Dracula (2006)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Bill Eagles
met David Suchet, Sophia Myles en Marc Warren

Een jonge aristocraat staat op het punt om te trouwen, wanneer hij ontdekt dat hij een dodelijke ziekte heeft. In een wanhopige poging om aan een zekere dood te ontsnappen zoekt hij toenadering tot een sinistere sekte die hem het eeuwige leven in het vooruitzicht stelt.

avatar van psycholamp
Ook hier staat Bram Stoker's boven, maar ik herken niks van het boek in de plotomschrijving.

Coco111
die plot is verkeerd. grappig dat Stephanie Leonidas mina speelt. ze had ook een rol in kruistocht in spijkerbroek.

avatar van EspenSGX
Die Sophia Myles heeft toch ook wel wat met vampiers geloof ik; eerst Underworld, Moonlight en nu dit weer.

avatar van kirk douglas
Vreemd plot.
Het boek van Bram Stoker heeft hier niet veel meer mee te maken.

De productie is van de BBC die al eerder een verfilming van het verhaal hebben gemaakt.
Die was wel trouw aan het boek.

De film is verder nog best redelijk de decors zijn goed de acteurs niet geweldig maar het gaat ermee door.
Dracula is even wennen hij lijkt een beetje op The Crow als hij dan nog soms oud moet voorstellen ziet hij er niet uit.
Zoals de meeste Draculafilms tegenwoordig is hij nog best kijkbaar maar eigenlijk helemaal overbodig.

avatar van henkula
Overbodig, ik sluit me aan bij Kirk.

avatar van tattoobob
Doe mij Coppola's versie maar!!!!!