• 8.353.325 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Roemenië / Canada

Geregisseerd door: Tim Fywell

Met onder meer: Anna Madeley, Zoë Tapper en Domini Blythe

Plot Affinity

Een rouwende dame uit de hogere klasse gaat vrijwillig naar de gevangenis en wordt een zogenaamde 'Lady Visitor' in de hoop zo aan haar moeilijkheden te ontsnappen en een gids te zijn in het leven van de andere vrouwelijke gevangenen. Van al haar vriendschappen met de opgesloten vrouwen, wordt zij het meest gefascineerd door Selina, een medium.

imageimageimageimageimage

avatar van FreakyGurrl

FreakyGurrl

Weer zo'n heerlijke verfilming van auteur Sarah Waters!!!!

Fantastisch gewoon.

Ik was halverwege gestopt met het boek, maar ga het snel oppakken!!

Tipping the Velvet en Fingersmith moet je ook echt zien!!!

5*****

avatar van filmzzz

filmzzz

Ik vond de film eerlijk gezegd tegenvallen, waarschijnlijk omdat ik

er met andere ogen naar keek. Ik vond Tipping the Velvet heerlijk om te zien, veel vrouw-vrouw momenten liefde, seks. In deze film zat dat er maar weinig in, slechts één enkele zoen, dat vond ik jammer...

Maar desalnietemin vind ik de films allemaal evenaardig van Sarah waters.

avatar van Naduah

Naduah

Wow...geweldige film, met een voor mij absoluut verrassend einde.

avatar van Rudolf11

Rudolf11

Geweldige film maar het eind was weliswaar iets een tegenvaller.

woww wat een film!

wat kan sarah waters brilliant schrijven zeg!

ik heb fingersmith en tipping the velvet ook gezien!! fingersmith is top! maar deze doet ook niet onder!

wow wat een verrassend einde zeg!

poor margaret!

Seline what a fraude.... she sooo used her.. she might love her

a bit in her own way but she stole everything from her and

chose her freedom!

margaret didn't see any way out and how can you?

her life sucked and selina was her only hope! soo sad

4 sterren!

avatar van dragonmaster

dragonmaster

saaie meuk !!!

avatar van Zeriel

Zeriel

• 1988 stemmen

Halverwege de film afgehaakt. Prima Victoriaanse sfeertje, maar verder weinig verrassend. Als je de hoes een beetje bestudeert, heb je de hele film wel zo'n beetje gezien.

Het is snel duidelijk welke richting het opgaat, of het plot dan een twistje links-of rechtsom heeft, was niet meer het afwachten waard.

avatar van pardalis

pardalis

Mooi gemaakt, zelfs beter en spannender gemaakt dan het boek zelf, wat toch al een kunst op zich is. Mooi geacteerd. De mediumscenes vond ik soms wel langdradig, dit kon simpeler gebracht worden, net alsof ze er een stuk wilden aan breien.

Maar de grote lijn van het verhaal is heel erg mooi.

avatar van klini-oma

klini-oma

Toch wel een mooie film. Halverwege werd de film iets langdradig, maar toch bleef ik wel volhouden omdat ik wilde weten hoe het zat.De bezoekjes werden op een gegeven moment wel iets te vaak waardoor ik dacht beter had ze iets minder bezoekjes kunnen doen maar bijvoorbeeld wel iets langer blijven waardoor je iets meer inhoud en diepgang tussen de personages krijgt
Het einde was zeker het wachten waard, en daarom was ik blij dat ik niet eerder afgehaakt was.
De clue was echt heel mooi, en de laatste dialogen waren om te onthouden.
Je moet wel een beetje geduld hebben als je de film gaat kijken en ook wel iets ruimdenkend zijn.
Ben je dat dan is dit toch wel een must see.

avatar van RuudC

RuudC

Weinig affiniteit met deze prent. De aankleding is goed. Nog even gekeken zelfs of deze film zich in een gevangenis geschoten is waar ik vorig jaar nog even was (als museumgast). Bleek niet zo te zijn. Verder zijn de spookverschijningen niet slecht, maar na een paar minuten wordt de plottwist al weggegeven. Madam is namelijk schuldig bevonden aan 'fraud and assault', zo staat keurig op een bordje bij de celdeur. Dat is jammer, want behalve dat en de zwakke opbouw, is het allemaal redelijk interessant. Het acteerwerk is goed en de sfeer prima, maar er gebeuren ook weinig bijzondere dingen. Het handjevol goede scenes voorkomt de onvoldoende mijnerzijds niet.

avatar van shrink

shrink

• 1963 stemmen

Aardige BBC film. Beetje vaag, maar wel een leuke ontknoping.

avatar van Fransman

Fransman

Lekker creepy sfeertje, het Victoriaanse Engeland is goed getroffen met die 'spirits' waar ze in die tijd zo dol op waren. Is natuurlijk behoorlijk voorspelbaar. De twist op het eind is min of meer de redding van de film. En die ontsnapping moet je maar voor lief nemen. Wel een erg preutse film. De hoofdpersoon raakt al van de leg als haar love-interest nog in haar nachtpon staat.