Ruby Cairo (1993)

Verenigde Staten / Japan
Thriller

geregisseerd door Graeme Clifford
met Andie MacDowell, Liam Neeson en Viggo Mortensen

Bessie Faro's rustige leven neemt een dramatische wending als haar man Johnny omkomt bij een vliegtuigongeluk in Veracruz, Mexico, haar met een hypotheek en veel schulden achterlatend. Bessie vertrekt naar Veracruz om Johnny's bezittingen op te halen, waaronder een pakketje baseball kaarten. Ze ontdekt dat de kaarten aanwijzingen bevatten die leiden naar een vette bankrekening in Veracruz en tot de verdenking dat haar man er een dubbelleven op nahield.

avatar van joe black
ik kan die andie macdowell écht niet uitstaan!

Dick2008
Ik heb de beschrijving niet gelezen. En heb van die Andie MacDowell tot nu toe ook niet veel goeds gezien tot deze film. Totaal niet verwacht maar uiteindelijk toch een goede ook mooie film. Bessie Faro (Andie MacDowell) neemt ons mee, een halve reis om de wereld, tijdens haar zoektocht naar haar man. Die zoals later blijkt een dubbelleven heeft. Ik denk niet dat dit een volgende keer veel problemen gaat opleveren. Want het is een sfeervolle mysteriethriller, die rustig wordt opgebouwd met mooie locaties (Los Angeles, Mexico, Berlijn, Athene, Cairo) en goede rol van MacDowell, ook al is het verhaal net als de ontknoping achteraf toch behoorlijk eenvoudig. En heel veel meer dan in de plot beschreven is er niet. 4.0

Clapboy
Goede en spannende/sfeervolle thriller met goed acteerwerk en veel mooie locaties inderdaad.
Liam Neeson en Andie MacDowell zetten sterke rollen neer en de film is erg vermakelijk.