Jack & Sarah (1995)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Tim Sullivan (I)
met Richard E. Grant, Samantha Mathis en Judi Dench

Nadat de vrouw van Jack tijdens de bevalling van hun dochter overlijdt, moet Jack alleen verder met zijn dochtertje Sarah. Omdat hij een drukke baan heeft en hij absoluut niet in staat is Sarah alleen op te voeden, proberen zijn ouders en de overgebleven ouders van zijn overleden echtgenote de juiste babysitter/werkster te vinden. Dan ontmoet Jack Amy, een Amerikaanse serveerster. Hij ziet hoe zij met de baby omgaat en besluit haar in te huren, aanvankelijk tot groot ongenoegen van enkele van de ouders. Na een tijdje worden Jack en Amy echter verliefd op elkaar...

avatar van narva77
Leuk lief filmpje!

oooooooh ... (kijkt vertederd)
*** 3 op 5 ***

damon
leuke kleine filmpje.......
echt een feel-good movie
bekijk um samen met je hond bv

damon schreef:

bekijk um samen met je hond bv

avatar van donnie darko
vandaag gezien op wijftv(ma wou kijken). Niet veel goeds, maar de bijrol van Ian McKellen is nog wel komisch.

avatar van brielen
Deze film is ontroerend en ook erg spannend.
Liefde, voor groot en klein. 4.

avatar van xenne
best wel een vrij aardig tussendoortje ... 2¾

Best aardig gemaakt, met een leuke, frisse cast. Alleen jammer dat er van die dramatische scenes inzitten mbt het overlijden van zijn vrouw. Gezien de genre aanduiding had ik gedacht dat dat niet zo'n grote rol zou spelen. Ik heb namelijk echt een hekel aan die sentimentele rouw scenes. Die stonden ook in schrik contrast met de overige luchtige, soms zelfs komische, scenes.

avatar van Jorick
Vermakelijk en liefdevol, maar niet echt bijzonder. 2.5*

neo (crew)
Klein en fijn, dat is precies het woord ervoor. Veel drama maar altijd een zeer fijne, opgetogen sfeer. Een leuke cast met naast een geweldige Grant en Matthis leuke rollen van Judi Dench en Ian McKellen. Simon Boswell versterkt de hele sfeer nog eens extra, het beste wat ik vermoedelik van hem hoorde. 3.5 sterren

Een film met weinig diepgang; een niemandalletje om een uurtje te vullen als je je verveelt. De regisseur twijfelt voortdurend tussen dramatisch of komisch.
Op het einde maakt hij er zich vlug van af.

avatar van Purmerend
Heerlijk filmpje, vol komische momenten en met de nodige drama. Ook geinig als je nog geen kleren hebt voor een baby dat je dan een sok als muts gebruikt.

avatar van lottetje
Hele leuke film.
geweldig om te zien hoe Jack als jonge vader van zijn dochtertje houd en haar wil beschermen.

avatar van Chulaa
mooie film

avatar van kanjertje
Hele leuke en mooie film

avatar van Aapje81
Prima film met een erg leuke Richard E Grant. Zeker een aanrader voor vanavond.

avatar van tommykonijn
Opzicht een leuk filmpje! Richard E. Grant (die me erg veel deed denken aan Hugh Grant) speelde zijn rol goed, eigenlijk net zoals de rest van de cast. De grappen zijn zeker geslaagd, al is de baby hier wel erg verantwoordelijk voor. Het einde sloeg voor mij de plank een beetje mis.. Hadden ze wat beter kunnen doen. Maar ach.. ik heb me prima vermaakt en ook vrij vaak gelachen.

avatar van ILDIB
Lekker britfilm, en vooral een die niet irriteert. Deze Grant is zoveel prettiger en realistischer dan die andere grant, hugh.

Zoetjes en heel voorspelbaar, maar verder prima film voor zijn genre

avatar van clubsport
geslaagde mix van romcom en drama met veel bekende namen .
Ian mckellen steelt toch stiekem een beetje de show in zijn bijrol .