• 8.518.192 stemmen

Mother, May I Sleep with Danger? (1996)

Thriller | 93 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Jorge Montesi

Met onder meer: Tori Spelling, Ivan Sergei en Todd Caldecott

IMDb beoordeling: 4,8 (973)

Plot Mother, May I Sleep with Danger?

"Alone. In love. Afraid. She gave him her heart. Now he wants her life."

Billy Owens is geobsedeerd door zijn ex-vriendin. Omdat hij niet wil dat ze ooit op iemand anders verliefd wordt, besluit hij haar te vermoorden. Billy verdoezelt de misdaad door een andere naam aan te nemen en gaat voortaan als Kevin Shane door het leven. Laurel is een serieuze studente en valt als een blok voor de zelfverzekerde Kevin. Terwijl Laurel probeert onder de druk van haar moeder Jessica uit te komen, raakt ze steeds meer in de ban van Kevin. Jessica komt er echter achter dat Kevin niet de persoon is die hij claimt te zijn en in een race tegen de klok tracht ze haar dochter uit zijn handen te redden

image

Laurel Lewisohn

Billy Jones (Kevin Shane)

Kevin Shane

Jessica Lewisohn

Sandy Unger

Admissions Counselor

avatar van thewho

thewho

wel een leuke film!toevallig was hij vandaag op de tv.

avatar van danuz

danuz

Doet me haast terugverlangen naar die waargebeurde woensdagavondfilms die een jaar of tien geleden wekelijks op RTL 4 uitgezonden werden. Mother, May I Sleep with Danger? bestaat uit volkomen plat acteerwerk met een zo niet nog slechter gebruik van muziek. Overal waar maar een greintje spanning te voelen valt wordt direct een suspense muziek onder geplakt. Dit haalt werkelijk alle spanning uit de film, (voor zover die er ooit zou zijn geweest).

Een minder dan middelmatige film met een überslecht acterende cast (incluis Tori Spelling) en absoluut geen spanning. Zelfs voor een film die zo slecht is dat hij weer bijna plausibel lijkt, niet om uit te kijken.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Een voorspelbaar televisiefilmpje met een typisch jaren '90 sfeertje (moest elke tiener in die tijd een spijkerjack dragen?) . Dat het slecht acteerd is, vind ik zelf overdreven. Dit is vooral te wijten aan het slechte script en de lachwekkende dialogen. Maar als je de film niet opvat als een thriller, is het aardig te doen. Het doet een beetje herrineren aan Fear, die vele malen beter is dan deze film. Het beginscène deed me denken aan de beginscène van Scream.

avatar van Corran

Corran

Zouden er moeders zijn die daar "Ja, doe maar." op antwoorden?

avatar van nightbreed

nightbreed

Volgens mij vind ik dit de slechtste titel aller tijden.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

nightbreed schreef:

Volgens mij vind ik dit de slechtste titel aller tijden.

Gôh, deze titel nog niet gezien?

avatar van nightbreed

nightbreed

matthijs_013 schreef:

Gôh, deze titel nog niet gezien?

Die vind ik stukken beter dan deze domme titel.

avatar van N_SANE

N_SANE

Leuke film, niets meer niets minder ..

avatar van movielife

movielife

Mother, May I Sleep with Danger ?????? wat denk je zelf ? tenzij je niet zindelijk bent