While You Were Sleeping (1995)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Jon Turteltaub
met Sandra Bullock, Bill Pullman en Peter Gallagher

De eenzame Lucy is verliefd geraakt op een reiziger die ze elke dag tegenkomt. Wanneer hij op een dag op de rails valt redt ze zijn leven. Hij raakt echter wel in een coma. De familie van de man denkt dat ze zijn verloofde is. De broer van de man is in eerste instantie sceptisch, maar wordt langzaam verliefd op Lucy.

avatar van Fran
Er zit niet zo veel in het verhaal moet ik zeggen. Tenminste ... er wordt niet zo veel mee gedaan. Eigenlijk is het geheel gewoon behoorlijk saai. Ik vroeg me constant af wat nou haar motivatie was om verliefd te worden. Dat was gewoon echt nergens op gebasseerd. En naderhand ook de liefde die opbloeide met de broer, daar sprongen de vonken nou ook niet echt vanaf. Verder verliep alles ook behoorlijk zoetsappig. Zwak !

avatar van missl
Typisch jaren 90 romantische film of een typische Bullock jaren 90 standaard film. Soms grappig, romantisch en het ligt er meters dik bovenop en toch blijft het prima.

In de categorie feel-good-comedy-romantic en zo vind ik dit een van de leukere films. Hangt wellicht samen met wat nostalgie uit de tijd dat deze film uit kwam. Luchtig zoete film om weer eens te herzien en er stiekem in geloven. Ik geloof dat dat het tot guilty pleasure maakt

avatar van Dominootje
Hoe heb ik deze Bullock film nou kunnen missen?

Een van de betere romkoms!

avatar van ArnoldusK
Een van de slechtste films die ik in 2013 heb 'gezien', of moet ik zeggen 'heb moeten doorstaan'.
Walgelijk filmproduct.

avatar van PEN15
zij is echt een vrouw die geen make up nodig heeft en dan nog een zeer aantrekkelijke vrouw is

mee eens, ik vond Sandra Bullock in die tijd dikwijls leuk overkomen en voelde daardoor flink wat buikvlinders.
Die spontaniteit en enthousiasme van haar vond ik ook vertederend met haar gastrol in de Muppets, toen de Muppets nog voor alle leeftijden waren. Lees: en nog niet van the Disney company was. While you were slapping!

avatar van DragQueen
Een romantische komedie die niet uitblinkt in originaliteit, maar toch weet te vermaken. Het geboden acteerwerk is goed, en het verhaaltje is leuk uitgevoerd. 3 Sterren.

avatar van IH88
“I'm in love with your son.”
“I know.”
“Not that one.”

Luchtige film met een frisse Sandra Bullock. Bullock stond hier nog aan het begin van haar romcom periode, en je begrijpt gelijk waarom ze zoveel gevraagd zou worden voor dit soort rollen. Een aangename 'screen presence' en genoeg charme om zowel de kijker als de personages in te pakken.

Het verhaal is voorspelbaar, maar het wordt allemaal leuk gebracht. Met genoeg humor (vooral de rol van Jack Warden is sterk), romantiek en sentiment. Het einde is zelfs voor een jaren 90’ romcom wat te cliché, maar het levert wel kluchtig vermaak op.

Goeie film over een vrouw die zich voordoet als de verloofde van een man in coma. Een vermakelijk gegeven met grappig uitgewerkte situaties, maar wel met een voorspelbaar verloop. Simpelweg een heerlijke romantische kerstkomedie met vooral een onweerstaanbaar charmante Sandra Bullock. Mijn initiële 4.0 sterren is echter wel te hoog gegrepen (derhalve aangepast naar 3.5).

avatar van Disneyland
Erg leuke kerst film en een echt aanrader voor mensen die van leuke Kerstfilms houden
Blijft 1 van mijn favorieten.

avatar van Chilli
Er zijn zo van die films die misschien wel heel voorspelbaar gemaakt zijn, maar om de een of andere reden blijven ze toch leuk om naar te kijken en zelfs meermaals te herbekijken. While you were sleeping, heeft exact dat effect op mij. En Sandra Bullock is ontzettend leuk om bezig te zien. Ik had liever gehad dat ze hier de oscar voor gekregen had dan voor de film waar ze die wel gekregen had. Die andere film had iedereen kunnen spelen, maar deze film is gewoon goed dankzij haar.