Bart Got a Room (2008)

geregisseerd door Brian Hecker
met Steven Kaplan, Alia Shawkat en William H. Macy

Danny is een tiener die met zijn beste vriendin naar het schoolbal gaat. Hij wil echter met iemand waarmee hij de liefde kan bedrijven en gaat daarom op zoek naar een ander. Ondertussen besluiten Danny's ouders van elkaar te scheiden en proberen hun levens opnieuw op te pakken.

AHWA
Trailer biedt perspectief. Kan wel leuk worden.

avatar van nagasy
Dat is wel een erg korte film. Trailer ziet er niet slecht uit.

avatar van UrbanDjampa
Normaal ben ik wel fan van zulke films(draait maar in weinig bioscopen), maar Danny kon weinig sympathie bij mij opwekken. In die drie maanden naar het schoolbal liep Danny erbij als een zak hooi. Danny liep de gehele film met z'n norse gezicht en met moeite kwam er een glimlach. William H. Macy als vader vond ik van de weinige pluspunten.

avatar van IcU
IcU
Toch wel een erg leuke film. Een tijdje geleden zag ik de trailer, en het sprak me toen wel aan. Nooit meer aandacht aan besteed en plotseling kwam hij op mijn pad. Net gekeken dus en ik moet zeggen, leuker dan ik gedacht had. William H Macy speelt een iets wat onoriginele, maar toch zeer grappige rol. Hoewel deze rol erg amusant was had hij niet groter moeten zijn. Steven Kaplan is ook een goed acteur die zeker in de gaten gehouden moet worden. Verwacht nog veel van deze jongen te gaan zien.

Hoewel het officieel een komedie is, is het geen stereotype komedie. Een vleugje drama hier en daar maakt het geheel compleet. Leuke, afwisselende muziek; van swingende jazz tot emotioneel getinte piano. En dat in een toch redelijk moderne setting. Bepaalde elementen kom je niet vaak tegen in zo'n soort film. Hij voelt namelijk volwassener aan. Een volwassen tiener film met een toch wat diepgaand verhaal, ook al is het uitgangspunt wat oppervlakkig.

Zeer amusant en zeker een aanrader als tussendoortje. Niet voor een avondvullend programma.

Weet iemand de release datum van deze film eigenlijk? Kan hem neregns vinden.

Echt een hele leuke film. Niet over nadenken, gewoon consumeren op de bank, en klaar.

3,5 ster van mij.

heerlijke film een echte feel good movie.

avatar van rhiemstra112
Leuke film veel grappige momenten vooral om die bart
Einde beetje voorspelbaar

AHWA
Matige film. Ik had er veel meer van verwacht, maar het was gewoon niet grappig genoeg. Dit soort quirky filmpjes moeten het van hun humor hebben, en die was hier gewoon niet genoeg aanwezig. Een vervelende rol van Jon Polito, de hoofdrolspeler kon me niet boeien, alleen Alia Shawkat uit Arrested Development was het kijken waard

Paar leuke dames gezien. Macy en Hines zijn niet leuk in hun bijrollen. Alleen een paar leuke shots met kraanvogels redden de film nog.

Totaal niet grappig, te cliche, en voor je het weet is de film weer afgelopen. Gelukkig maar!!

avatar van Zandkuiken
Redelijk niemendalletje. De prent ziet eruit alsof ie voor een appel en een ei ineen is geflanst (echt bijzonder goedkope look) terwijl er toch behoorlijk wat bekend volk in meedoet.

Beetje vreemde sfeer ook, die ergens wat weg heeft van de droogheid van Napoleon Dynamite (compleet andere film verder) en schippert tussen komedie en ... tja, drama dan maar. Een mix die je in veel indies ziet, maar hier toch even anders aanvoelt.

Echt hilarisch is Bart Got A Room niet, hoewel ik wel enorm moest lachen met de scène waarin Danny de zaal binnenstapt met een prostituee aan zijn hand, zijn blik op dat moment is van goudwaarde. En ook Macy als onorthodoxe vader zorgt best voor de nodige gein.

Eigenaardig sfeertje maar verder een fijn filmpje.

avatar van Amercianpie
wat een Kwalitatief Uitermatend Teleurstellende film.
ben het helemaal eens met zandkuiken hierboven:
het heeft een bepaalde sfeer; Goedkoop ja!

1.5

Smaken verschillen ik vond hem erg goed.

avatar van MindFucker
Niet bijzonder, niet grappig, niet boeiend.

het is het gewoon niet!

het enige voordeel is de speelduur.

avatar van RickZ
Matige standaard komedie over het eindbal van een highschool, weinig leuke scenes.

avatar van WB
WB
Geen slechte film, maar ook nergens een uitblinker. Leuk voor een regenachtige zondagmiddag. Geen geweldig acteerwerk, geen uitblinkeende soundtrack en geen hilarische momenten. Gewoon een standaard komedie, veel cliché's, maar deze keer niet eens uitblinkende dames of heren die de show stelen.

Echt een kutfilm,
er waren zeker wel stukjes waar ik om heb moeten lachen, maar dat einde? absoluut niet een 'feel-good movie', jezus wat een kinderachtig gelul zeg.

avatar van chebby
1,5* er zaten wat grappige stukjes tussen maar over het algemeen was het geen goede film, vond de verhaallijn niet interessant.

deze film kan echt niet doorgaan voor een komedie : het enige wat komisch was, is het kapsel van Macy : dat was niet om aan te zien. voor de rest is de 74 minuten verloren tijd (behalve de cameo van Jennifer Tilly).

avatar van juliegirlxoxo
Heel vaak vroeg ik mij af:Wie is die Bart nu precies????Pas aan het einde krijg je Bart te zien