The Prophet's Game (1999)

Thriller

geregisseerd door David Worth
met Dennis Hopper, Stephanie Zimbalist en Robert Yocum

Rechercheur Vincent Swan komt op het spoor van een gestoorde man die zichzelf de Profeet noemt. De Profeet krijgt nietsvermoedende mensen zover dat ze zijn raadsels beantwoorden. Maar als ze een fout antwoord geven, dan slacht hij ze meedogenloos af. Swan en een collega beginnen een wanhopige klopjacht, maar worden daarbij voortdurend voor de voeten gelopen door de politie van Los Angeles.

avatar van Sjan
Erg belabberde film. Avond in de videotheek van 'wat zou ik nou eens huren?' en dan met dit thuis aankomen...erg tegengevallen dus.

Erg slecht inderdaad. Het verhaal is compleet gejat, wat op zich niet eens zo erg hoeft te zijn.
Het bijeen geraapte verhaal is echter erg onlogisch en toevallig, en het einde is helemaal belabberd.
Hopper speelt erg slecht, zelfs lachwekkend en de dialogen zijn dramatisch.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Overduidelijk compleet gejat van een hele rits (veel) betere films. Het spel, de 'Prophet's Game', is op zich een goed idee, maar de uitwerking ervan in de film is niet al te best.

Maar op de een of andere manier heb ik me toch wel redelijk vermaakt. Daarom: entertainment 2.5*, kwaliteit 1.5*

Hopper heeft briljante rollen in eveneens briljante films
gespeeld. Ook zaten er met name de laatste jaren wat mindere produkties bij.
Deze is wel heel matig en past in het rijtje "er moet toch brood op de plank komen"...

Snel vergeten

Gisteren gezien, en ie viel best wel mee. Uitwerking ed kon veel beter, maar het idee van 'prophet's game' is wel goed, en ook de ontknoping was niet geheel verwacht, hoewel de beginscène natuurlijk ooit een betekenis moest krijgen natuurlijk