• 8.225.931 stemmen

Star Wars: The Clone Wars (2008)

Animatie / Sciencefiction | 98 minuten

Genre: Animatie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Dave Filoni

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Anthony Daniels en Ian Abercrombie

Releasedatum: 21 augustus 2008

• Disney+ Bekijk via Disney+

Over Star Wars: The Clone Wars

De Clone Wars is in volle gang en Anakin Skywalker krijgt tegen z'n zin in een leerlinge toegewezen. Samen met zijn Padawan wordt hij uitgezonden naar Tatooine om Jabba The Hutt te helpen zijn ontvoerde zoon te vinden. Maar Count Dooku ligt ook op de loer en is uit om de steun van Jabba The Hutt te winnen door de Jedi op te laten draaien voor de ontvoering.

imageimageimageimageimage

Anakin Skywalker (stem)

Ahsoka Tano (stem)

Obi-Wan Kenobi / 4A-7 / Medical Droid (stem)

Captain Rex / Commander Cody / Commander Fox / Clone Troopers (stem)

Narrator / Yoda / Admiral Yularen (stem)

Asajj Ventress / Tee-C-Seventy (stem)

Chancellor Palpatine / Darth Sidious (stem)

Ziro the Hutt / General Loathsom / Kronos-327 (stem)

Padmé Amidala (stem)

General Grievous / Battle Droids (stem)

avatar van IcU

IcU

Welke serie? Die in de zelfde stijl van de film. Niet de 2d maar 3d versie.

avatar van kleine oorlam

kleine oorlam

leuke film ashoka is een lekker ding

avatar van JLjuju

JLjuju

Skylar_Malfoy schreef:

Ja, natuurlijk. En het hoort ook niet bij de originele Star Wars reeks. Maar het is de laatst gemaakte film en waarschijnlijk komen er nooit meer nieuwe Star Wars films. De hype is zo voorbij.

Niet bepaald.

Er zijn wereldwijd miljoenen fans die zich in Star Wars boeken, strips, games etc. verdiepen.

Ik ontdekte laatst www.starwars.wikia.com. Moet je ook maar eens kijken om te zien wat er allemaal opstaat, vooral hoeveel er nog buiten films om is gedaan door schrijvers etc.

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Sorry ik ben verward. Waarom zal iemand een film die al 1 miljard keer is uitgezonden op tv willen zien in animatie stijl? WTF is het verschil?

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Oef, wat was dit ongelofelijk lelijk!

Deze film concentreert zich nu net op de meest oninteressante dingen van de Saga. Teveel battles en alleen ingewijden zullen nog iets volgens van de personages en intriges.

Weinig boeiend allemaal, of erger: erg lelijk en liefdeloos. En ook hier een vervelend bijdehand nieuw personage. Een vrouw van het één-of-ander. Sommige lucht visuals nog wel aardig overigens.

Was blij dat ik bij elke reclame onderbreking even naar Champions League kon zappen (bleek ook oninteressant) of hier op MoMe wat kon nazoeken en babbelen. Maar nu hou ik het gewoon niet meer vol tot het einde, dus hierbij vast mijn mening...

edit: oef, eindelijk afgelopen

avatar van planet_of_death

planet_of_death

Het was in het begin even schrikken. De animatie en het design van de personages is niet best. De film springt van de hak op de tak en bij vele worden de orginele stemmen niet eens gebruikt (een groot gemis, vooral bij Yoda). Maar later komt de film dan toch op gang. De actie is leuk en het zoontje van Jabba mag in mijn rijtje favoriete filmmonstertjes.

avatar van AHWA

AHWA

Ik denk dat iedereen moet wennen aan de animatiestijl, maar als je daar eenmaal aan gewend bent, zitten er een hoop mooie dingen in. De serie die hierna kwam is ook erg goed, iets meer gericht op kinderen, maar er zit ook genoeg actie en duistere zaken in. Plus, je ziet nog meer lightsabre-fights

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2027 stemmen

Heb kleine stukjes gekeken maar koen me niet echt boeien.

Misschien ga ik hem nog wel eens huren...

avatar van Co Jackso

Co Jackso

• 21924 berichten

Visueel gezien is de film overmatig slordig gemaakt. Meest storend was voor mij het script. Het verhaal is zeer zwak en dun. Daarnaast zijn de karakters voornamelijk storend en zijn de talloze "komische" one-liners geforceerd en niet nodig. In feite werkt de film zichzelf daardoor tegen, want scènes die spannend zouden moeten zijn (vanwege het gevecht op leven en dood) zijn eerder saai en vinden plaats zonder dat het enige emotie bij de kijker op weet te wekken.

avatar van pooper

pooper

vermakelijke film, de actie scenes waren spectaculair maar de hoofden waren bagger geanimeerd. ja ik weet dat dit een film van de tv serie is maar toch hoor deze tijd konden echt wel veel beter.

een 2,5 omdat het star wars is.

avatar van stephan73

stephan73

Mochizuki Rokuro schreef:

Oef, wat was dit ongelofelijk lelijk!

Inderdaad. Zo lelijk en slecht dat ik er niet eens een recensie aan wijdt!

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Zeer pijnlijke vertoning. De animaties zijn ronduit lelijk en passen meer bij een eenvoudige kinderserie dan iets wat de bioscoop in is geweest. Ook het verhaal slaat kant-noch-wal. Het kinderlijke contact en de totale lak aan formaliteit tussen knight en leerling is een doorn in het oog. Nergens ook maar een beetje vermakelijk en ik kan niet zeggen dat Star Wars: The Clone Wars ook maar een beetje interessant is voor het Star Wars-universum. Bocht.

avatar van planet_of_death

planet_of_death

En het zoontje van Jabba dan? Schattig toch.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Ik heb vannochtend toen ik wakker werd iets door de W.C. gespoeld wat ik minstens zo schattig vond.

avatar van Peter13

Peter13

Na alle 'echte' delen, heb ik me nu ook maar gewaagt aan de animatiefilm van Star Wars en ik moet zeggen dat het me niet is tegengevallen.

De film is geen hoogvlieger en het verhaal vond ik niet al te veel inhouden. Het draait voornamelijk om de gevechten, de gevechten en de euhm... gevechten. Tussendoor word er ook nog even een ontvoering opgelost, maar dit lijkt een beetje bijzaak te zijn.

Toch moet ik zeggen dat ik wel anderhalf uur geboeit ben gebleven bij deze film. Dit komt ook deels door de duur van de film, want had de film langer geduurt, dan was er geen voldoende uitgekomen denk ik. Daarnaast waren de gevechten wel goed te pruimen.

De stijl van animatie vond ik ook nog wel bij de film passen op de een of andere manier. Het gaf mij iig wel een beetje de indruk naar een bijzondere film te kijken...

De film krijgt van mij een krappe voldoende: 3*

avatar van brunelli

brunelli

The Clone Wars heb ik bewust ontweken toen hij uitkwam in de bioscoop omdat ik quasi zeker was dat ik teleurgesteld ging zijn. Dit was, nu ik de film eindelijk heb bekeken, een wijze beslissing.

Eerst het positieve:

Het stemmenwerk in de Engelse versie is uitstekend. Anakin is een cooler personage dan in de prequels door deze stem. Andere uitblinkers zijn James Arnold Taylor als Obi Wan en Christopher Lee die, net zoals in de films, Count Dooku speelt.

De gevechten zijn over het algemeen leuk om naar te kijken en goed gemaakt.

Maar nu de negatieve punten van deze film:

Als eerste is het verhaal van de film zeer zwak. Het voelde aan als een extra lange aflevering van de tekenfilm en miste diepgang.

De animatie is ronduit lelijk. De personages zien er ongelooflijk hoekig uit, de achtergronden zijn middelmatig en missen detail.

De dialogen bestaan bijna uitsluitend uit flauwe "one-liners", die bij mij enorm veel irritatie opwekten. De bijnaampjes die de personages van elkaar krijgen zijn ongelooflijk infantiel (Stinky the Hutt) en de dialoog van de droids zijn gewoon idioot.

Kort samengevat is The Clone Wars een teleurstellende ervaring, die nog punten red door zijn gevechtscènes en het stemmenwerk

avatar van aburex

aburex

Samen met mijn kleinzoon gezien. Vond er niets aan

avatar van yoda1992

yoda1992

Belediging voor de star wars saga.

avatar van valtalor

valtalor

een goede verbinding tussen 2 en 3 alleen jammer dat het commercieel wordt

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Zelfs mijn broertje van 16- die meer dan ik liefhebber is van alles wat met Star Wars te maken heeft- kon hier niet zo veel mee. De film is dan ook opvallend flets in zijn uitwerking: weinig verhaal, ontzettend goedkope en lelijke animatie. Meer dan ooit lijkt het alsof George Lucas zijn commerciele geesteskindje heeft uitgeleend voor iets met de bedoeling om geld in het laatje te brengen. Immers, aan wie kun je beter verkopen dan aan kinderen?

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Tot mijn verbazing vond ik deze animatiefilm van Star Wars best te pruimen. Enkel een beetje jammer dat de personages zijn niet erg mooi gemaakt. Vooral de mondbewegingen zagen er slecht uit. Maar de actiescenes zagen er dan wel weer goed uit. De voice acting vond ik in zijn geheel wel aardig. Ik weet nog dat het destijds best bijzonder was dat Samuel L. Jackson weer zijn stem zou gaan lenen aan Mace Windu. Al was daar dus niet veel voor nodig, want het personage heeft wel erg weinig screentime. Het gaat vooral om de nieuwe padawan Ahsoka. Opzicht wel een aardig personage, maar niet speciaal. En dat principe geldt eigenlijk voor de hele film. Naar mijn mening is het een vermakelijk filmpje geworden. Ik ga hem niet vergelijken met de originele saga, want dan zou ik snel klaar zijn. Maar ik vind dat ook niet de bedoeling in dit geval.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk animatie/sf film...

Geen spannend verhaal...

Omdat deze verhaal komt me bekend voor...

Wel leuk voor gemaakte animatie film...

Redelijk achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit...

Jammer, geen moeite waard...

Andere films Star Wars vond ik leuker dan deze animatiefilm...

avatar van Mischa

Mischa

Goed, jongens, wat hebben wij vandaag geleerd?

Jedi zijn verbazingwekkend goed in het nemen van domme beslissingen; ‘stinky’ is een leuke bijnaam voor baby’s; voor een supermisdadiger is Jabba onthutsend eenvoudig om de tuin te leiden; de droids blijken nóg grappiger dan Jar Jar Binks te zijn; Obi-Wan is soms best een seksistische zak, en tieners zijn dus eendimensionale wezens; óf ze zeuren, óf ze hebben een grote mond.

Pfft, wat een flutfilm!

avatar van The_CrY

The_CrY

Even een positief geluid: vond deze film erg tof! Ik verwachtte er weinig van omdat het animatie was, maar de stijl bevalt me enorm goed en het verhaal is wat simpel, maar dat wordt helemaal goed gemaakt door de nieuwe karakters als Commander Rax, Ahsoka Tano en natuurlijk Rotta the Hutt. De serie die hierbij hoort (2008-2014, niet die uit 2003) is uiteraard nog veel sterker, maar zonder deze film was ik die nooit gaan kijken. Verplicht voor de liefhebber van het Star Wars saga (niet voor mensen die het enkel zien als films met een trukendoos).

avatar van kevinverwijst

kevinverwijst

Dit is de enige film uit de saga die ik nog niet heb gezien, maar zou ik dat wel moeten doen?

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Voor een keertje was dit nog best te doen, aangezien er genoeg actie in zat. Daarentegen ziet de film er anno 2008 voor een animatie erg lelijk uit.

avatar van frodo-valkje

frodo-valkje

Slechtste Star Wars film allertijden. Komt vooral door het oersaaie verhaal. De CGI is erg lelijk, hoekig

en detailloos. Slechts enkele special effects zien er redelijk uit. Voor de rest is het goedkope rotzooi.

Er zit ook nog eens totaal geen humor in.

Met andere woorden: deze Star Wars film is zo slecht dat het zichzelf niet eens een Star Wars film

mag noemen.

0,5 sterren voor de moeite.

avatar van mjk87

mjk87

Goed, de film ziet eruit als een goedkope tv-serie, maar eens je daar tegen kan is dit best een bekijkenswaardig tussendoortje. Sowieso prettig dat de personages wat karikaturaler zijn gemaakt, vooral omdat je toch nooit levensechte mensen krijgt. Stemmenwerk is ook prima. Verhaal zelf is echt iets kleins en de hele film zit vol actiescènes maar nergens word je murw gebeukt, daarvoor is het allemaal wel goed gedoseerd en de hele film duurt ook maar 90 minuten. Af en toe zit er ook best aardig camerawerk in. De nieuwe padawan is wel vervelend en nergens geloofwaardig, zoals zij zich gedraagt. Maar ik vind het vooral leuk een uitbreiding te zien in de Galaxy met weer wat nieuwe locaties en planeten. Bovendien toont deze film wel wat de Clone Wars ooit zijn geweest. 3,0*.

avatar van IH88

IH88

Star Wars: The Clone Wars

De Jedi gaan erop uit om de gekidnapte baby van Jabba the Hutt te redden... Van het verhaal moet deze Star Wars animatiefilm het niet hebben. Ook de dialogen voelen onnatuurlijk aan en voor een film uit 2008 zien de graphics er matig uit (met uitzondering van een aantal gave actiescènes en uiteraard de zonsopkomst op Tatooine).

Maar het avontuur dat Anakin en Ahsoka Kano aangaan is vermakelijk en ook Obi-Wan en Queen Amidala hebben zo hun momenten. Ahsoka Kano is een interessant nieuw personage en mag van mij best terugkomen in de echte films. De film heeft gelukkig ook wat humor (alhoewel soms erg kinderachtig) en de stemmen van de acteurs zijn goed gekozen. Gezien het belabberde verhaal heeft The Clone Wars er het maximale uitgehaald.

avatar van sierrra

sierrra

Leuke start van de Clone Wars era. Ze hadden dit alleen nooit als bioscoopfilm moeten uitbrengen, maar als pilot van seizoen 1. Hetzelfde wat ze nu met elk nieuw seizoen van Rebels doen. Dat de waarderingen niet zo hoog zijn was te verwachten met al de OT puristen die niets van deze periode in de Star Wars sage te maken willen hebben. Het verhaal op zich stelt niet zo veel voor maar is een leuke introductie voor de latere series die zouden volgen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Bij het herzien van de Star Wars franchise in volgorde van de tijdlijn, kwam ik deze film tegen bij een overzicht hoe je de films in volgorde zou moeten zien volgens die tijdlijn. Het verhaal gaat verder na deel II in aanloop van deel III. Clone Wars is ook een reeks en dit zou je als een lange pilootaflevering kunnen zien. Het leek veelbelovend met enkele castleden die de moeite deden om hier aan mee te werken.

Je ziet snel dat het een deel van een animatiereeks is en geen echte film op zich. Als een vullertje, gemikt op een jonger publiek om ze mee te krijgen op de Star Wars gekte. Slecht geanimeerd, pover script en een vrij kinderlijke aanpak. Andere film hebben dan wel hun pijnpunten (remember Jar Jar Binks of de Ewoks), mar deze film is gewoon in zijn geheel slecht. Geen fantasie, geen avontuur, iets wat op actie moet lijken en zeker geen boeiende personages. Je kan het best overslaan, volgens mij is die kerstspecial nog beter.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Star Wars: The Clone Wars is een leuke animatiefilm die als instap of introductie dient tot de gelijknamige televisieserie The Clone Wars. Visueel creatief en mooi, met allerlei diverse planeten en personages. Veel kleur, maar nergens té. Het verhaal is lekker simpel en klein van opzet, maar wordt voornamelijk gestuurd door vele grootschalige battles en lightsabergevechten. Zeker leuk om de Clone Wars en de Jedi in vol hoogtepunt te zien, iets wat voornamelijk ontbreekt in de Prequel trilogie. De personages komen hier ook beter tot hun recht dan in de films (en dat geldt nog meer voor de geweldige serie); je ziet hier bijvoorbeeld Anakin als een roekeloze, maar toch heel sympathieke en heroïsche Jedi. Tevens de introductie van Ashoka en Rex in het Star Wars universum; sterke personages (enfin, misschien hier nog niet, maar in de tv-serie wel). Dooku wordt hier ook veel beter geportretteerd als de villain. De film weet in z'n 90 minuten dus gewoonweg een leuk verhaal te vertellen, en het Star Wars universum volledig open te gooien, met nieuwe personages, planeten en lore. Zeg wat je wil over de prequels, maar de prequel era is wel de interessantste wat mij betreft.

En aangezien ik de serie nu al meerdere malen heb vernoemd; zware aanrader hoor. Af en toe kinderachtig in de eerste seizoenen, maar zeker seizoen 3+ is essentieel kijkvoer voor Star Wars fans. De serie maakt de prequels letterlijk in retrospectief beter, en deze film geeft daar dus een mooie aanzet toe. 3.5*.