ad

Genre: Komedie / Actie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Tim Oliehoek

Met onder meer: Paul de Leeuw, Nelly Frijda en Najib Amhali

IMDb beoordeling: 3,7 (954)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 5 februari 2009

Over Spion van Oranje

Als Nederland wordt bedreigd door een gestoorde terrorist lijkt de homoseksuele couturier Francois van Vliet onze enige redding. Francois is tot zijn schrik de identieke tweelingbroer van de terrorist en wordt gerekruteerd als geheim agent. Onhandig als hij is moet Francois de plaats van zijn tweelingbroer innemen en de terroristische plannen stoppen. Het is echter nog maar de vraag of Francois zelf niet meer schade aanricht dan zijn broer.

avatar van Nitraat

Nitraat

sjonge wat een onwijs laag gemiddelde vind ik dit zeg, had minstens 3* verwacht...

de film is niet goed nee, maar wat ik nog goed weet is dat ik alleen maar positieve reacties om mij heen hoorde over deze film, in de bioscoop zaal lag iedereen ook om de haverklap in een deuk.

ik vond t in ieder geval een erg grappige film en daar draaid het om bij een comedie.

avatar van Ajacied16

Ajacied16

Wat een slechte film zeg. Amhali red de film nog een beetje, maar voor de rest is er gewoon een heel laag niveau. De Leeuw zet twee vervelende rollen neer die ook verre van komisch zijn. 1.5* voor de moeite.

avatar van vaneijck

vaneijck

Slecht, erg slecht!

Hoe kunnen Paul en Najib hier achterstaan?....

avatar van Askikker

Askikker

Anderhalf uur lang zitten vloeken, wat een non humor, en wat is die Paul de Leeuw vervelend; kan die man echt maar één typetje acteren?

avatar van Zwiggel

Zwiggel

Leuke film , Hij was wel een beetje voorspelbaar maar dat vond ik niet zo erg.

Ik vind paul beter op tv dan in een film maar het was wel vet dat ze kleine stukjes uit de filmreeks hannibal gebruikte in de film.

avatar van repok

repok

Sprakeloos....wat slecht zeg

avatar van lucdecoster

lucdecoster

Dit was niet al te best. Het enige wat ik mooi vond waren de beelden in Zeeland.

Tarkus

Vond deze prent wel af en toe leuk, maar om nu te zeggen dat dit een zeer goede film is, dat is wat teveel gevraagd.

Leuk tussendoortje, zonder meer.

avatar van happie

happie

Totaal niet leuk.

avatar van EWJ80

EWJ80

Deze film vond veel te overdreef

avatar van Flip12345

Flip12345

Grappig om naar te kijken als je van dit genre houdt.. Deed mij een beetje aan Filmpje denken.. Niet heel slecht en niet heel goed.. Kijkt gewoon lekker weg.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film die lekker wegkijkt, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2097 stemmen

De regisseur zei deze week in '5 uur live' ''Het was ook niet zo'n beste film''

avatar van LhKsoft

LhKsoft

Leuke film om toch eens gezien te hebben, en dan na zo'n 10 jaar (als je de dvd toch in je kast hebt staan) nog eens te bekijken. Niet veel soeps, maar van Paul de Leeuw mag je ook niet te veel verwachten.

avatar van stratmans

stratmans