Aiutami a Sognare (1982)

Alternatieve titel: Help Me Dream

1 stem

Italië
Muziek / Romantiek
112 minuten / 180 minuten (tv-versie)

geregisseerd door Pupi Avati
met Mariangela Melato, Anthony Franciosa en Jean-Pierre Léaud

Tijdens de Tweede Wereldoorlog vlucht een weduwe met haar kinderen naar het huis op het platteland waar ze haar jeugdjaren heeft doorgebracht. Ze vindt er de geschreven muziek van haar geliefde Amerikaanse songs, een hobby die ze destijds met haar vrienden deelde. Wanneer een Amerikaans legervliegtuig in de omgeving neerstort, geeft ze de piloot die op de vlucht is voor de Duitsers, onderdak.

avatar van Mac Hammer Fan
Eén David di Donatelli Award en 2 Silver Ribbon Awards in 1981. Tweemaal voor actrice Mariangela Melato en éénmaal voor componist Riz Ortolani.