Head over Heels (2001)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Mark Waters
met Freddie Prinze Jr., Monica Potter en Shalom Harlow

Na bedrogen te zijn door haar vriend trekt Amanda in bij vier modellen. Aan de overkant woont Jim Winston. Amanda wordt al snel verliefd, tot er enkele duistere dingen gebeuren. Is Jim wel te vertrouwen?

Jordy (admin)
Weer anderhalf uur van m'n leven die ik niet meer terug zie. Of nee, om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik het niet helemaal vol kon houden zonder een beetje door het laatste deel van de film te spoelen. Ik weet niet wat me sowieso bezielde om een Freddie Prinze Jr. film te kijken, maar wat een ramp: stompzinnig verhaaltje, maar vooral ongelofelijk trieste grappen (of wat daar voor door moet gaan). 1 ster.

neo (crew)
vraagje Jordy,als je weet dat je hem haat,waarom ga je dan een film met hem erin kijken?
Ik wil deze in ieder geval niet zien.allerlei van dit soort domme comedies beginnen een beetje erg irritant te worden

Jordy (admin)
verhaal leek me wel leuk (was het niet), en Monica Potter is soms wel leuk (hier niet)

Jordy (admin)
..en als ik elke film die me van tevoren niets leek, elke keer niet gezien zou hebben, had ik heel wat goede film gemist

Deze film net bekeken,

vond hem vrij flauw, maar Monica zag er weer als een popje uit.

Ben benieuw of summer catch leuker is, ga ik nu kijken.

cr_ix
Baggerfilm... jammer van die anderhalf uur idd. Had veel meer in kunnen zitten. Zonder 1,5*.

Een goed verhaal zat er inderdaad niet in. Erg grappig was het ook niet, maar ik schoot toch wel een paar keer in de lach (al weet ik nu al niet meer waarom) Typische meidenfilm: Beetje romantiek, wat mooie kleertjes en een stoere man. ach, ik heb me niet verveeld, maar t is niet iets om te onthouden. 2*

Ach... 2 * voor Freddie Prinze Jr... hij is toch wel cute =)

best leuke film.. Freddie Prinze nooit eg leuk gevonden, maar in film was hij inderdaad wel erg cute 3*

avatar van Linn
Flauwe film, slechte humor

avatar van Hilarious
Ik heb hem nu al een paar keer bekeken en hij blijft amusant. Niet meer zo spannend als de eerste keer maar hij blijft erg leuk. Vooral Freddie Prinze Jr. was heel goed.

avatar van Julie
ik vond hem best goed
heb me een paar keer kapot gelachen, en zo'n typisch amerikaans verhaaltje is af en toe altijd wel leuk om te zien

vreselijk

Even langsgezapped en zag er echt verschrikkelijk uit.

Viel best mee.

Had hem al een stuk eerder bekeken, maar kon hem nu, ondanks de verjaardag van iemand anders, gewoon afkijken. Sommige stukken waren zelfs erg leuk! Simpel vermaak en zo cliché als elke romantische komedie. Niets bijzonders, maar wél leuk.

3.0

avatar van otherfool
3 vragen:

Waarom hebben de rijke modellen het geld van Potter nodig?
Waarom zitten er ranzige grappen rond een pedofiele oom en dierensex in? Past totaal niet in de film.
Waarom is Jim's ware identiteit zo slecht uitgespeeld? Nu denken we slechts voor 10 seconden dat het echt een bad guy is...

Waardeloze rommel verder. 1*.

avatar van Katharina
Super foute film. Slecht geacteerd, maar soms door slechtheid erg grappig.

avatar van Jessica.
Niet heel veel aan. Jammer. Het idee klinkt leuk, maar is erg slecht uitgevoerd. Too bad. Maar hij duurde gelukkig niet zo heel lang.

avatar van DonOswaldo
Wegkijkertje dat niet bedoelt is voor de serieuze of kritische blik. Voor de sit-back-relax blik rekening houdende met wat flauwheid en niet altijd even goed acteerwerk kan hij best voor een keertje.

avatar van narva77
Afgelopen zondag gezien op TV. Vond hem niet eens zo superslecht!

Grappig dat dat Australische meisje het een keer heeft over "Gouda Cheese".

MAAR wél een paar leuke songs in de film!

Dat nummer "Head Over Heels" van de Go-Go's bijvoorbeeld. Maar die song kende ik ook al uit een andere film, ook een romantische komedie. Ik kan er echter niet achter komen uit welke film. Wie weet uit welke andere film dat ook alweer komt???

En er zit trouwens óók de song "Wish" in de film, uit de film "Lola Rennt"!!! Gezongen door de hoofdrolspeelster uit die film, Franka Potente!

Ik kreeg gelijk weer zin om "Lola Rennt" weer te kijken!

avatar van xEllen
Julie schreef:
ik vond hem best goed

mee eens

avatar van moviemafketel
Beetje system overload bij me na de vele romkom's die ik de laatste tijd al voorbij heb zien komen. Het effect van zo'n film neemt dan helaas af. Kan de film verder niet zo veel aan doen. Vond de film ook niet grappig en het acteren is ook vrij magertjes van alle kanten. Muziek was wel ok.
Ik snap het lage cijfer hier verder wel en ik vrees dat ik hem nog wat verder omlaag moet trekken. Potter's schoonheid geeft hem nog net een halfje meer. 2 sterren.

avatar van Courtes
Jordy schreef:

Met dat gelezen , was ik toch zo eigenwijs om hem te gaan zien , met gebrek aan betere films op tv.

Maar tsjonge jonge

bij vlagen te genant
bij vlagen te zoetsappig
bij vlagen slecht geacteerd ( veel vlagen )

Het enigste waar ie wel constant in was , was dat hij me anderhalf uur niet kon boeien.

en die grap van die knieën hoefde van mij ook niet 3x herhaald te worden

avatar van Elementofone
Inderdaad, die was de eerste keer al slecht...

avatar van mikey
Hele waadeloze chicks in een appartment flick.. en vervolgens krijgt je een rear window/ sisters plotwendinkje voor je raap. En die kop van die knul op een Titiaan schilderij is natuurlijk een vreselijke stijlbreuk.

avatar van Dominootje
Je krijgt wat je (neem ik aan ook) verwacht! (: