The Hessen Affair (2008)

België / Canada
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Paul Breuls
met Billy Zane, Lyne Renee en Michael Bowen

1945, Kasteel Kronenberg, enkele kilometers van Frankfurt. De cynische kolonel Jack Durant en de beeldschone Kathleen Nash ontdekken per toeval de Duitse kroonjuwelen. Beiden reizen ze meteen door naar New York om de juwelen daar op de zwarte markt door te verkopen, maar ze moeten afrekenen met talloze intriges. Vriend of vijand, niemand weet nog wie aan welke kant staat.

avatar van J. Clouseau
Dit lijkt me héél interessant. Een Belgische thriller, die zijn zeldzaam in hun soort. En dan nog één met een internationale cast! Hopelijk gaat deze film hoge toppen scheren. Niet alleen in België, maar over de hele wereld.

avatar van OliverDogg
Er werd gevraagd aan de leden van Frontleven, een re-enactment club, om als figuranten mee te spelen in deze film. Moet wel leuk zijn.

avatar van J. Clouseau
The Hessen Affair komt in de Belgische zalen op 14/01.

avatar van extremezz
Ik wacht op deze film

Vandaag in belgie in premiere

Lijkt mij eerder een hollywood-achtige-film met belgische regisseur en actrice...

avatar van Toontje35
Pretentieloos geheel. Weinig diepgang, makkelijk verhaal.

Beetje zonde van de tijd deze film

Ik had van deze film veel meer verwacht.
Het verhaal zit wel goed, maar de acteerprestaties zijn ondermaats, vooral Billy Zane kon me zeer moeilijk overtuigen.
En wat betreft Lyne Renée, het lijkt wel of ze haar carrière aan het uitbouwen is door middel van veel naakt te gaan, mooi is dat wel, maar haar prestatie stelt niet zoveel voor, ik vond haar overtuigender in haar eerste Internationale film 'The Box Collector', al was die film in zijn geheel dan weer iets minder.
Rest me dan nog te vertellen, dat een DVD met een film uit het jaar 2008 wel een betere sound verdiend, een geen 2.0 Stereo zoals op deze schijf, een schande !!!

Zeker niet onaardig. Sommige twist and turns hadden echt beter gemoeten.

De Dutch subtitles waren echt schandalig slecht. Leek wel gedaan door een stagaire die slecht is in nederlands.

@Tarkus. Met je opmerking over Lyne Rénee en naakt ben ik het ten dele eens. Er was weinig naakt en het vooral teasing. Wel ben ik met je eens dat haar acteerprestaties een stuk beter hadden gekund. Als bitch was ze niet geloofwaardig.

spannende 'who dunnit' als je de eerste helft niet meetelt. Het komt langzaam, heel langzaam op gang. Was op zijn minst een sterretje meer geweest als de eerste helft beter was.

avatar van K. V.
Dit op waarheid gebaseerd verhaal eens bekeken en 'k vond het een goeie film. De film ademt echt de jaren '40 uit, mede door de muziek en sfeer.
Qua genre is het een misdaad/thriller. De cast deed het goed en het verhaal verveelde niet. Het is ook altijd afvragen wie te vertrouwen is en wie niet.
De film miste toch iets (wat precies kan 'k niet echt zeggen) om er een echte topper van te maken, maar 'k vond hem toch erg goed. Het is trouwens een Canadees-Belgische coproductie.
'k heb het me zeker niet beklaagd, de moeite om te bekijken als je je niet stoort aan de jaren '40 setting.

Tarkus schreef:
Ik had van deze film veel meer verwacht.

De film eens opnieuw bekeken en blijf bij mijn eerdere commentaar.
Wat Lyne Renée betreft, veel zie je haar niet, een paar B-films ondertussen en heb haar ook eens zien opdagen in een serie, meer bepaald Strike Back, een aflevering of 3, maar of haar Hollywood carrière geslaagd is, daar heb ik mijn twijfels over.