Blue Hawaii (1961)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Norman Taurog
met Elvis Presley, Joan Blackman en Angela Lansbury

Chad Gates komt terug uit het leger, hij is blij om zijn vrienden en vriendinnetje van het strand weer te zien, maar zijn ouders hadden gehoopt dat hij in het leger veranderd was en dat hij niet meer met zijn vrienden om zou willen gaan. Hij komt namelijk uit een rijke familie en zijn vrienden niet, reden genoeg voor zijn ouders om zijn vrienden uit zijn buurt proberen te houden.

avatar van Ralfke
Heeeeeeeeeel lang geleden gezien en heeeeeeeeeeeel flauw.

Ik vind het altijd weer leuk om te zien welke liedjes Elvis in de film nou weer gaat zingen
Ik heb ontzettend genoten van de 25e sterfdag van de beste man, eeuwig zonde, maar wel een goede reden om flink wat films en documentaires uit te zenden!
Deze is weer net als de anderen, met meisjes en liedjes, maar het blijft Elvis..

avatar van matthijs_013
Een lak aan het verhaal wordt goed gemaakt met een feelgood sfeer.

Stom verhaal, prachtige liedjes (met onder andere het gekende 'Can't help falling in Love'!!!).

veron35
matthijs_013 schreef:
Een lak aan het verhaal wordt goed gemaakt met een feelgood sfeer.

Precies. Gewoon een heerlijke film. Verstand op 0 en kijken maar.

avatar van Twiggertje
Leuke film met heerlijke liedjes. 5 sterren.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke musical met een opvallend komische en zichtbaar plezier hebbende Elvis. Mierzoet en onopvallend maar toendertijd een blockbuster. De liedjes in deze bovengemiddelde film zijn goed.

AddictedToMovies
Elvis+veel meisjes+veel liedjes+mooie kuif+mooi strand, en je hebt een hit. Flut verhaal, maar het kan er mee door.
Het begin van het einde voor Elvis... Hierna moest hij 3 films per jaar dit soort films (maar dan nog veel slechter) spelen. Hij had er een hekel aan. Het blijft een eeuwige doodzonde dat hij dit moest doen in de 60s. Wat had hij wel allemaal niet kunnen bereiken in deze tijd?

Toch best een vermakelijke en vooral vrolijke Elvis Presley film. Het cliché verhaaltje (zeg maar gerust 13 in een dozijn verhaal) stelt natuurlijk niet veel voor maar de omgevingen, fraaie meiden en leuke liedjes vergoeden veel. Ook bevat deze film wat komische accenten waardoor deze film best goed te doen is.

avatar van wuppiebunny
geweldige film heerlijk al zeker 30 x gezien en nee overdrfij niet

avatar van ChelseaH
Arme Elvis je kan duidelijk zien dat hij deze film ook een beetje belachelijk vond. Toch hield hij veel van Hawaii. Zelf vind ik dit een van Elvis zijn minder erge films. De liedjes zijn leuke (niet allemaal) Ook ziet Elvis er mooi uit zelf ben ik groot Elvis fan maar voor een niet fan zou ik zeggen dat je beter een van zijn eerdere films kan zien. Een met wat meer verhaal (dit is nogal cliché) maar toch erg vermakelijk (vooral door Elvis)

Dick2008
Komedie wat komedie? Alleen aan het begin even. Of moeten we dit zien als luchtig vermaak. Nou geniet er dan maar van, als Elvis-fan, je goed recht. Ook alweer succesvolle film. Groot aandeel van Angela Lansbury Mooie plaatjes van Hawaii, Elvis zingt wat liedjes en wat vrouwen, meer niet eigenlijk. 2.0