Spion van Oranje (2009)

Nederland
Komedie / Actie

geregisseerd door Tim Oliehoek
met Paul de Leeuw, Najib Amhali en Jennifer Hoffman

Als Nederland wordt bedreigd door een gestoorde terrorist lijkt de homoseksuele couturier Francois van Vliet onze enige redding. Francois is tot zijn schrik de identieke tweelingbroer van de terrorist en wordt gerekruteerd als geheim agent. Onhandig als hij is moet Francois de plaats van zijn tweelingbroer innemen en de terroristische plannen stoppen. Het is echter nog maar de vraag of Francois zelf niet meer schade aanricht dan zijn broer.

avatar van Nitraat
sjonge wat een onwijs laag gemiddelde vind ik dit zeg, had minstens 3* verwacht...

de film is niet goed nee, maar wat ik nog goed weet is dat ik alleen maar positieve reacties om mij heen hoorde over deze film, in de bioscoop zaal lag iedereen ook om de haverklap in een deuk.
ik vond t in ieder geval een erg grappige film en daar draaid het om bij een comedie.

Wat een slechte film zeg. Amhali red de film nog een beetje, maar voor de rest is er gewoon een heel laag niveau. De Leeuw zet twee vervelende rollen neer die ook verre van komisch zijn. 1.5* voor de moeite.

Slecht, erg slecht!
Hoe kunnen Paul en Najib hier achterstaan?....

avatar van Askikker
Anderhalf uur lang zitten vloeken, wat een non humor, en wat is die Paul de Leeuw vervelend; kan die man echt maar één typetje acteren?

Leuke film , Hij was wel een beetje voorspelbaar maar dat vond ik niet zo erg.
Ik vind paul beter op tv dan in een film maar het was wel vet dat ze kleine stukjes uit de filmreeks hannibal gebruikte in de film.

Sprakeloos....wat slecht zeg

avatar van lucdecoster
Dit was niet al te best. Het enige wat ik mooi vond waren de beelden in Zeeland.

Vond deze prent wel af en toe leuk, maar om nu te zeggen dat dit een zeer goede film is, dat is wat teveel gevraagd.
Leuk tussendoortje, zonder meer.

Totaal niet leuk.

Deze film vond veel te overdreef

Grappig om naar te kijken als je van dit genre houdt.. Deed mij een beetje aan Filmpje denken.. Niet heel slecht en niet heel goed.. Kijkt gewoon lekker weg.

avatar van Phantasm
Leuke film die lekker wegkijkt, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van Mr. Chiel
De regisseur zei deze week in '5 uur live' ''Het was ook niet zo'n beste film''