Lies & Illusions (2009)

Actie / Thriller

geregisseerd door Tibor Takács
met Christian Slater, Cuba Gooding Jr. en Sarah Ann Schultz

Een schrijver wordt door een spion opgejaagd. Die spion verdenkt de auteur ervan dat hij diamanten ter waarde van meerdere miljoenen dollars heeft verstopt.

Ah, die B-films zijn altijd wel op de één of andere manier grappig. Christian Slater en Cuba Gooding Jr. nemen de zaak ook duidelijk niet ernstig. De vrouwen wel maar het resultaat is bedroevend.

Wat een bizar verrot slechte film!!!
Niet te geloven dat dit überhaupt wordt uitgezonden.
13street vond dit blijkbaar wel een optie..
1 ding: slechter is er niet gemaakt. Verschrikkelijk

Deze film begint sterk, zeker 4 sterren maar na 50 minuten is het een melige film vol met slechte grappen (niet meer waard dan 1 ster). Ongeloofwaardig acteerwerk. Wat mij nog het meest opviel was dat Slater weer zo hard kon lopen nadat hij een ongenadig pak slaag had gehad.

avatar van 606
Plot klopt van geen kant. Helaas kan ik vie mobiel niet corrigeren.

Deze is beter.

Jack leidt een tamelijk normaal leventje. Maar vlak nadar hij z'n vriendin Samantha ten huwelijk heeft gevraagd, wordt het stel aangevallen en verdwijnt Samantha spoorloos. Een ontmoeting met haar advocaat leert Jack dat hij een heel jaar moet wachten voordat hij ook maar iets van haar bezittingen kan erven. Kapot door het verlies van zijn geliefde, ziet Jack een tijd lang geen andere vrouwen. Totdat hij Nicole ontmoet en verliefd wordt. De nacht van Samantha's verdwijning keert kwellend terug wanneer de mannen die hem hebben afgetuigd terugkeren en vragen gaan stellen. Samantha zou iets van hen hebben gestolen, iets dat ze terug willen. Jack komt tot de ontdekking dat Samantha bepaald geen gewoon meisje was. Dan, precies een jaar na haar verdwijning staat ze plotseling weer voor z'n neus: Ze heeft een jaar gewacht tot Jack haar kluis zou openen. Jack heeft het niet meer door alle intriges en gevaren. Hij houdt van beide vrouwen, maar... wie van de twee kan hij vertrouwen?

avatar van Left4Dead
"I'm just a writer".

In deze film gebeurt eigenlijk helemaal niets. Het is één grote omweg om de minuten weg te tikken, het had ook in 10 minuten gekund.

Christian Slater en Cuba Gooding Jr. zijn geknipt voor de rollen, hun aanwezigheid verklapt de kwaliteit van de prent. Regelmatig lees ik op MM dat mensen zich afvragen hoe het gekomen is dat deze twee acteurs altijd maar in b-films acteren en hoe ze zover gezakt zijn. Ik verzeker je dit is gewoon hun kwaliteit, meer hebben ze niet in huis en dat zie je in Lies & Illusions ook. Grote beloftes die het niet hebben gehaald, wie dan ook maar beloften in hun zag destijds.

De film heeft cinematografisch niets, maar dan ook helemaal niets te brengen. Men zou dit op de filmacademie tot verplichte kost moeten maken zodat de next gen filmmakers ons kan behoeden voor zulke rommel. Opgelepelde tekst zonder ook maar een beetje inleving, en dan nog te melden dat het script nog belabberd is ook.

Heeft de film dan ook echt niets te brengen? nee, dat klopt. het enige wat de prent presteert is dat het tijd van je leven steelt, weggegooide tijd wel te verstaan.
Wil je geen dief van je tijd zijn sla deze prent dan over. Wil nog lachen ga dan goed letten op de geluidsmixatie, men heeft op momenten in de studio wel zo slecht geluiden er achter geplakt dat het bijna wel als humor bedoeld moet zijn.

Schoolvoorbeeld van voorspelbaarheid.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke film. Zeker geen meesterwerk, maar zo slecht vond 'k het niet. Het verhaal verveelde niet en Cuba Gooding Jr. speelde nog een opmerkelijke rol.
Geen must-see, maar vond het wel een leuk filmpje.