The Abdication (1974)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Anthony Harvey
met Peter Finch, Liv Ullmann en Cyril Cusack

Koningin Christina van Zweden doet afstand van de troon om zich tot het katholicisme te bekeren. Ze reist naar Rome, waar ze kardinaal Azzolino ontmoet. Ze krijgt steeds meer waardering voor deze man en uiteindelijk wordt ze op hem verliefd.

avatar van Mac Hammer Fan
Een historisch drama gesitueerd in het midden van de zeventiende eeuw waarin Liv Ullmann koningin Christina van Zweden portretteert en Peter Finch de rol van kardinaal Azzolino speelt.
Een andere acteur, Michael Dunn, overleed tijdens de opnamen.
Voor deze prent was een relatief groot budget beschikbaar en cinematografisch oogt "The Abdication" met zijn prachtige sets en de mooie fotografie dan ook fraai.