Spy School (2008)

Alternatieve titel: Doubting Thomas: Lies and Spies

Avontuur

geregisseerd door Mark Blutman
met Forrest Landis, AnnaSophia Robb en Rider Strong

Thomas Miller is een 12-jarige jongen die er van houdt lange verhalen te vertellen. Als hij op een dag een groep mensen hoort praten over het ontvoeren van de dochter van de president, duurt het niet lang voordat hij dit publiekelijk maakt. Echter, als niemand hem gelooft is hij er toe gedwongen zelf het meisje te redden.

avatar van robin-donder
Wel een leuke film alleen heel erg voorspelbaar.
Het is leuk bedacht alleen ik vindt de titel niet bij de film passen.
Verder is het wel een leuke film alleen niet echt spannend!

avatar van Aapje81
Een kinderfilm die uitsluitend geschikt is voor kinderen. Het is een soort moderne variant op Pipi Langkous. Persoonlijk vond ik de boef wel aardig en natuurlijk AnnaSophia Robb. Een leuk kind en zeer getalenteerd actrice in wording.

Yeps inderdaad een pure kinderfilm die alleen is bedoeld voor kinderen en dan eigenlijk ook nog alleen voor Amerikaanse kinderen want in deze film wordt je als kind helemaal gehersenspoeld met de Amerikaanse cliches, stereotypen en sentimentele bullshit.

avatar van RooieBloemkool
Spy School

Normaliter zou ik niet snel een kinderfilm opzetten (tenzij het jeugdsentiment is), maar doordat de film langs kwam op Film1 ben ik de film gaan kijken.

Het verhaal is simpel en wordt rustig uitgelegd. Er zijn de typische badguys en de nodige spanning. Misschien hier en daar wel wat clichés, voorspelbare wendingen, en een Hollywood einde maar voor een kinderfilm moet je denk ik de lat ook niet zo hoog leggen. Als het amusementsgehalte maar hoog is, en dat is het redelijk.

Meestal zijn acterende kinderen vervelende verwende kinderen om aan te zien die daarnaast ook nog slechte acteurs zijn. In deze film viel dat erg mee. Het hoofdpersonage, Thomas, speelt erg leuk en goed. Ik vond de moeder van Thomas, die ik volgens mij ook herkende uit andere kinderfilms zoals Dennis the Menace, daarentegen niet goed acteren. Eerder slecht.

Al met al een leuk kinderfilm die ik wellicht leuker had gevonden als ik zelf nog een kind was.

krijg wat van deze film
naar de hel gaan