The Meteor Man (1993)

geregisseerd door Robert Townsend
met Robert Townsend, Marla Gibbs en Eddie Griffin

De buurt wordt door bendes en drugdealers geterroriseerd maar hij denkt niet dat je er iets aan kan doen. Als hij getuige is van een beroving moet hij vluchten en verstopt hij zich uren lang in een afvalcontainer. Als hij eruit komt wordt hij door een komeet geraakt die volledig in hem op gaat. Hij is ernstig gewond maar geneest wonderbaarlijk snel. Dan blijkt hij bijzondere krachten te hebben die hij inzet in de strijd tegen de misdaad in de buurt.

Belachelijke film, 1,5*.

avatar van SuperSideSwipe
Ik hou van superhelden en dergelijke zaken, maar dit was toch vrij krakkemikkig.

Maar het kijkt redelijk weg. Geen totale drama.

damon
niet echt een topper, maar een leuke einde... 2,5*

avatar van Sjoerdow
Deze moet ik binnenkort even herzien.

In mijn jeugdjaren vond ik dit namelijk geweldig, dus ik hou het voorlopig op 3 sterren.

avatar van newG
Deze op videotape gekocht bij een videotheek die stop wegens pensioensgerechtigde leeftijd. Voor 1€ per video wou ik me wel nog eens uitleven en dus heb ik deze en nog een paar andere gekocht. En eigelijk, ik vond dit een zeer aangename film.
Robert Townsend kan voor geen meter acteren, maar eigelijk heb ik erg goed gelachen met de grappen. Onze superheld had niet meteen cliché krachtten, er was aandacht voor een goed verhaal (de bad guy's zagen er wel wat onozel uit, maar de leuke acteurs en grappen maakten echt alles goed) Ik heb enorm genoten van Earl Grey Jones en zijn pruikjes
3.5* met wat extra voor deze toch wel zwaar ondergewaardeerde superheld

Woow een film met Naughty By Nature, Big Daddy Kane, Cypress Hill en Biz Markie! Hier moet ik maar eens achteraan gaan.

avatar van _Se7en_
Jezus, wat een slechte film. Heb me suf gelachen hoor, maar alles was slecht aan deze film. Het acteerwerk, de special effects, de (bedoelde) humor, de oneliners..
1* voor de fun.

avatar van notoirefilmhater
Dit is natuurlijk een slechte low-budget film, maar heeft meer lachmomenten dan menig moderne komedie. Met een prima fout jaren 90-sfeertje. 3,0*.

De meest hilarisch scene is ook zo geniaal: YouTube - ‪Robert Townsend: The Meteor Man ("Move This", shake that body for me ) BEST SCENE‬‏

avatar van Sjoerdow
The meteor man is best een aardig filmpje, maar telt zoveel plotholes dat een voldoende uitgesloten is.

Robert Townsend speelt een laffe sukkel genaamd Jefferson, die in een achterstandswijk van Washington woont, waar een groep geblondeerde negers de boel terroriseert.

Jefferson vermijd de problemen het liefst door weg te rennen, tot hij getroffen wordt door een meteoriet die hem speciale krachten geeft. Wat volgt zijn een aantal geinige scenes, met vooral hele matige SE en slecht acteerwerk.

Wat ik persoonlijk dan weer leuk vind, is dat de bad guys typische gasten zijn. Bad guy Simon loopt te spelen met een trapveer (€ 0,99 bij intertoys!) en iedereen draagt zwarte kleding en heeft geblondeerd haar. Ik vind ook dat typische karakters horen bij superheldenfilms.

Verder is het wel tof om te zien dat er bijrollen zijn weggelegd voor niet de minsten van Hollywood: Don Cheadle, Eddie Griffin en Bill Cosby. Zelfs Cypress Hill kwam langs voor een kort (maar niet al te overtuigend) optreden.

Schijnbaar heeft daar dan al het geld ingezeten, want van de SE moet deze film het niet hebben. Daarnaast was een fatsoenlijk script ook op zijn plaats geweest.

Nu blijft het een onlogisch in elkaar gezet zooitje, waarmee The meteor man nét niet een cultstatus bereikt.

avatar van Aapje81
Flauw, maar toch weer zo flauw dat het ooit wel cult zal worden. Meest opvallende aan de film zijn de vele bekende bijrollen waarbij het vooral vreemd aanvoelde om Bill Cosby weer eens langs te zien komen.

Heb af en toe gelachen om de vele absurditeiten en de film is zeker met plezier gemaakt maar dat maakt hem nog niet goed.

Matig!

P.s.
Nu te zien op AMC.

avatar van BlueJudaskiss
Toch best aardig, ook omdat er tussen alle grappen en grollen een paar serieuze punten worden gemaakt over het leven in een achterstandswijk. Jammer van die finale waar geen einde aan kwam. Special effects vond ik leuk, juist ook omdat ze er af en toe wat goedkoop uitzagen.