1732 Høtten (1998)

Noorwegen
Thriller

geregisseerd door Karin Julsrud
met Reidar Sørensen, Jon Øigarden en Gaute Skjegstad

De inwoners van een stadje in Noorwegen worden geconfronteerd met sexueel misbruik en moord, wanneer een jong meisje dat aan het syndroom van Down leidt, verkracht en vermoord wordt. Twee broers die in het stadje wonen worden verdacht. Een van hen wordt in de rivier teruggevonden en de andere broer is spoorloos. Iemand uit Oslo komt naar het stadje om een onderzoek te leiden. Wanneer hij geconfronteerd wordt met een totaal gebrek aan medewerking van de inwoners om de moord op te lossen, ontdekt hij hoe gevaarlijk die kleinsteedse mentaliteit kan zijn.

avatar van Wolkenmeter
Vertaling van de Titel: 1732 Høtten - De nachtmerrie heeft een postcode.

Erg goede thriller, waarbij de plot vaagweg aan Twin Peaks doet denken, maar de toon blijft heel de film bloedserieus en bevat enkele erg sterke scènes

avatar van Moviestar1979
Een thriller uit Noorwegen die het niet van de spanning moet hebben.
Het verhaal brengt veel emoties met zich mee, en met name Nicholas Ramm wordt hierin meegesleept.
De film heeft inderdaad een hoog Twin Peaks gehalte, maar het plot is te voorspelbaar.
Ook de filmposter is in mijn ogen een grote spoiler.

2,5 *

avatar van frolunda
Vond hem destijds erg sterk en sfeerrijk,zou hem nog een keer terug willen zien.