ad
  • 8.089.169 stemmen

Kurt Cobain About a Son (2006)

Documentaire | 96 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: AJ Schnack

Met onder meer: Kurt Cobain

Oorspronkelijke titel: Kurt Cobain: About a Son

Releasedatum: 3 oktober 2006

Over Kurt Cobain About a Son

"Kurt Cobain in his own words."

Een intieme documentaire over de overleden artiest Kurt Cobain, gebaseerd op meer dan 25 uur aan, tot nu toe nooit gepubliceerd, geluidsmateriaal van interviews met Cobain door muziekjournalist Michael Azerrad voor zijn boek "Come As You Are: The Story of Nirvana." In de film vertelt Cobain openhartig over zijn leven - van zijn kinder- en pubertijd tot aan zijn muzikale ontdekking en zijn visie op zijn plotselinge beroemdheid. De gesprekken worden ondersteund met beelden van het Amerika waarin Cobain opgroeide. Dit resulteert in een doordringende blik in Cobain's leven en muziek en schetst tevens de tijdsgeest van zijn generatie.

avatar van vistrida

vistrida

Ik vind het jammer dat je Kurt niet ziet tijdens de opnames van dit interview, maar het is zeker de moeite waard als je een Cobain fan bent!

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Ik heb het boek/biografie "Come As You Are" van journalist Michael Azzerad, dus deze staat op mijn to-see lijst! Heb de dvd al liggen.

avatar van INCTRL

INCTRL

Kurt kan je niet beter leren kennen na het zien/ luisteren van deze docu. en ja het was idd zelfmoord. Die twijfels zijn nu wel de wereld uit.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Aardige documentaire waarbij audiofragmenten van interviews worden ondersteunt door sfeerbeelden van Aberdeen en omstreken. De beelden voegen weinig toe aan het geheel en hadden wel wat meer raakvlak met Cobain mogen hebben. Nu voegt het niets toe en is het zelfs prettiger om je ogen dicht te doen en alleen maar te luisteren. De gesprekken geven een goed beeld van wat er in zijn hoofd omging en welke zaken invloed op zijn te korte leven hebben gehad.

Voor de fan zeker de moeite waard om te luisteren.

avatar van Kronos

Kronos

Vreemd dat hier niet meer stemmen en reacties bij staan.

Je wordt meegenomen in de gedachtegang van Kurt terwijl je beelden ziet van de omgeving waarin hij opgroeide. Zeer respectvolle en geslaagde aanpak, eerlijk maar nooit voyeuristisch.

avatar van Parisa

Parisa

Zal ik er nog 1 bijzetten dan?

De reden waarom de makers er geen beeldopnames van de interviews hebben gebruikt is blijkbaar omdat ze niet wilden dat het verjaard aan zou voelen vanwege oude haar- en kledingstijlen, bijvoorbeeld. Dat is zo natuurlijk wel gelukt. De beelden leidden me helaas te vaak af van het interview.

Ik ben het wel eens met de "OMG ik kan de hele dag naar deze man luisteren"-reacties die je weleens leest. Het heeft iets rustgevends.

Andere inkopper: Ik geloof dat ik dit interview al eens eerder had gehoord, en toen ergens op de helft het idee had dat ik eigenlijk gelijkenissen met Kurt had kunnen turven. Het zou best een aardig lijstje geweest zijn.

Anyway, ik leefde wel weer mee met Kurt. En het was goed om te horen dat hij op het eind weer gelukkig leek binnen zijn persoonlijke relaties.

avatar van Kokerstraat300

Kokerstraat300

Mooie beelden en soms inspirerende zinnen gezegd door Kurt Cobain, maar voor de rest vond ik dit echt oersaai.

avatar van witboek

witboek

Om kurt te respecteren geef ik geen commentaar of cijfer, hij hekelde zich rot aan journalisten hoe denk je hoe hij zou denken over deze docu?

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

Geinige beelden en Kurt heeft geweldig gesproken maar jammer dat er (volgens mij) geen enkel nummer van Nirvana in zit & ook geen beelden van Kurt (tot op de laatste minuut dan)

Helaas kan ik dit maar 3* geven, Kurt verdiend een veel betere documentaire.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Aardige sfeerdocu.

Ben niet de allergrootste Nirvanafan of -kenner. Ja, als 'Smells like teen spirit' tijdens een autoritje op de radio te horen is, durf ik de speakers wel eens extra hard te zetten.

Maar die hele verafgoding van Cobain is natuurlijk een beetje lullig. Los daarvan lijkt hij me - afgaande op deze film - best een oprechte kerel. Ik kon me over het algemeen wel vinden in zijn denkwereld, ook al is het bij momenten flirten met first world problems. Gelukkig gaf hij dat ook zelf toe.

De sfeerbeelden sporen verder prima met Kurt's gedachtekronkels. Grijs. Rauw. Zeker een meerwaarde, hoewel ik bij momenten toch het gevoel had naar stock footage te zitten kijken.

Overdreven ambitieus is het dus allemaal niet. Gewoon aardig kijkvoer voor een druilerige zondagnamiddag. 3*

avatar van MDRAIJER

MDRAIJER

MDRAIJER schreef:

Helaas kan ik dit maar 3* geven, Kurt verdiend een veel betere documentaire.

En die heeft 'ie eindelijk gekregen ook. Hoera Montage of Heck!