder maar richting het eind gaat het toch weer de goede kant op met een zowel leuk als ook mooi laatste gedeelte. Het is ook niet gemakkelijk om een film doorlopend komisch te houden, maar in deze film lukt het toch aardig.

Sympathieke film die op komische manier de achterliggende gedachte toch best goed weet weer te geven. 30 jaar brommen en dan weer terugkeren in de maatschappij die ondertussen toch al behoorlijk veranderd is. Kirk, die trouwens in de film nog bruist van de energie, kiest voor een drukker leventje, terwijl Burt het rustiger aan wil doen. Deze contrasten doen het goed in de film en door het spel van Kirk en Burt, die vaker in films hebben samengespeeld, blijft het wat mij betreft toch nog steeds een geslaagde film. 4.0.

avatar van mr rumson
Leuke film die echter ook hier en daar wat flauw is .
Maar desondanks heb ik toch genoten van de oudjes Burt Lancaster en Kirk Douglas.
Eli Wallach had de leukste rol en kon zich uitleven in zijn rol als huurmoordenaar.
Wallach die 30 jaar gewacht heeft om het duo Lancaster en Douglas om te leggen omdat hij ooit die opdracht gehad heeft en dat de opdrachtgever al lang dood is maakt voor Wallach niks uit .
Want hij stond erom bekend dat hij zijn opdrachten zou uitvoeren .
Dit alleen al levert veel klungelige momenten op van Wallach.

Maar ook Lancaster en Douglas hebben zo hun komische momenten zoals de scene in de gay bar.

avatar van Beertje45
De film sinds het videotijdperk niet meer gezien, maar ik herinner me een vlotte, leuke komedie. Naast beide hoofdrolspelers erg leuke rollen van Wallach en Charles Durning.

avatar van Filmkriebel
Sympathieke en geslaagde komedie over twee rovers die na 30 jaar cel opnieuw op vrije voeten komen. Het eerste uur vond ik schitterend. Er zaten een paar goede grappen tussen. Dat gedoe met die treinroof die ze nog eens willen overdoen was misschien niet echt nodig geweest maar past wel in de jaren '80 drang om in elke film minstens een spectaculaire scène te steken.

Kirk Douglas is inmiddels honderd en still alive, maar toen hij in Tough Guys acteerde was er van een opaatje nog geen sprake hoor: zijn lichaam was nog goed afgetraind wanneer je hem bezig ziet in de fitness-zaal. Hij is in de film de hipster van de twee die nog volop uit is op actie (lachen wanneer hij moderne outfits gaat passen en zijn achterwerk aan de wereld toont ), terwijl Lancaster degene is die het wat kalmer aan wil doen. Die flik voegde niet zoveel toe aan het geheel maar Eli Wallach daarentegen vond ik wel goed als een popup-hitman haha. Ook opvallend is het optredentje van de toen nog onbekende Red Hot Chilipeppers in een dancing waar Douglas uit de bol gaat.

Goeie film over twee oude, criminele kameraden die na 30 gevangenis worden vrijgelaten. De humor is wat aan de voorspelbare en ook brave kant. Maar toch is deze jaren '80 komedie wel vermakelijk over de gehele lengte, voornamelijk vanwege de twee oude rotten Kirk Douglas en Burt Lancaster. Een nipte 3.5 sterren.