Tummien Perhosten Koti (2008)

Alternatieve titel: The Home of Dark Butterflies

Finland

geregisseerd door Dome Karukoski
met Niilo Syväoja, Tommi Korpela en Kristiina Halttu

14-jaar oude Juhani is getraumatiseerd door een gebeurtenis in zijn jeugd. Na zes jaar lang heen en weer te hebben gereisd tussen weeshuizen komt hij terecht in het jongenshuis 'Het Eiland'. Deze plek wordt geleid door de wrede Olavi Harjula. Het huis is een wereld op zichzelf waar nog zeven andere jongens wonen plus de vrouw van de directeur. Juhani begint zich langzaam af te vragen hoe lang hij nog zal moeten boeten voor fouten uit het verleden.

Prima drama over verdriet en jonge jongens die getraumatiseerd zijn door een gebeurtenis in hun jeugd , deze vrij onbekende film verdiend eigenlijk meer aandacht en heeft me goed weten te raken. Ook de pure acteer prestaties doen de film veel goed zo ook de prachtige natuurscenes , aanrader!!