Beyond the Gates (2016)

Komedie / Horror

geregisseerd door Jackson Stewart
met Graham Skipper, Chase Williamson en Brea Grant

Twee vervreemde broers worden herenigd bij de videotheek van hun vermiste vader. Ze willen het pand en de inventaris verkopen. Terwijl ze door de spullen in de winkel graven vinden ze een videorecorder bordspel genaamd 'Beyond the Gates'. Het spel blijkt een verband te hebben met de verdwijning van hun vader en dodelijke gevolgen voor iedereen die het spel speelt.

avatar van deRappe
Ik vind het knap van mezelf.....dat ik de film heb uitgekeken....er zitten wel leuke stukjes in....vandaar de 2 sterren...maar het is eigenlijk een waardeloze flut-film....

avatar van goongumpa
Tof griezel-avontuur met die 80's Amblin sfeer en ook een beetje moderne Amerikaanse Sundance-achtige familietaferelen. Aanrader voor bijv @jeroentjuhhhhh

avatar van jeroentjuhhhhh
Inderdaad best leuk! Heeft wel een gemankeerd tempo, iets waar veel van dit soort indie filmpjes mee worstelen. Wel geinig dat ik onmiddellijk de videotheek herkende (Eddie Brandt's Saturday Matinee), due ik ken van filmpjes van verzamelaars op Youtube *nerd alert*. Daar worden ze nog écht verhuurd... het is een zeldzaamheid. Beyond the Gates is een ode aan die tijd. Heeft te lijden onder het gebrek aan budget, maar een film van films voor fans heeft altijd een streepje voor op de concurrentie. Met veel plezier gemaakt, smakelijke gore-sfx en toffe retro vibe.

avatar van Vascago
Aah nostalgie Love It. Erg leuk filmpje dat je direct mee terug neemt in de tijd. Leuk om Barbara Crampton ook weer eens te zien.

avatar van joolstein
Als Robert Hardesty na zeven maanden nog steeds niet is teruggekeerd, komen zijn twee zonen bij elkaar om hun vaders videotheek op te ruimen en te verkopen. De broers Gordon (Graham Skipper) en John (Chase Williamson) vinden hierbij het VCR-bordspel “Beyond the Gates,” en nadat ze dit spel spelen, samen met Gordons vriendin Margot (Brea Grant), beginnen de problemen. Op de tv verschijnt de “Mistress of the Dark” Evelyn, een rol van scream-queen Barbara Crampton. En hieraan ontkomen is alleen mogelijk door het spel tot het einde uit te spelen. De film heeft een klein budget en dat is zeker te merken. Zo zijn er maar weinig acteurs en is het gore-gedeelte erg laag. Toch weet de film met een prachtige sfeer, prima geluid en een zekere nostalgische charme goed te overtuigen. Ook zijn de gore-momenten die we zien van goede kwaliteit. Naast de 80's en vroege jaren '90 vibe is ook de invloed van Lucio Fulci duidelijk te zien. Een fijne film die duidelijk door fans is gemaakt!

avatar van joolstein
Door wat te surfen op het web kwam ik dit goede bericht tegen.

Beyond the Gates Sequel To Be Produced By Brian Yuzna - Modern Horrors - modernhorrors.com

Iets wat mij als muziek in de oren klink!! Laat maar komen die sequel!

avatar van Daan258
Een soort horrorversie van Jumanji.

Het idee was best leuk gedaan en heb ik me in het begin ook best vermaakt. Helaas is het dan achteraf wachten tot de laatste 10 min tot er eigenlijk iets gebeurd. Daarnaast is de speelduur dan gelukkig wel aan de korte kant. Van wat ik erover gelezen had verwachte ik een leuke smerige horror maar dit viel ontzettend mee.

Jammer hier had meer in kunnen zitten.