Brúðguminn (2008)

Alternatieve titel: White Night Wedding

IJsland

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Hilmir Snær Guðnason, Margrét Vilhjálmsdóttir en Laufey Elíasdóttir

Het verhaal speelt zich af op het IJslandse eiland Flatey in de baai van Breidafjördur. Universiteitsdocent Jón staat op het punt te trouwen met Anna, een meisje dat half zo oud als hijzelf is. Maar hij krijgt zware twijfels aan de vooravond van het huwelijk, mede omdat het precies een jaar geleden is dat zijn vorige echtgenote zelfmoord pleegde.

avatar van ILDIB
Prachtige beelden en humorvolle scenes. Soms is t wat rommelig maar t komt wel allemaal samen. Zeker de operaster en de pianoman zijn hilarisch.

Leuke film, heerlijke zwarte humor en vooral mooie beelden en prachtige composities.

avatar van oemoemenoe
Raaaaaaaaarrrrr....