• 11.759 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels, Frans en Hongaars

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Blue Hawaii

"Ecstatic romance... Exotic dances... Exciting music IN THE WORLD'S LUSHEST PARADISE OF SONG!"

Chad Gates komt terug uit het leger, hij is blij om zijn vrienden en vriendinnetje van het strand weer te zien, maar zijn ouders hadden gehoopt dat hij in het leger veranderd was en dat hij niet meer met zijn vrienden om zou willen gaan. Hij komt namelijk uit een rijke familie en zijn vrienden niet, reden genoeg voor zijn ouders om zijn vrienden uit zijn buurt proberen te houden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Maile Duval

Enid Garvey

avatar van Ralfke

Ralfke

• 2065 stemmen

Heeeeeeeeeel lang geleden gezien en heeeeeeeeeeeel flauw.

avatar van Jildou

Jildou

Ik vind het altijd weer leuk om te zien welke liedjes Elvis in de film nou weer gaat zingen

Ik heb ontzettend genoten van de 25e sterfdag van de beste man, eeuwig zonde, maar wel een goede reden om flink wat films en documentaires uit te zenden!

Deze is weer net als de anderen, met meisjes en liedjes, maar het blijft Elvis..

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Een lak aan het verhaal wordt goed gemaakt met een feelgood sfeer.

avatar van Theatertje

Theatertje

Stom verhaal, prachtige liedjes (met onder andere het gekende 'Can't help falling in Love'!!!).

avatar van veron35

veron35

matthijs_013 schreef:

Een lak aan het verhaal wordt goed gemaakt met een feelgood sfeer.

Precies. Gewoon een heerlijke film. Verstand op 0 en kijken maar.

avatar van Twiggertje

Twiggertje

Leuke film met heerlijke liedjes. 5 sterren.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Vermakelijke musical met een opvallend komische en zichtbaar plezier hebbende Elvis. Mierzoet en onopvallend maar toendertijd een blockbuster. De liedjes in deze bovengemiddelde film zijn goed.

avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

Elvis+veel meisjes+veel liedjes+mooie kuif+mooi strand, en je hebt een hit. Flut verhaal, maar het kan er mee door.

Het begin van het einde voor Elvis... Hierna moest hij 3 films per jaar dit soort films (maar dan nog veel slechter) spelen. Hij had er een hekel aan. Het blijft een eeuwige doodzonde dat hij dit moest doen in de 60s. Wat had hij wel allemaal niet kunnen bereiken in deze tijd?

Theunissen

Toch best een vermakelijke en vooral vrolijke Elvis Presley film. Het cliché verhaaltje (zeg maar gerust 13 in een dozijn verhaal) stelt natuurlijk niet veel voor maar de omgevingen, fraaie meiden en leuke liedjes vergoeden veel. Ook bevat deze film wat komische accenten waardoor deze film best goed te doen is.

avatar van wuppiebunny

wuppiebunny

geweldige film heerlijk al zeker 30 x gezien en nee overdrfij niet

avatar van ChelseaH

ChelseaH

Arme Elvis je kan duidelijk zien dat hij deze film ook een beetje belachelijk vond. Toch hield hij veel van Hawaii. Zelf vind ik dit een van Elvis zijn minder erge films. De liedjes zijn leuke (niet allemaal) Ook ziet Elvis er mooi uit zelf ben ik groot Elvis fan maar voor een niet fan zou ik zeggen dat je beter een van zijn eerdere films kan zien. Een met wat meer verhaal (dit is nogal cliché) maar toch erg vermakelijk (vooral door Elvis)

avatar van Dk2008

Dk2008

Komedie wat komedie? Alleen aan het begin even. Of moeten we dit zien als luchtig vermaak. Nou geniet er dan maar van, als Elvis-fan, je goed recht. Ook alweer succesvolle film. Groot aandeel van Angela Lansbury Mooie plaatjes van Hawaii, Elvis zingt wat liedjes en wat vrouwen, meer niet eigenlijk. 2.0

avatar van Ducoz

Ducoz

Lulligheidsfactor keer 10, maar er zit een ongelofelijk lekkere sfeer in de film. De beelden van het Hawaii van toen en de auto's zijn een genot voor het oog.. en de soundtrack is voor deze natuurlijk erg goed.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

• 1927 berichten

Fantastisch. En dan heb ik het over de locatie van de film; geschoten op Hawaii. Dat zou je misschien wel verwachten met dergelijke titel maar de originele film van Bing Crosby werd droogjes geschoten in Hollywood.

Dit is voor mij ook de eerste film van Elvis met een echte camp factor, alleszins meer dan GI Blues die ook al een lichtgewicht komedie was. Het camp gehalte is meer aanwezig in deze Blue Hawaii dankzij de vermelde scenery, de outfits, de Hawaiiaanse arrangementen. De muziek is de perfecte bondgenoot van de beelden. Dit is één van de meest ontspannen soundtracks/platen die Elvis ooit heeft uitgebracht. Het straalt lounge uit. Het bevat ook één achteloos gebrachte classic: Can’t Help Falling in Love.

Het verhaal is bijna niet de moeite waard maar dat is niet zo belangrijk in het totaalplaatje van deze musical. De acteurs doen wat ze moeten doen en Elvis blijkt opnieuw talent te hebben voor comedy. Jammer dat het met zijn acteercarrière paradoxaal genoeg achteruit zou gaan door het succes van deze film. Maar het neemt niets weg van het plezier dat deze film uitstraalt.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Aardige musical, die ook wat Hawaii cultuur laat zien. En mooie auto's.

avatar van LITTLEHOLLYWOOD

LITTLEHOLLYWOOD

Mooie mensen, mooie locaties, mooie liedjes...heel kleurrijk ook! En een over-the-top Angela Lansbury krijg je er zo bij....dus heerlijk kijkplezier!! Back to the sixties.....

avatar van T.O.

T.O.

Elvis op de Tiki-toer. Als geheel wel lollig qua sfeer, zoals meer van die Hawaii-dingen uit de tijd. Helaas is het verhaaltje te gezapig en ook de liedjes zijn grotendeels erg verwaterd. Hoogtepunt van de cast is Angela Lansbury maar die kan de film ook niet redden.