You're Dead... (1999)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Andy Hurst
met John Hurt, Rhys Ifans en Claire Skinner

Eddie en Ian dromen, van avontuur, roem en rijkdom. Hiervoor hebben ze de hulp nodig van de legendarische bankovervaller Maitland. Deze zit echter gevangen maar ze kunnen hem op uiterst ingenieuze wijze laten ontsnappen. Met zijn drieen beramen zij een overval op een zwaarbewaakte bank. Het plan is subliem, de uitwerking desastreus want op het moment dat ze de bank overvallen krijgen ze het onverwachte bezoek van een rivaliserende bende die zijn oog ook heeft laten vallen op de bank!

avatar van tovenaar
hmmm, deze trailer stond op mijn gehuurde tape van Happiness. Kwam erg "lock-stockerig" op me over

tuureluur
simpel verhaal pakte goed uit, leuke film die de zeker de moeite waard is om te kijken. Het is een beetje 'heat' of 'Pour 100 Briques t'As Plus Rien' achtig als je het al ergens mee kan vergelijken. Maar het plot was toch best verrassend daarom 3*