Pistoleros (2007)

Denemarken
Actie / Komedie

geregisseerd door Shaky González
met Erik Holmey, Mike Andersen en Zlatko Buric

'Pistoleros' volgt een regisseur en zijn producent die nieuwsgierig zijn over een legende van een gangster, die ergens in Denemarken 5 miljoen dollar verborgen zou hebben. Zij gaan ergens zitten met een uit de gevangenis ontslagen gangster die hen wil helpen om uit te zoeken wat er waar is van de legende, om deze nadien om te zetten in een film. Als hij begint met het vertellen van zijn verhaal, leren zij al snel dat dit iedere oplichter, dief en ritselaar in de buurt zal aantrekken. Het verhaal gaat, dat een overval misliep en het geld ergens werd begraven en het enige wat overbleef dat de misdaad en de bergplaats van het geld kon oplossen, enkele tatoeages zijn. Hoeveel is er eigenlijk waar van dit verhaal?

Slecht script (geestig bedoeld, maar komt er niet uit) en camerawerk. De rollen van de hoofdpersonen zijn onvoldoende uitgewerkt, er had meer en betere actie moeten zijn. De vechtpartij aan het eind van de film bijvoorbeeld slaat alles! Het enige positieve is de muziek: traditionele westernmuziek, opgesmukt met electrische gitaren.