Oh Heavenly Dog (1980)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Joe Camp
met Chevy Chase, Jane Seymour en Omar Sharif

Middenin de nacht wordt Joe gealarmeerd door een mysterieus telefoontje. Als hij op onderzoek uitgaat, loopt hij recht in de armen van de mooiste vrouw die hij ooit heeft ontmoet. Het volgende moment wordt hij vermoord en Browning denkt dat hem een hondenleven wacht in de hemel. Hij krijgt gelijk en wordt weer naar aarde gestuurd als hond om op onderzoek uit te gaan. En om een tijdje in de nabijheid te verkeren van de vrouw van zijn dromen.

niet goed, ook niet saai dus 5( 2.5*)

avatar van pascal83
Behalve Jane Seymour viel er weinig te genieten, 2* ... want het kan nog veel slechter. Het viel me trouwens net op dat deze regiseur in bijna al zijn films dezelfde hond gebruikt, good old benji

Erg leuke film, het verhaal beviel me wel en die hond blijft me verbazen!

Dick2008
Leuke film dankzij vooral Benji

Dick2008
Dick2008 schreef:
Leuke film dankzij vooral Benji

Ik ben eigenlijk nooit zo'n fan geweest van Benji. Aanvankelijk helemaal niet van films waarin honden een hoofdrol spelen. Maar ben er weer wat van terug gekomen. Ik heb onlangs een paar afleveringen van Lassie uit de jaren '60 bekeken en die zijn wel leuk. Tegenwoordig wemelt het van films met honden, en daartussen zitten ook leuke, zolang het maar geen sentimentele drama's zijn.

De film begint weer dat het wel niks zou worden en dat is het dus ook eigenlijk wel. Maar wordt beter door de verterende opnamen van Benji. Maar de film gaat op gegeven moment vervelen, saai zelfs en Benji kijkt vaak een beetje treurig, ook niet zo leuk. De eentonige stem van Chase werkt ook niet in het voordeel. Jane Seymour, vind ik ook niet zo geweldig (heeft voornamelijk in tv-films gespeeld) met haar koele, matige manier van spelen en Omar Sharif acteert eveneens matig. Moet een komedie voorstellen, maar lijkt vaker op een te lang drama en niet zo best allemaal, had veel beter gekund. (Ik zag volgens mij zelfs een tijdje een microfoon in het beeld, maar kan me vergissen). Ik hou hem maar op een kleine 3.0