Not Forgotten (2009)

Thriller

geregisseerd door Dror Soref
met Paz Vega, Simon Baker en Michael DeLorenzo

Bankmanager Jack Bishop en zijn Latijns-Amerikaanse vrouw Amaya wonen in een plaatsje in het Texaans-Amerikaanse grensgebied. Hun leven wordt overschaduwd door de ontvoering van hun dochtertje. Amaya roept de hulp in van een expert in Latijns-Amerikaanse mystica om te achterhalen wat er precies gebeurd is met hun dochtertje. Maar de constante visioenen van deze vrouw dreigen een geheim verleden van de Bishops bloot te leggen.

Chloe Moretz
Deze film moet ik echt een keer zien het lijkt me wel wat. Ik hoop dat deze film ook wat horror achtig gaat worden maar zo te zien wordt het een thriller

Heeft iemand enig idee wanneer deze in de VS op dvd verkrijgbaar is??

hij komt hier in oktober uit. zeer goede onderhoudende film. 4

avatar van Dooz
vond hem niet zo bijzonder. Standaard thrillertje.

avatar van GroovyDrummer
Eerste helft van de film heeft een hoog 'rtl-4' gehalte.
Daarna een beetje spanning maar wordt nergens écht bijzonder.

Matig acteerwerk en de special effects zijn niet van deze tijd, maar goed....voor de liefhebbers een aardige film.

avatar van RickZ
Mysterieuze thriller (geen horror!) over ontvoerd meisje en wat occulte zaken. Redelijk spannend, en een aparte wending op het eind die een hoop goedmaakt. Het begin is redelijk standaard dus daar moet je even doorheen. VOLDOENDE!

Raffael77
RickZ schreef:

Mee eens.

Had hem vanmiddag gekeken..Ik vond hem in het begin juist spannend, maar toen het eind naderde vond ik hem minder.
Ik hou meer van realistische films.

*2.5*

avatar van Semsoethot
Aardige thriller met een prettige wending in het laatste stukje. Zoals GroovyDrummer al meldt zijn de special effects niet het meest indrukwekkende deel van de film. De cameravoering is soms wat rommelig.

Redelijke thriller... Vond inderdaad het camerawerk ook niet goed. Verder leuk voor een regenachtige zondagmiddag.

avatar van Naomi Watts
Het zal nooit mijn ding worden, dit soort occulte thrillertjes. Veel te veel religische mumbo jumbo met slaapverwekkende settings. Paz Vega was mijn volledige motivatie om dit gaan te zien maar dit soort films zijn gewoon niet haar expertise. Baker komt ook totaal niet uit de verf (sterk staaltje overacting, dat wel) maar ook het verhaaltje is niet bijster interessant. Ook moeten ze Moretz niet meer casten.

Ook het hele plot weet geen moment te boeien. Soref lijkt ook niet te weten wat hij nou precies wil, de film is werkelijk stuurloos.

avatar van vampyrmaiden
heel aardige thriller, occulte thriller is een te groot woord er is alleen wat voodoo stuff in te zien, da's alles
Alleen het eind is een teleurstelling, geen bijzondere twist die je eigenlijk wel verwacht.

avatar van erpunited
redelijke film. Ik houd persoonlijk niet zo van dat geloof in de film. Daardoor wordt hij voor mij toch wat minder. Aardig verhaal. De film is net een voldoende

Leuk om doordeweeks even te zien. Voor de rest had het voor mij niet echt iets bijzonders. Ze bleven een beetje vaag over dat magische gedoe. Niet mijn stijl voor de rest.. toch een beetje vermakelijk geweest dus een 2,5.

sdr
De mannelijke hoofdrolspeler kan mij niet overtuigen, vind hem zelfs slap acteren. Het is ook niet mijn favoriet hoor.

Het verhaal vind ik slap en saai en kon mij zeker niet boeien.

avatar van Fryce
Begon wat saai, daarna werd hij hoopvol waarna hij weer in elkaar donderde. Jammer.

avatar van voskat
Naomi Watts schreef:

Let wel dat er nergens wordt gedaan alsof die mumbo jumbo echt werkt. Alle zweverige, "onverklaarbare" zaken blijken stuk voor stuk uiteindelijk gebaseerd op trucjes van de sekte. En dat kan ik wel waarderen.

avatar van lau12345
Matig zeer matig .
Kom niet verder dan 2* .

avatar van Noodless
Ik zie wel graag occulte thrillers en vond deze best wel goed.
Baker verveelde mij niet en Paz Vega is een mooie vrouw.
Je weet dat het verhaal of de personages ergens nog iets achterhouden...en toch word je als kijker naar het einde toe verrast.
7,5/10

speranza
Dit is een heerlijke film met prachtige beelden. Paz Vega laat mijn hart sneller kloppen.

Erg slaapverwekkende film, hij heeft me van het begin tot het eind niet kunnen boeien. Met name de rare sfeer in de film stond me erg tegen.

avatar van geejeetje
Gisteravond deze film gezien. Misschien omdat Simon Baker er in mee speelde dat mijn verwachtingen hoger waren. Ik kijk wel eens met mijn vriendin mee naar 'the mentalist....vandaar

Om gelijk met de deur in huis te vallen; ik vond er niet veel aan. In het begin had ik nog de hoop dat men met een mix van een vermissing/ontvoering en wat occultisme er een spannende thriller van wou maken. Maar toen automatisch al werd verondersteld door een ieder dat het kind ontvoert was, verzandde de film snel in een doorsnee RTL4-drama. Baker stak overigens wel met kop en schouders boven de andere acteurs uit, dat dan weer wel, maar het is absoluut geen ijzersterke thriller.

avatar van TragieStar.*
Lijkt me een leuke film maar niet echt bijzonder, dus hoop hem gauw te zien.

avatar van miss_efron
Geen suêr film maar zeker naar te kijken!Wel een spannde film

Een sombere dreigende thriller die zich helaas wat voortploegt. Het feit dat de ontvoerde dochter de verteller is gaat ten koste van de spanning en de betrokkenheid van de kijker. Jammer is dat het plot enkele gaten vertoont.

avatar van SaNDuTjE
Best aardige film die bij vlagen nog wel sfeervol en mysterieus weet te zijn, ondanks de matige acteurs. Het occulte verhaal moet je enigszins liggen maar ook zonder is het nog wel een verrassend onderhoudende film met een meer dan prima eind. Het oogt inderdaad soms nogal RTL4-achtig maar toch stoort het niet en is het, met name door het eind, gewoon een redelijke film.

Netjes gemaakte thriller die zeker niet onder de middelmaat valt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudend occultisme.

Een best aardige thriller, die gaandeweg al meer begint te ontsporen. Het occultisme zorgt voor een prettige bijsmaak, maar er zijn legio voorbeelden van films die dat beter aanpakken. Toch kent de film een onderhoudend verloop en houdt het mysterie enigszins de aandacht vast. Het verhaal kent echter hiaten en de uitvoering laat menigmaal te wensen over.

Redelijk.

avatar van boemboem27
helemaal geen slechte film,wel een standaard thriller maar best wel onderhoudend.
zeer verrassend einde.
geen moment verveeld

avatar van Daan258
Saai, saai, saai
Heb me vreselijk verveeld met dit filmpje.